آقای کارگردان درخانه ابدی آرام گرفت + بازتاب اینستاگرامی

پیکر عباس کیا رستمی کارگردان برجسته سینمای ایران روز یکشنبه بیستم تیر با حضور گسترده مردم، مسئولان فرهنگی و چهره های هنری از مقابل محل کانون پرورش فکر کودکان ونوجوانان تشییع شد .

پیکر کیا رستمی به وصیت خودش در منطقه لواسان در شمال تهران به خاک سپرده شد.

عباس کیارستمی، کارگردان معروف سینمای ایران  چهاردم تیر در سن ۷۶ سالگی در فرانسه درگذشت و علاقمندان به هنر هفتم رو عزا دار کرد.
درگذشت این سینماگر سرشناس ایرونی، درخشش زیادی در رسانه ها به خصوص صفحات شخصی سلبریتیای ایرونی در اینستاگرام داشته.
واسه بررسی درخشش خبر درگذشت کارگردان موج نو سینمای ایران، گشتی زدیم در بعضی از صفحات چهره ها با ما در این گزارش جذاب همراه باشین.

 آخرین روزای ماه مبارک رمضان بود که یهو خبر ناگواردیگری، فضای هنری ایران رو تحت تاثیر قرار داره.
عباس کیارستمی، سینماگر نام آشنای ایران که آوازه فیلم هاش در سراسر جهان پیچیده س، در فرانسه درگذشت. عباس کیارستمی که یه مدت بود با مریضی دست و پنجه نرم می کرد و حتی وزیر بهداشت هم واسه بررسی سلامت ایشون به عیادتش رفته بود و مخالف اعزامش به فرانسه واسه درمون بود، اما در آخر جون به جون آفرین تسلیم کرد و سینمای ایران دوباره یکی از چهره های موثر و الهام بخش خود رو از دست داد. حالا هم سازمان سینمایی اعلام کرده که وزارت بهداشت ایران، مسئول پرونده پزشکی این کارگردان نام آشنای سینمای ایران هست تا اگه از طرف پزشکان فرانسوی قصوری انجام شده پیگیری کنن.

عباس کیارستمی رو همه با فیلم طعم گیلاس می شناسن. کارگردانی که محصول موح نو سینمای ایران پس از انقلاب بود و تلاش داشت در فیلم هاش، از کلیشهایی که هر روز اونا رو بر پرده نقره ای سینمای ایران می بینیم خارج کنه و به جای اون، نگاه راز آلود و معنا گرا در لابلای لوکیشنای طبیعی و حضور کودکان و بازیگران کم تر شناخته شده رو چاشنی داستان هاش بکنه. شاید همین نگاه بود که دلیل شد ایشون تنها کارگردان ایرونی باشه که ۵ بار نامزد نخل طلای فستیوال معتبر کن فرانسه شه و در آخر واسه طعم گیلاس، نخل طلایی کن رو به عنوان اولین کارگردان ایران در سال ۱۹۹۷ میلادی تصرف کنه.

روزنامه گاردین در سال ۲۰۱۱ در گزارشی فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا رو منتشر کرد.
عباس کیارستمی در مکان ششم این لیست و بالاتر از خیلی از چهره‌های نامدار سینما مثل دیوید کراننبرگ، دیوید فینچر، استیون سودربرگ، پدرو آلمودوار و گاس ون سنت قرار گرفت.

گزارش امروز سرویس چهرهامون نگاهی داره به درخشش اینستاگرامی درگذشت عباس کیارستمی،کارگردان سرشناس ایران از نگاه سلبریتیای ایران. با ما همراه باشین. جالبه بدونین ظرف چند روز گذشته، بیشتر از ۵ هزار کاربر ایرونی در اینستاگرام، هشتگ kiarostami رو به اشتراک گذاشتن. خبر اول مربوط به عکس العمل اینستاگرامی ژولیت بینوش، هنرپیشه معروف فرانسوی هست که یه مدت با این کارگردان در فیلم کپی برابر اصل کار کرد.

ژولیت بینوش (Juliet Binoche)  هنرپیشه سرشناس فرانسوی که روزگاری با این کارگردان شهیر سینمای ایران کار می کرد، تصویر زیر رو از عباس کیارستمی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و زیر اون به فرانسوی نوشت:

En voiture en Iran vers Isfahan avant le tournage de Copie Conforme. Tu nous manques terriblement. Juliette.

عکس مربوط به وقتی هست که به همراه عباس کیارستمی به سمت اصفهان و قبل از شروع فیلمبرداری فیلم نسخه اصلی (certified copy) در حال رانندگی بودیم. ما اونو به طور ناراحت کننده ای از دست دادیم

پست گذشته خانوم بینوش، با استقبال گسترده طرفدارانش در سراسر جهان مواجه شد و صدها کاربر ایرونی هم از ایشون با درج کامنتایی زیر پست ایشون، از ایشون تشکر کردن. بیشتر از سه هزار نفر این تصویر رو لایک کردن. ژولیت بینوش، در اینستاگرام بیشتر از ۸ هزار دنبال کننده داره و شمام می تونین ایشون رو در این نشانی دنبال کنین.

کپی برابر اصل فیلمی به نویسندگی و کارگردانی عباس کیارستمی محصول سال ۲۰۱۰ه. ژولیت بینوش واسه بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ رو به خود اختصاص داد. عباس کیارستمی واسه کارگردانی این فیلم در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ یکی از نامزدهای جایزه نخل طلا بود. این فیلم مورد توجه بیشتر منتقدان قرار گرفت.

استاد لوریس چکناواریان، رهبر ارکست سمفونیک ایران هم که یه مدت هست به جمع هنرمندان اینستاگرام باز ایرونی پیوسته س، تصاویری از حضور خود و جمعی از هنرمندان سرشناس کشورمون رو در موزه سینما که به یاد از دست دادن این کارگردان شهیر سینما دور هم جمع شده بودن رو به تصویر کشوند و نوشت:

با کمال تاسف عباس کیارستمی در پاریس در اثر سکته قلبی از بین ما رفت… به همه هنرمندان و هنردوستان تسلیت میگویم.

استاد رو در اینستاگرام می تونین دنبال کنین

پرویز پرستویی، بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر ۹۴ هم در پیامی، حادثه تلخ از دست دادن کارگردان شهیر سینمای ایران رو تسلیت گفت. اون که تازگیا در اینستاگرام فعالیت زیادی داره نوشت:

کارگردان بزرگ سینمای ایران وجهان رو به همه سینماگران و خونواده محترمش تسلیت عرض میکنم. ایشون هم مثل شادروان علی حاتمی بدون جانشین میشه . روحشون خوشحال

تصویر بالا که به وسیله پرویز پرستویی از عباس کیارستمی منتشر شد، بیشتر از ۹۶ هزار بار لایک شد و بیشتر از ۲ هزار پست در ان به اشتراک گذاشته شد.
پرویز پرستویی ۹۱۱ هزار دنبال کننده داره و و بیشتر از ۴۰۰ پست ظرف چند سال گذشته به اشتراک گذاشته.
پرویز خان از فعال ترین هنرپیشهای سینمای ایران در اینستاگرام بوده و مطالب محتوایی منتشر می کنه.
پرویز پرستویی رو در این نشانی می تونین دنبال کنین.

یغماگلرویی، ترانه سرای ایرونی هم با منتشر کردن  تصویر غم انگیز زیر، درگذشت این عزیز  رو تسلیت گفت و نوشت:

«عباس کیارستمی درگذشت» تسلیت به سینمای ایران و جهان. پرده نقره ای تاریک شد.

عباس کیارستمی در پاریس درگذشت. یغما گلرویی .

تصویر بالا با بیشتر از ۳۵ هزار لایک و هزار  کامنت همراه شد.

بهاره رهنما، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که بیشتر از ۱.۹ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام داره، با منتشر کردن تصویر زیر، درگذشت این عزیز رو تسلیت گفت و بلند ترین مطلب (با ۵۵ هزار لایک) سلبریتیا در باره عباس خان فقید رو اینجور نوشت:

هیچ کدام از ما نمیدانیم روزهای آخر کی هستن؟ اگه میدانستیم شاید بیشتر قدر میدانستیم بیشتر مسافر دم سفر رو نگاه می کردیم بیشتر از اون می پرسیدیم و بیشتر نگاش میکردیم نمایشگاه عکس و ویدیو آرت گالری برگ از اخرین روزهای اقای کیلرستمی بود ، علی شوکت هم همراه ما اومد و کتاب بالینی اش برگ و باد رو هم با خودش اورد تا امضای ایشان رو در ابتدای کتابش داشته باشه ،نمایشماه بسیار شلوغ بود و اناق مهمانان مرتب پر و خالی میشد، وقتی بادلهره داخل اتاق شدم و کتاب برگ و باد رو دادم تا امضا کنند و گفتم :برای یکی از دوستانه ،سوال کردند: خودش کجاست ؟

گفتم بیرون دره روش نشد بیاد تو گفتن: صداش کن، وقتی علی شوکت اومد توی اتاق، اقای کیارستمی اشاره ای به کتاب کردند و گفتن:مشخصه خوب خوندیش و باهاش زندگی کردی و من تازه نگاهم به کتاب افتاد که چقدر کهنه و مستعمل شده بود و من اصلا بهش دقت نکرده بودم !امضا کردند و با مهربونی و فروتنی همیشگیشون چند لحظه ای درباره موسیقی باعلی صحبت کردند و بعد دعوتمون کردند به دیدن اخرین ویدیو ارت خودشون … جوون خبر نگاری هم بود که خوب یادم هست اولین دیدارش با ایشان همون روز بود و خلاصه حسابی سر شوق اومده بود که ارتیست مورد علاقه اش انقدر بهش نزدیکه و داره همراه با اون آخرین اثر هنریش رو میبینه ، یلدا خواجه زاده( مینیاتوریست) و رضا کیانیان عزیز و چند هنرمند دیگر هم داخل اتاق بود … افسوس که هیچکدام از ما نمیدانستیم این روزهای آخره… پی نوشت: در دیدار از بزرگان و برگزیدگان و عزیزانمان کوتاهی نکنیم ، و در اموختن از اونا ، کسی چه میداند شاید این دیدار از روزهای اخر اونه. . .

یکی دیگر از نوشته های سایت :   از تبلیغ تور «شراب» ایتالیا تا رونمایی از شیشلیک ۲۰۰ متری

تسلیت به ما، به جامعه، به کشور، تسلیت به هنر، تسلیت به روشن ذهنی حقیقی و… از دست دادن اقای کیارستمی، از دست دادن یک فیلمساز یا هنرمند صرف نیست.. از دست دادن یک جریان هنری و یک اندیشه بزرگه که هنوز تا چند سال جای تاثیر گذاری بر آدما و انسانیت رو داشت، بی شک گذر مرگ برای خود مسافر از همه راحت تره , اما افسوس میخورم از اینکه با آسون انگاری ستاره درخشانی رو از دست دادیم که می تونست هنوز تا سالیان سال اصل تاثیر و روشنگری آسمون ذهن خیلیا باشه، افسوس که در جهان امروز هزاران ظالم و خونخوار به حیات مصیبت افزای خود در جهان ادامه میدهند، اما چنین اسطوره هایی این چنین از میان ما میروند.. نمیدانم حکمت الهیه شاید و خارج از ظرف ادراک ما.

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما ایران هم که بیشتر از ۱.۳  میلیون دنبال کننده در اینستاگرام داره، با منتشر کردن  تصویر زیر، درگذشت عباس کیارستمی رو تسلیت گفت و نوشت:

عباس کیارستمی نداره..، همون کسی که با نگاه و روایتش میشد طعم گیلاس رو چشید و به خونه دوست رسید… همون کسی که از قاب تصویرش میشد جهان رو جور دیگر دید.. بی شک هیچکسی شبیه اون نیست و نیس روحش خوشحال و یادش تا ابد گرامی

آناهتیا نعمتی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران هم که ۱.۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرامش داره، با منتشر کردن فیلمی که تصویری از اون در زیر مشاهده می کنین به این حادثه غم بار عکس العمل نشون داد. اون هیچ مطلبی در این باره ننوشت. شاید فکر می کرد که این فیلم، همه چیز رو بازگو می کنه.

اونا نعمتی ۱.۱ میلیون دنبال کننده داره و ۷۷۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته.

آزاده نامداری، مجری جنجالی تلویزیون در سالای گذشته هم با منتشر کردن تصویری از عباس کیارستمی بر رو صفحه شخصی اش در اینستاگرام، به این حادثه عکس العمل اینستاگرامی نشون داد. اون نوشت:

پس خونه ی دوست اینجا نبود.،.،.،. شاعر_سینمای_ایران#عباس_کیارستمی#درگذشت. پ.ن.درفرانسه که شمارو بسادگی شناختند،کاش اینجادربیمارستان خودمون گفته بودید من عباس کیارستمی هستم تاافسوس امشبمان کمتربود #آزاده _نامداری#سجاد_عبادی#اندوه#حسرت……وتمام

الهام پاوه نژاد، از بازیگران مطرح سینما،تئاتر و تلویزیون کشورمون با منتشر کردن عکس خاص بالا در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، به این حادثه تلخ عکس العمل نشون داد و نوشت:

. باید اِستاد و فرود اومد بر آستانِ دری که کوبه نداره به چه دلیل که اگه به گاه اومده باشی دربان به انتظار توست و اگه بی گاه به در کوفتن ات پاسخی نمی آید…..#احمدشاملو . پی نوشت: این خبر لایک نداره…..مرگ در یک قدمیه بی رحم حتی با بزرگان پس اون بِه که فروتن باشیم….. بدرود #عباس_کیارستمی

سارا خویینیا، بازیگر تئاتر و تلویزیون هم با منتشر کردن تصویر فوق، به این حادثه غم انگیز عکس العمل اینستاگرامی نشون داد و اینطور گفت:

کاش اسطوره ها هیچ وقت از بین ما نمیرفتند…..هرچند که یاد و خاطر یک هنرمند ناب همیشه جاویدان در دل و جانمونه اما چه سخته باورش …..روحتون خوشحال استاد ،جایتان هیچوقت پُر نمیشه #تسلیت

سارا خانوم بیشتر از ۲۸۰ هزار دنبال کننده داره.

سحر قریشی، بازیگر  تئاتر، سینما و تلویزیون ایران که ۳.۸  میلیون مخاطب در اینستاگرامش داره هم با منتشر کردن تصویر باحال بالا که روی اون نوشته شده بود: همیشه تموم نشده می مونه حرفام با خودم . . .  به این حادثه تلخ عکس العمل اینستاگرامی نشون داد  و نوشت:

 

بدرود عالیجناب.

 

شیلا خداداد، بازیگر سینما و تلویزیون ایران هم با جمله کوتاهی این اتفاق رو به صورت اینستاگرامی تسلیت گفت: تسلیت براى از دست دادن مرد بزرگ سینما استاد عباس کیارستمى . اون به خونه ابدى دوست کوچ کرد . روحش خوشحال

شیلا خداداد و همسرش فرزین سرکات، مشترکن در اینستاگرام فعال هستن و نیم میلیون دنبال کننده دارن.

فاطمه گودرزی، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران هم در اینستاگرامش به این حادثه عکس العمل نشون داد. اون در این صفحه نوشت: آسمون هنر ایران یکى از ستاره هاى پرتلاءلویش رو از دست داد و شبهایمان رو تاریکتر کرد روحت خوشحال.

فاطمه معتمد آریا، بازیگر  پیشکسوت سینمای ایران هم در  گذشت این کارگردان شهیر سینمای ایران و جهان رو تسلیت گفت. ایشون در اینستاگرامش با متنی باحال نوشت:

من مرگ هیچ عزیزی رو باور نمی کنم.

فاطمه معتمد آریا بیشتر از ۲۰۰ هزار دنبال کننده داره.
تصویر بالا با ۱۸ هزار لایک همراه شد.

علی دایی، آقای گل فوتبال جهان هم در اینستاگرامش به این خبر عکس العمل نشون داد و یکی از تصاویر استاد عباس کیارستمی فقید رو به اشتراک گذاشت که با بیشتر از ۷۰ هزار لایک همراه شد.
اون نوشت:

“خونه دوست کجاس” عباس جون؟ ” زیر درختان زیتون”؟ بودنت واسه ما “طعم گیلاس “داشت ولی حواسمون نبود که گفته بودی باد ما راخواهد برد. بدرود استاد

علی دایی نهصد و بیست و شش هزار دنبال کننده در اینستاگرام داره .

علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی و جادوگر فوتبال آسیا هم در پیامی کوتاه که با لایک صد و چهل هزار نفری مخاطبان آقای کریمی مواجه شد، با منتشر کردن تصویر فوق در اینستاگرامش، به این خبر عکس العمل نشون داد. اون نوشت: روحت خوشحال استاد.

علی کریمی در اینستاگرام عادت داره همیشه چند کلمه زیر عکسایی که به اشتراک میذاره،  بنویسه. علی کریمی بیشتر از ۱ میلیون دنبال کننده داره.
اون بخاطر این حادثه، تصویر مشکی رنگی رو به جای تصویر خودش در پروفایل گذاشت.

سلطان قرمز پوشای پایتخت، علی پروین هم با منتشر کردن تصویر فوق که با استقبال گسترده هوادارانش در اینستاگرام مواجه شد این واقعه تلخ رو تسلیت گفت.

روحش شادو یادش گرامی. تسلیت به ملت ایران

عکس العمل شخصیتای مذهبی، ورزشی، هنری و سیاسی ایران به درگذشت کارگردان شهیر سینمای ایران که سه دهه با فیلم هاش، خاطرات شیرینی رو تو ذهن ایرانیا و حتی مشتاقان سینمای نو ایران در خارج از مرزا گذاشته بود نشون داد که سینما، رسانه ای واسه دوستی و همدلی ملتای دنیا هست و میشه از این رسانه واسه پیشرفت صلح و دوستی استفاده کرد.

انتشار هزاران پیام تسلیت وبه اشتراک گذاشتن زیاد تصاویر و فیلمای جورواجور از یکی از اسطوره های سینمای معاصر کشورمون به وسیله چهره های شاخص ایرانیان در اینستاگرام روشن کننده این نکته هست که که میلیونا ایرونی در فضای مجازی، در واقعه های تلخ، همرنگ و هم صدا، با قدرت لایکا و کامنتا و هشتگا، همدردی و هم صدایی خود رو نسبت به مسائل جور واجور اعلام می کنن و این ظرفیت نشون دهنده اهمیت وسیله اطلاع رسانی و تبلیغاتی موثر هم چون اینستاگرام واسه رد و بدل کردن اطلاعات و ارتباطات هدف دار میان ایرانیان در فضای مجازی هستش که از جنبه های روان شناسی سایبر و سبک زندگی دیجیتالی قابل تحلیل هست.

این قضیه رو در حادثه تلخ چند وقت پیش که سربازان پادکان صفر پنج کرمان در حادثه سقوط اتوبوس به دره در جنوب کشور به شهادت رسیدن هم میشه دید. جایی که تلخ ترین سلفی سال ۹۵ به عنوان سمبلی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد و جامعه اطلاعاتی ایران رو تحت تاثیر خود قرار داد.

با امید به اینکه در سرویس چهرهامون، در طول هفته آخرین خبرا و تصاویر به اشتراک گذاشته شده به وسیله ده ها سلبریتی ایرونی رو در اینستاگرام منتشر کنیم تا همیشه مخاطبان عزیز ما، در جریان آخرین اطلاعات اینستاگرامی چهره های سرشناس  و پر دنبال کننده ایرونی در این شبکه محبوب باشن.

Author: مازیار