دورهمی بزرگان سینما در ونیز با «مالاریا»

قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان با نمایش فیلم موزیکال عاشقانۀ «لالا لَند» شروع به کار می کنه.
این فیلم با بازی اما استون و رایان گاسلینگ داستان عشق یه پیانیست سبک جاز به یه بازیگره.

در بخش رقابتی جشنواره ونیز ۲۰ فیلم از جمله فیلم «جانوران شب‌‌ زی» به کارگردانی کامل فورد با بازی جیک جیلنهال و ایمی آدامز هستن.

شیر طلایی ونیز امسال یه مدعی سرشناس دیگه هم داره.

امیر کوستوریتسا کارگردان صرب با فیلم «در راه شیری» به جشنواره ونیز می‌رود. اون در این فیلم علاوه بر کارگردانی کنار مونیکا بلوچی بازی می‌کنه.

از دیگر فیلم‌های حاضر در این بخش می‌تونه به فیلم «رسیدن» از دنیس ویلنو کارگردان سرشناس کانادایی، «بهشت» از آندره کنچالفسکی کارگردان اهل روسیه و فیلم «گوگرد» از مارتین کولهوون کارگردان هلندی اشاره کرد.
آخرین فیلم ویم وندرس کارگردان سرشناس آلمانی و «سفر زمان» از ترنس مالیک هم در این بخش حاضر هستن.

«جکی» به کارگردانی پابلو لارایین در آخرین دقایق به فیلم‌های بخش رقابتی اضافه شد.
این فیلم با بازی ناتالی پورتمن داستان زندگی ژاکلین کندی پس از ترور جون اف‌کندی رو به تصویر می‌کشد.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره گفت که فیلم‌های حاضر در این دورۀ جشنواره از موضوعات جهانی می‌می گن اما دیدگاهشون به زندگی روزمره، خشونت و فقر نسبت به دوره‌های قبلی کمتر گرافیکیه. این‌بار فیلمسازان واسه پرداختن به موضوعات مهم از خشونت موجود در واقعیت فاصله می‌گیرند.»

در این دوره از جشنواره دو قسمت از سریال کوتاه «پاپ جوون» به کارگردانی پائولو سورنتینو هم در بخش خارج از رقابت نشون داده می‌شن. در این سریال جود لا نقش پاپ پیوس سیزدهم رو بازی می‌کنه. در همین بخش از جشنواره فیلم جدید مل گیبسون با عنوان «ستیغ اره‌ای» هم به نمایش درمی‌آید. این فیلم داستان واقعی یه دکتر در جنگ جهانی دوم رو روایت می‌کنه که حاضر نشد اسلحه حمل کنه اما جون خیلی از همرزمانش رو نجات داد.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   آقای کارگردان درخانه ابدی آرام گرفت + بازتاب اینستاگرامی

در اختتامیه جشنواره فیلم ونیز فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی آنتونی فوکوآ نشون داده می‌شه. این فیلم با بازی دنزل واشنگتن، کریس پرت و ایتن هاوک بازسازی یه فیلم قدیمی درباره گروهی هفت‌تیرکشه که واسه حفاظت از یه شهر برابر دزدان استخدام می‌شن.

سم مندس کارگردان بریتانیایی فیلم‌هایی مانند «اسکای فال» و «اسپکتر» ریاست هئیت داوران این دوره از جشنواره رو برعهده داره.

هفتاد و سومین دورۀ جشنواره فیلم ونیز از ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) تا ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار می شه.

از سینمای ایران هم فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی “افق‌ها” در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ انتخاب شد.

به فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های رقابتی اصلی، غیررقابتی و افق‌های هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد که فیلم «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های این اتفاق سینمایی هستش.

داستان فیلم «مالاریا» که در اون ساق دست سهیلی، ساغر قناعت، آذرخش فراهانی، آزاده نامداری، علی استادی، سیامک ادیب بازی می‌کنن درباره دختر و پسریه که تو تهران گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنن که مشکلی داره.
اون‌ها تلاش می‌کنن راه حلی واسه این مشکل پیدا کنن و..

این فیلم که هنوز در ایران اکران عمومی نشده، اولین نمایش خود رو در بخش اصلی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تجربه کرد.

Author: مازیار