گالری گردی: خانه هنرمندان، میزبان تخم مرغ های نوروزی

سال ۹۵ به روزای آخر خود نزدیک می شه و علاقمندان به گالری گردی، تنها چند روز واسه تماشای آخرین نتیجه های هنری هنرمندان جوون و پیشکسوت در نگارخانهای پایتخت فرصت دارن.

سرویس هنری ما که در طول سال، گزارشات اختصاصی و عمومی متنوعی از صدها برنامه گالری تو تهران نشون داد،‌ امروز هم در سلسله گزاشای گالری گردی هفتگی، آخرین گزارش سال ۹۵ رو در اختیار مخاطبان خود قرار میده.  اولین خبر گزارش امروز رو به آماده سازی تخم مرغای رنگی در خونه هنرمندان ایران در آستانه نوروز ۹۶ اختصاص دادیم.

 

با ما در آخرین گالری گردی سال ۹۵ همراه باشین.

 

 

 

چه خبر از پاتوق هنرمندان پایتخت؟

خونه هنرمندان ایران که پاتوق اهالی فرهنگ و هنر تهران حساب می شه، در اخرین روزای سال ۹۵، میزبان تخم مرغای نوروزی رنگی شده که در دومین هرساله هنری بهارستان در باغ هنر این مجموعه هنری مهم در حال برگزاریه.

اگه علاقمند به تماشای تخم مرغای نوروزی رنگارنگ بزرگ واسه سلفیای هیجان انگیز شب عید هستین، خونه هنرمندان ایران حالا یکی از بهترین پاتوقا واسه عاشقان تصاویر خاص اینستاگرامی نوروزیه که طوفان لایک و کامنتا رو واسه علاقمندان به این دنیای مجازی به ارمغان میاره. بعضی از هنرمندان تهرانی، با طرحا و رنگا و نقشای جذاب، مشغول رنگ آمیزی این تندیسای سفید ۲ متری هستن.

گزارش تصویری از آخرین اتفاقای که در نگارخانهای هفت گانه خونه هنرمندان تهران تا ۲۸ اسفند برپا میشه رو در ادامه مشاهده می کنین.

خونه هنرمندان ایران رو در این نشانی دنبال کنین که در سال ۹۶ هم هر هفته در سرویس گالری گردی ما تماشاگر پوشش اخبار نگارخانهای این مجموعه هستین.

گالری دلگشا با “ پل ۱۹۹۷” اومد

نگارخانه دلگشا تهران تا ۲۸ اسفند سال جاری، میزبان نمایشگاه نقاشی گروهی از پورنگ پیر عطایی، شباهنگ طیاری و فرخ نورونیه که آثار خود رو در این گالری در برابر دید علاقمندان به هنر نقش و بوم قرار دادن. این نمایشگاه در خیابون کریمخان، خیابون ایرانشهر، کوی مهاجر شماره ۳۰ واقع شده.

نگارخانه آران با “تخم شترمرغ”

آثار مجسمه سازی جمعی از هنرمندان کشورمون در نگارخانه آران تهران در برابر دید علاقمندان قرار گرفته. آثار: سارا ابری، درسا اسدی، سپهر بختیار، فرناز ربیعی جاه، امیرحسین ردایی، مجتبی رمزی، رنه صاحب، کامبیز صبری، نسترن صفایی، قدرت‌الله عاقلی، محسن غلامی، مهسا کریمی‌ زاده، بهداد لاهوتی، محمد مروستی، میترا ارباب، یاسمین سینایی، امیل لازار عرضه شده.

آثار هنرمندان تجسمی که در این نمایشگاه عرضه می شه شامل مجسمه هاییه که با به کار گیری تخم شترمرغ همراه با تکنیکای جذابی ساخته شدن. اینم بگیم کلیه عواید حاصل از این نمایشگاه، صرف تأمین هزینه دارو و درمان بیماران گرفتار به سرطان می شه.

به انتخاب و جمع آوری مازیار مهین انجام شده.

گالری آ با “ فهرست ۲” اومد

نگارخانه آ تا ۱۴ فروردین ۹۶، نمایشگاهی نقاشی گروهی رو در برابر دید علاقمندان قرار داده. آثار هنرمندانی چون: می‌می امینی، احمد امین‌نظر، فریدون آو، رکنی حائریزاده، قاسم حاجی‌زاده، مهدی حسینی، وحید حکیم، حسین زنده‌رودی، ساله شریفی، پیمان شفیعی زاده، بیژن صفاری، اشکان عبدولی، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، اردشیر محصص، پیام مفیدی، فرشید ملکی در این نمایشگاه ارائه شده.

این گالری رو در این لینک دنبال کنین.

گالری گذار با هنر کاربردی

هنرکاربردی، عنوان نمایشگاهیه که تا ۲۹ اسفند سال جاری در نگارخانه گذار تهران ارائه شده.
در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی چون: اوژن سیروسی، صفا حسینی، لعبت میرگلی، محمد غفاری، مولا میرثریا، محمد کتابی، ماریا بشیریان مشاهده می کنین.

در بیانیه این نمایشگاه اومده:

انگیزه هنر کاربردی به بارنشستن و تاثیر عینی و مستقیمِ خلاقیت در میدون زندگیه. از دید جامعه‌شناسی، این آثار میان هنر به معنی زیبایی‌شناختی صِرف اون و اشیای تولیدی ـ صنعتی قرار می‌گیرند. نه خود-ارجاعی آثار هنری که در تاریخِ هنر از اونا یاد می‌شه رو دارن و نه دیگه-ارجاعی اشیای بازار مصرف رو.

این آثار از دید خلاقیت به هنر، و از دید کاربرد به بازارِ مصرف رابطه مستقیم دارن. و بدین وسیله قلمرو خود رو در میان هنر و بازار مصرف قرار میدن و از این روی، هنر رو به واقعیت خارجی، و تولیدات مصرفی رو به خلاقیت و یه جور خیالِ خودخواسته فرامی‌خونن. و از این رهپویه، گالری گذار گذری داره به نمایش این همسویی زیبایی و کارکرد.

 

گالری گذار در این لینک در دسترسه.

 

نگارخانه گل نرگس با “جاودانه های پاسارگاد”

نمایشگاه عکس جاودانه های پاسارگاد، آثاری از داریوش محمد خانی رو در برابر دید علاقمندان به دنیای عکس قرار داده. این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند پذیرای بازدید علاقمندان به عکسای تاریخیه.

در بیانیه نمایشگاه اومده:

از پاسارگاد بناهای کمی باقی مونده که مشهورترین اون آرامگاه کورش و نقش برجسته کورش بالداره اما تختگاه پارسه رو باید یکی از با شکوه‌ترین بناهای ساخت بشر در تاریخ جهان دونست، مهندسی و ساخت بی‌مثل کاخها و بناها از یه سویی و از طرف دیگه، هنر مجسمه‌سازی، حکاکی و خط‌نگاری، در جای جای تختگاه بزرگ، نمایش شکوه، عظمت بی همتای هنر و صنعت در اون روزگاره که پارسه رو به یکی از راز آمیز ترین و ومشهورترین سازه‌ی تمدن بشر، تبدیل ساخته.

اگه بخوایم از تاریخ، کشف، باستان شناسی و باستان شناسا، حفاری و پخش وسایل در موزه های بزرگ جهان و تعمیر آثار و …. قلم فرسایی کنیم باید به هزاران کتاب، مقاله و کنفرانس و فیلم مراجعه کنیم که از حوصله این مجلد آلبوم وار خارجه.

این نمایشگاه می خواد تا به گوشه ایی از هنر تخت جمشید و آمیزه اون با هنر عکاسی- با دیدی متفاوت – بپردازه. میدونیم خیلی زیاد عکاسان، مورخین، محققین و باستان شناسا از مکان تخت جمشید عکاسی کرده‌ان اما عکسهای ارائه شده در این مجلد به گونه‌اییه که تخت جمشید رو نه به صورت بنایی باقی مونده از هخامنشیان نشون می‌دهد بلکه قصد بر اون هستش که شکوه پارسه رو مخصوصا در فضای نوروزگان به صورت اشعار و یا گاتهای تصویری به نمایش بذاریم.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به درگاه نگارخانه مراجعه کنین.

چه خبر از باغ موزه هنرهای ایرونی ؟

بخش خاص تصویر سال با عنوان «بابابزرگ و مادر بزرگ ایرونی» واسه بازدیدکنندگان تهرانی و مسافران نوروزی برپا شده.
در این بخش عکس‌هایی که از مادربزرگ‌ها و بابابزرگ‌های ایرونی به‌صورت پرتره، زندگی روزمره، حضور در آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی و بقیه جنبه‌های زندگی‌شون (از جمله محل سکونت با حضور و یا با یادگاری‌های به‌جامانده از اون‌ها) گرفته شده باشن، ارائه شده.

موزه ایرونی در میدون تجریش، خیابون شهید دربندی (مقصودبیگ)، خیابون دکتر حسابی، شماره‌ ۳۰ واقعه.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   ۱۰ حقیقت روانشناختی جالب درباره ذهن و روان انسان که احتمالا چیزی از آن ها نمی دانید

نمایشگاه تا آخر فروردین‌ماه ادامه داره.

چه خبر از نمایشگاه “ ازدواج رنگا”؟

نگارخانه ابراهیمی‌نژاد آثار هنرهای تجسمی گروهی از هنرمندان همزمان با روز درختکاری و تولد دوباره طبیعت با عنوان «ازدواج رنگ‌ها» به‌نمایش گذاشته شده.

در این نمایشگاه گروهی آثاری از رشته‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، عکس، خط و … نشون داده می‌شه. علاقه‌مندان می‌تونن واسه دیدن نمایشگاه تا آخر اسفندماه هر روز از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به مدت دو هفته به نگارخانه ابراهیمی‌نژاد واقع در بزرگراه شهید محلاتی، خیابون جنگ، خیابون آهنگ، روبه‌روی بوستون ناامیدی، کوچه نرگس، گلستان ۲، ساختمون شماره ۷۲ مراجعه کنن.

آخرین خبرها از گالری دستان +۲

گالری «دستان ۲+» تازه‌ترین نمایشگاه تکی آثار نقاشی بابک اطمینانی با عنوان «وسعت‌های ارگانیک» گشایش پیدا کرده. اطمینانی در این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود رو در برابر دید علاقه‌مندان قرار داده. این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه در گالری «دستان ۲+» به نشانی خیابون فرشته، شماره ۸۲، طبقه ۲ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندانه. گالری روزای شنبه تعطیله.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین. اینستاگرام مجموعه هم در این نشانی در دسترسه.

نمایشگاه “تصویر کوچیک آینه بزرگ”

نگارخانه AG تهران تا ۱۸ فروردین امسال، نمایشگاه تصویر کوچیک و آینه بزرگ رو میزبانی می کنه.

به دنبال موفقیت سال گذشته، این نمایشگاه با هدف تبدیل شدن به رخدادی هرساله در آخر سال هجری شمسی برگزار می شه‫. تموم آثار نشون داده شده در این نمایشگاه در ابعاد کوچیک هستن طوری که ابعاد بزرگترین اثر ۵۰ در ۴۰ سانتی متره‫.

هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه امسال به ترتیب الفبا عبارتند از‫: محمود بخشی موخر، بهزاد جایز، مهدیار جمشیدی، شهرزاد چنگلوایی، آرش حنایی، خسرو حسن زاده، محمد حسن راده، علی زنجانی، پرنیان فردوسی، محبوبه کرملی، عباس کوثری، علی مبصر، احمد مرادی، مهرداد نراقی و پیمان هوشمندزاده‫.

نمایشگاه ظهر جمعه ۲۰ اسفند ماه گشایش و با چیدن سفره هفت سین شروع شد‫. هم اینکه گالری Ag افتخار داشت تا مراسم رونمایی سومین کتاب عکس پیمان هوشمندزاده رو که به وسیله نشر نظر با عنوان «یه» منتشر شده، در روز جمعه ۲۰ اسفند همزمان با افتتاحیه نمایشگاه “تصویر کوچیک، آینه بزرگ” برگزار کنه.

نگارخانه ثمین با “ عید در آیینه” اومد

نمایشگاه گروهی «عید در آیینه» با نمایش آثار هفت هنرمند گشایش یافت. در این نمایشگاه آثار شیشه و سرامیک بهرام نفری، سمانه سبزه‌کار، یاسمن شمس‌الدینی، کیمیا بزرگ‌ بیک، مهناز باقری و حمیرا بزرگ در برابر دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ثمین» به نشانی تجریش، خیابون شهید دربندی (مقصودبیک)، چهارراه حسابی، کوچه کرمعلی حسن‌رضایی، بن‌بست مقدم، شماره ۲ گشایش گردید و تا  ۲۷ اسفند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان میشه.

 گالری سایه با نمایشگاه ساز و رنگ اومد

نمایشگاه نقاشی گروهی «ساز و رنگ» به سرپرستی سمیرا البرزکوه برپا می‌شه. ۱۳ اثر از سمیرا البرزکوه، سحر ربیعانی، نیوشا رحمانی، سولماز مختاری و نفیسه نوری با فوت وفن ترکیب مواد در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته می‌شه. این مجموعه شامل آدمایی از شهرهای جور واجور با خاطرات و رسوم گوناگونه که از سرزمین خود سخن می‌می گن.

افتتاحیه این نمایشگاه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور آیدین ترکیان – کمانچه‌نواز – و هنرمندان و هنردوستان برگزار می‌شه.

علاقه‌مندان می‌تونن واسه دیدن این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به گالری «سایه» واقع در نیاوران، خیابون جمشیدیه، خیابون امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره ۳ مراجعه کنن.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه ۲.۵ میلیارد دلاری هنرهای معاصر تهران، آخرین روزای سال ۹۵ رو با برنامه های مختلفی دنبال می کنه.
منتخبی از آثار ایرونی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که قرار بود واسه نمایش به برلین و رم فرستاده شه در محل این موزه به نمایش گذاشته شده.

در این نمایشگاه، ۳۱ اثر از آثار هنرمندان ایرونی و ۳۰ اثر از هنرمندان خارجی روی دیوار رفته.

این نمایشگاه تا اواخر خردادماه ۱۳۹۶ ادامه داره.

علاقه‌مندان واسه بازدید از این نمایشگاه می‌تونن روزای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه ها ۱۵ تا ۱۹ (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنن یا واسه به دست آوردن جزییات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرن.

موزه هنرهای معاصر تهران رو در این نشانی دنبال کنین. واسه باخبر شدن از برنامه های نمایش آثار هنری در این مجموعه در روزای آخر سال به بخش سینماتک مجموعه مراجعه کنین.

موسسه فرهنگی هنری صبا

یه نمایشگاه نقاشی‌خط با نام «در آستانه نوروز» واسه پشتیبانی از بیماران ام‌ اس گشایش پیدا کرده. در این نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط که بخشی از عواید حاصل از فروش آثار اون به پشتیبانی از بیماران «ام اس» اختصاص می‌یابد، بیشتر از ۳۰ اثر از ۱۱ هنرمند در برابر دید علاقه‌مندان قرار گرفته.

علاقه‌مندان واسه دیدن آثار این نمایشگاه می‌تونن تا ۲۵ اسفندماه به‌جز روزای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به نشانی خیابون طالقانی، خیابون شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵، موسسه فرهنگی هنری صبا، تالار فرشچیان مراجعه کنن.

این موسسه واسه فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایرانه.

آخرین برنامه های موزه هنرهای دینی امام علی

موزه هنرهای دینی امام علی تهران، یکی از مقصدهای گردشگری هنری پایتخته که کمتر مورد استقبال و شناخت علاقمندان به تاریخ و فرهنگ تهران قرار گرفته و حالا نمایشگاهی خاص رو میزبانی نمی کنه.

نمایشگاه «بانوان خوش‌نویس ایران» در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برپا شده.
علاقه‌مندان واسه دیدن این نمایشگاه می‌تونن تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابون ولی‌عصر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنن.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

پیشنهاد همیشگی ما، به کار گیری گالریای شهری واسه مشاهده جدید ترین آثار هنری هموطنان و آشنایی با هنرمندان جوون و پیشکسوت و به کار گیری فرصتای خرید و بررسی آثار مهم هنریه که می تونه به عنوان سرمایه ای قابل توجه، شما رو به فهرست کلکسیون داران آینده کشور اضافه کنه.

Author: مازیار