اولین جزیره تفریحی مختص زنان با نام «سوپر شی» در فنلاند رونمایی شد

فیلم «زن عجیب» (Wonder Woman) رو دیدین و آرزو کردین که مانند شخصیت اصلی این فیلم بتونین به خونه خود در جزیره ای که فقط واسه زنان باشه برید. این رویا به زودی به واقعیت بدل می شه: یکزن کارآفرین به نام کریستینا روث، مکان استراحتی خصوصی با نام «جزیره سوپر شی» (SuperShe Island) در فاصله ای از سواحل فنلاند ساخته که هیچ مردی اجازه ورود به اونو نداره. روث میگه هدف اون از این کار ساخت مکانی واسه استراحت زنان بدور از فشارهای جامعه و گرفتن یه انرژی به طور کاملً زنونه س.

ایشون در این باره اینجور میگه:” به صورت میانگین هر کدوم از ما ۵ نفر رو رد دور و بر خود داریم و فلسفه من اینه که اگه شما دور و برتون رو با زنان فوق العاده پر کنین و بتونین زنان فوق العاده ای رو از سراسر جهان کنار هم گرد بیارین به اون چیزی که می خواین رسیده این”. این جزیره ۱۰ نفر رو در ۴ کابین بسیار باشکوه جای داده و فعالیتای ورزشی و فرصتایی واسه لذت بردن در کنار هم رو واسه اونا جفت و جور می کنه.

انرژی زنونه

روث موسس «سوپر شی» است؛ یه وبلاگ فعال در بخش سبک زندگی و گروهی که زنان رو به رابطه با همدیگه، دوست شدن با هم و تشویق کردن بقیه به در پیش گرفتن همین روش تشویق می کنه.
اون که قبلاً مدیریت یه موسسه مشاوره تجاری رو رو دوش داشته از زندگی شخصی خود واسه ساخت و طراحی این مرکز اقامتی زنونه الهام گرفته. ایشون میگه:” من واقعاً در دنیایی مرد محور زندگی کرده، کار کرده و نفس کشیده ام. وقتی که در سالای گذشته سفرهای بیشتری داشتم با زنان فوق العاده بسیاری در سراسر جهان روبرو شدم”. روث این جزیره کوچیک رو به پیشنهاد نامزدش که اونو با طبیعت زیبای فنلاند آشنا کرد خریداری کرده.

ایشون در این مورد هم میگه:” من عاشق این منطقه از مجمع الجزایر فنلاند شدم و عاشق یه مرد فنلاندی هم شدم، از این رو اینجا پای عشق هم در میان هست.
اون منو با این جزایر آشنا کرده و بعد از این من این جزیره رو خریدم شروع به بازسازی اون گرفتیم”.

روند مصاحبه

قبل از این که زیادتر از اندازه هیجان زده شید باید بدونین که رزرو کردن مکانی در این جزیره زنونه به صورت خودکار امکان نداره. روث خود بر روند انتخاب کسایی که وارد این جزیره می شن کنترل داره.
کسایی که دوست دارن واسه یه مدت وارد این جزیره شن باید از راه سایت این سازمان یه مصاحبه آنلاین شرکت رو برگزار کنن. اما حضور در این جزیره چه پیش نیازهایی داره.
روث میگه:” اول از همه، اولین چیزی که واسه من مهمه اینه که شخصیت جالبی داشته باشین، خوشحال و بامزه مثلا، چون شما در جزیره ای هستین که این موارد واسه تبدیل کردن اون به یه تجربه خوشحال و هیجان انگیز واسه همه مهمه”.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   مامورانی برای نگه داشتن مسافران در متروی ژاپن

بسیاری با دیدگاه های روث در این مورد موافق نبوده و اونو در رسانه های اجتماعی به تفتیش عقاید و دیدگاه های بقیه متهم کردن، اتهامی که روث شدیدا اونو رد می کنه.
یکی از منتقدان اون به نام روث پیرسون ۲۴ ساله در این باره اینجور میگه:” این که این استراحتگاه تنها مختص زنونه اونو به یه حرکت ذاتاً فمینیستی تبدیل نمی کنه.
این مکان جاییه که به وسیله یه زن سفید پوست پولدار واسه دیگه زنان مثل خودش ساخته شده”. پیرسون از روند مصاحبه و هزینه اقامت بیان نگرانی کرده هرچند هنوز چیزی در این مورد به رسانه ها منتقل نشده. پیرسون در این مورد میگه:” این عوامل زنان رنگین پوست، زنان دارای ناتوانی جنسی، زنان دارای مشکلات جنسی و زنائی که از دید جنسی محدودیتایی دارن رو تحت تاثیر منفی قرار میده که بدین معناست که این جزیره فقط واسه گروه کوچیکی از زنان مناسبه”.

روث خود این افراد رو انتخاب می کنه.

روث این انتقادات رو رد کرده و میگه که سوپرشی پذیرای همه زنان میشه از جمله زنائی که به هر دلیلی با زنان معمولی متفاوت هستن. تنها چیزی که واسه راه داده شدن به این جزیره لازمه این میشه که فقط واسه لذت بردن و عیاشی و خوشگذرونی بدور از مسایل جنسی پای در این جزیره بذارین. قراره گروهی از زنائی که عضویت در گروه سوپرشی رو دارن در ماه های آینده واسه بررسی امکانات این جزیره به اون سفر کنن و در ماه جولای هم به طور رسمی پذیرای برگزیدگان میشه. مجمع الجزایر فنلاند به خاطر انبوه درختان همیشه سبز و خاصیتای درمانی اونا، سواحل صخره ای، آب گرم دریا در تابستون و طلوع آفتابای خیره کننده خود مشهوره.

گردشگری رویایی در چهارمین جزیره بزرگ جهان

گشتی در جزیره پرنس ادوارد: لوکیشن سریال «قصهای جزیره»

استقبال از آوارگان سوری در جزیره ای کوچیک در یونان که به خاطر جمعیت بزهایش مشهور شده

راهنمای کامل سفر به جزیره پوکت؛ بهشت تایلند [قسمت اول]

Author: مازیار