راه کارهای بازاریابی

اگرچه در اکثر شیوه های بازاریابی و ایجاد مشتری، تمایل به جذب حداکثری وجود دارد. با این حال اگر شما در ابتدا افرادی را مورد توجه قرار دهید که شانس تبدیل شدن به مشتری بیش از 50 درصد را دارند، بدون شک نتایج بهتری را به دست خواهید آورد. برای مثال در حالت عادی برای ایجاد 100 مشتری، ما به بازاریابی برای بیش از 10 هزار نفر نیاز خواهیم داشت. با این حال اگر مشتریان اصلی خود را بشناسید، حتی با مورد توجه قرار دادن 100 نفر نیز می توان به این آمار دست پیدا کرد. در این رابطه همه چیز دیگر به نحوه عملکرد شما بستگی خواهد داشت. این موضوع باعث می شود تا سرعت رشد به مراتب بالاتری را داشته باشید و از اقدامات خود نتایج بهتری را هم به دست آورید. شناخت مشتریان اصلی و افرادی که بالاترین احتمال خرید از جانب آنها وجود دارد، شکل دهنده اقدامات شما خواهد بود. درواقع هنگامی که جامعه آماری شما محدود باشد، شناخت سلایق و نیازها، به مراتب ساده تر خواهد بود. بدون شک چنین اقدامی برای تیم های کوچک با بودجه و تعداد کارمندان کم، کاملا امکان پذیر است. پس از طی کردن این مرحله شما می توانید در صورت تمایل به دیگر فرصت های موجود در بازار توجه داشته باشید. با این حال چنین اقدامی کمک می کند تا از اقدامات خود بالاترین حد نتایج را به دست آورده و سود واقعی یک سال خود را تضمین نمایید. در پیدا کردن جامعه هدف واقعی، استفاده از تکنولوژی خصوصا ابزارهای تحلیل، کاربرد بسیاری را خواهد داشت.

 

2-تکنیک هایی که موثر نیستند را شناسایی کنید 

اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران این است که تصور می کنند اگر یک تکنیک در سال گذشته نتایج خوبی را به همراه داشته، حتما امسال هم می تواند چنین تاثیری را داشته باشد. با این حال در بسیاری از موارد این تصور درست نیست و شما نمی توانید اطمینان داشته باشید که شیوه موردنظر، بهترین گزینه محسوب می شود. به همین خاطر بسیار مهم است که به صورت مداوم بازنگری در تکنیک های خود داشته باشید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شما نباید از هزینه فرصت غافل شوید. براساس این مقوله، هنگام پرداختن به این اقدام درواقع شما فرصت پرداختن به اقدامی دیگر را از دست خواهید داد. به همین خاطر بسیار مهم است که از نتیجه بخش بودن آن، اطمینان داشته باشید. این موضوع نیز برای برند‎های کوچک به مراتب مهمتر است. دلیل آن نیز به این خاطر است که اگر از هر اقدام خود بالاترین نتایج را به دست نیاورند، بدون شک دیگر بودجه آن را حداقل تا پایان سال نخواهند داشت. با بازنگری نسبت به تکنیک ها، متوجه بسیاری از اقدامات بی اثر و یا کم اثر خواهید شد که لازم است تا سریعا کنار گذاشته شوند. در این زمینه فراموش نکنید که کنار گذاشتن یک تکنیک به معنای فراموش کردن آن نبوده و ممکن است در سال آینده، وضعیت آن کاملا دگرگون شود. به همین خاطر توصیه می شود که آمارها و تجربیات خود را پیرامون هر تکنیک، حذف نکنید.

3-فهرست ایمیلی برای خود ایجاد نمایید 

 

بستر اینترنت باعث شده است تا محدودیت زمانی، مکانی و حتی پولی از بین برود. برای مثال ممکن است در تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی، شما بودجه لازم را نداشته باشید. با این حال روش های بازاریابی اینترنتی به حدی مقرون به صرفه هستند، که استفاده از آنها برای هر برندی امکان پذیر است. در این زمینه فراموش نکنید که شما تنوع بالایی در شیوه پرداخت نیز خواهید داشت. برای مثال می توانید به ازای هر بار کلیک بر روی لینک قرار داده شده، مبلغی را پرداخت کنید. در این زمینه بهترین راهکار استفاده از اینترنت، ایجاد خبرنامه است. درواقع تبلیغ مستقیم در جهان امروز، یک عامل مزاحم تلقی می شود و مربوط به اقتصاد کلاسیک است که در دوران منسوخ شدن به سر می برد. درواقع در جهان به شدت متغیر و پیشرفته امروز، طبیعی است که در هر زمینه ای شاهد تغییرات جدید و کنار گذاشتن شیوه های قدیمی باشیم. در این رابطه با توجه به این امر که هر فردی حداقل یک ایمیل را دارد، استفاده از این بستر می تواند موقعیت طلایی باشد. در این راستا فراموش نکنید که شما باید جامعه هدفی برای خود مشخص کرده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر به صورت مداوم باشید.

برای مثال ممکن است پس از ارسال اولین پیام، برخی از مخاطبان در نظرسنجی شرکت کرده و حوزه های مورد علاقه خود را مشخص کنند. تحت این شرایط دیگر ارسال محتواهایی خارج از این محدوده ها، عاقلانه نخواهد بود. در این زمینه فراموش نکنید که ارزش کار شما باید بالا باشد. این امر به معنای اشتراک گذاری اطلاعات کاربردی و مطابق نیاز روز است، در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. همچنین لازم است تا میان اقدامات خود ارتباط لازم را برقرار کنید. برای مثال در ایمیل ها، اقدام به ارائه کدهای تخفیف و معرفی صفحات شما در شبکه های اجتماعی نمایید تا با این اقدام ترافیک آنها نیز افزایش پیدا کند. یکی از ترندهای مهم در این زمینه، استفاده از اینفوگرافی است. درواقع شما باید تا حد امکان موضوعات و اخبار موردنظر خود را در قالب اینفوگرافی مطرح نمایید. علت این امر به این خاطر است که شما باید اصل اختصار را رعایت نمایید و آمارها در این زمینه حاکی از آن است که مخاطب امروز، چندان تمایلی به مطالعه متن خصوصا موارد طولانی ندارد. در این زمینه ممکن است تصور کنید که استفاده از ویدئو، گزینه بهتری محسوب می شود. با این حال این اقدام حجم بالایی را اشغال خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که ابدا مورد توجه قرار نگیرد. با این حال اینفوگرافی ها به علت ترکیب متن با عکس، سرعت انتقال مفاهیم به شیوه ای بسیار ساده را دارند و آمارها نیز در این رابطه بیانگر جذابیت آن برای بیش از 80 درصد کاربران است.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   شرکت سمارت (صنام) الکترونیک

 

4-اقدامات خود را شخصی سازی نمایید 

واقعیت این است که در جهان امروز دیگر اقدامات کلی، بالاترین نتایج ممکن را به همراه ندارد. درواقع هر مشتری تمایل دارد که به شیوه مورد علاقه خود، شاهد رفتارهایی باشد. در این راستا شما باید به صورت مداوم اطلاعات خود را از مشتریان و حتی جامعه هدف افزایش دهید تا با توجه به این اصل بتوانید در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، بالاترین حد نتایج را به دست آورید. برای مثال ممکن است فردی تمایل داشته باشد که هر روز از مهمترین اخبار حوزه کاری شما مطلع شود و برای فردی دیگر تنها کدهای تخفیف جذابیت داشته باشد. درک این موضوع به افزایش تاثیر اقدامات شما نیز کمک خواهد کرد. در نهایت چنین استراتژی ای باعث خواهد شد تا بانک اطلاعاتی شما از مشتری، در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد که خود زمینه را برای فعالیت های دیگر به همراه خواهد داشت.

گلدن مارت: یک شرکت بین‌المللی با امکانات خدماتی متنوعی می باشد که برترین ایده های بازاریابی را در اختیار تولیدکنندگان و فروشندگان بزرگ و کوچک قرار می‌دهد.
با استفاده از پلتفرم گلدن مارت شما می توانید محصولات و کالاهای خود را در بزرگترین فروشگاه اینترنتی بین المللی یعنی آمازون به فروش برسانید و به‌صورت آنلاین درآمد دلاری کسب کنید.
در ضمن امکان فروش بین المللی از طریق تبلیغ رایگان در این پلتفرم وجود دارد.
با عضویت در گلدن مارت، نیازی به افتتاح حساب بانکی بین‌المللی ندارید. چراکه این پلتفرم امکانات ویژه‌ای برای ارسال کالا به کشورهای خارجی در اختیارتان می‌گذارد. به گونه‌ای که شما تنها با پرداخت ریالی تمام کارهای خود را در سطح بین المللی انجام می‌دهید.
می توانید با مشاوران ما در گلدن مارت تماس بگیرید تا به صورت کامل راهنمایی شوید.
اطلاعات بیشتر درباره کسب درآمد دلاری را می‌توانید در وب‌سایت گروه تجاری گلدن مارت (www.golden-mart.com) پیدا کنید.
با تماس با گلدن مارت، شروع به کسب درآمد دلاری کنید و از فرصت‌ها و امکانات جدید نظیر فروش در آمازون بهره‌مند شوید!

گلدن مارت یک شرکت بین المللی است که می تواند امکان و آگهی بین المللی را برای شما فراهم کند.

5-در تلاش برای متفاوت بودن باشید 

یکی از نکات منفی در بازار امروز این است که اختلاف برندها، بسیار کم شده است. با این حال تا 50 سال قبل، کیفیت غول های هر صنعت با برندهای کوچک تر، کاملا محسوس بود. در این راستا سوال اصلی این است که چگونه می توان تفاوت و مزیت رقابتی لازم را ایجاد کرد. درواقع اگرچه در رابطه با محصول ممکن است قدرت تغییر و اقدامات جدید شما کم باشد، با این حال فراموش نکنید که در کسب و کار شما بخش های دیگری نظیر خدمات رسانی به مشتری وجود دارد که می توانید خلاقیت های نامحدودی را در آنها به اجرا بگذارید. این موارد خود می تواند مزیت رقابتی برند شما باشد و به عاملی برای جذب بیشتر، تبدیل شود. در این زمینه شما باید به صورت مداوم، موقعیت های جدید را شناسایی کرده و در تلاش برای استفاده از آنها برای ایجاد تمایز برند خود با سایر رقبا باشید. درواقع این تفاوت ها، دلایلی است که مخاطب برای انتخاب شما خواهد داشت که طبیعتا هرچه بیشتر و مهمتر باشند، نتایج بهتری را هم به دست خواهید آورد.

6-کسب و کار خود را در گوگل ثبت نمایید 

گوگل به عنوان بزرگترین مرورگر جهان، امکانات متنوعی را دارد و به کسب و کارها نیز توجه ویژه ای را نشان داده است. به همین خاطر ثبت شرکت در آن، می تواند موقعیت های فوق العاده را ایجاد نماید. نمونه ساده آن، اپلیکیشن نقشه گوگل است که محبوب ترین در جهان محسوب می شود و به صورت پیش فرض در گوشی های اندرویدی شاهد آن هستیم. بدون شک اگر کسب و کار شما در این بستر وجود داشته باشد، طبیعی است که شانس رشد بالاتری را هم خواهید داشت. نکته جالب این است که اکثر اقدامات گوگل رایگان بوده و موارد پولی نظیر بخش تبلیغات آن، با گزینه های مختلف پرداختی مواجه است که در کنار آن، قیمت آنها نیز کاملا مقرون به صرفه است.

7-از سئو غافل نشوید 

 

 

ثبت آگهی رایگان در اینترنت و هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی فروشندگان خاموش اند!

فروشندگان خاموش، ابزارهایی قدرتمند برای تبدیل یک کمپین تبلیغاتیِ معمولی به یک بمب تبلیغاتی در بازار هستند؛ همچنین درون سازمان ها و در برنامه های منابع انسانی، استفاده از فروشندگان خاموش و ارایه آن ها به صورت هدیه، پاداش و مشوق، تاثیر چشمگیری برافزایش سطح وفاداری کارکنان، ارتقای عملکرد و افزایش انگیزه آن ها دارد.

تحقیقات نشان می دهد که مشتریان- چه مشتریان جدید و بالقوه و چه مشتریان قدیمی و وفادار سازمان- پس از دریافت هدایای تبلیغاتی سریعتر به شرکت مراجعه می کنند و میزان سفارش های مجدد آن ها افزایش پیدا میکند و در هر صورت بیش از آن دسته از مشتریانی که هدیه ای دریافت نکرده اند خرید یا با شرکت ارتباط برقرار می کنند.

هیچ مشتری ای آگهی های چاپی یا تراکت های تبلیغاتی شرکت ها را نگه نمی دارد، اما ارایه یک تقویم ماندگار با برند شما، می تواند در تمام طول سال، شما را در یک قدمی مشتریان نگه دارد.

Author: مازیار