راهنمای بهترین کتاب های جاوا اسکریپت برای مبتدیان

راهنمای بهترین کتاب های جاوا اسکریپت برای مبتدیان

در این مقاله، برخی از بهترین کتاب‌های جاوا اسکریپت برای مبتدیان را به همراه منابع دیگر برای یادگیری یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان بررسی می‌کنیم.

در یک نظرسنجی اخیر، 70% از 90000 نفر گفتند جاوا اسکریپت متعلق به آنهاست پرکاربردترین زبان برنامه نویسی! این تعجب آور نیست، زیرا اساس همه صفحات وب تعاملی را تشکیل می دهد، یادگیری آن بسیار آسان است، کاربردهای زیادی فراتر از وب دارد، و از سبک های برنامه نویسی زیادی پشتیبانی می کند – مانند امری، شی گرا و کاربردی.

معرفی سایت: 11 روند جذاب طراحی وب برای سال 2023

در واقع، تقریباً همه کارهای توسعه front-end نیاز به دانش جاوا اسکریپت دارند. می‌توانید در مورد چرایی محبوبیت جاوا اسکریپت و اینکه چرا باید آن را بیاموزید در این پست از UC Berkeleyبیشتر بخوانید. >.

  1. جاوا اسکریپت چیست؟
  2. روشهای برتر برای یک مبتدی برای یادگیری جاوا اسکریپت
  3. چه زمانی از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنید؟
  4. چه چیزی را در یک کتاب جاوا اسکریپت باید جستجو کرد
  5. بهترین کتابهای جاوا اسکریپت برای مبتدیان
  6. مراحل بعدی در سفر جاوا اسکریپت شما

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت اغلب به عنوان “زبان برنامه نویسی وب” شناخته می شود. هر بار که از یک صفحه وب جدید بازدید می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که با جاوا اسکریپت تعامل داشته باشید – چه در حال کلیک کردن بر روی منوها، ورود به حساب کاربری، مشاهده گالری تصاویر و پنجره های بازشو، و تماشای حرکت عناصر در صفحه.

از نظر فنی تر، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و پویا است. این بدان معنی است که کد هنگام اجرا کامپایل می شود و برنامه می تواند در حین اجرا تغییر کند. این معمولاً در مرورگر وب رخ می دهد، تقریباً هر مرورگر وب دارای موتور جاوا اسکریپت داخلی است.

روش های برتر برای یک مبتدی برای یادگیری جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از سه فناوری استاندارد وب در کنار HTML و CSS است. اغلب توصیه می‌شود که هر سه فناوری را در کنار یکدیگر بیاموزید، با توجه به اینکه تسلط بر HTML و CSS بسیار آسان‌تر از جاوا اسکریپت است.

اگر با HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنایی ندارید، یک راه برای فکر کردن به این سه فناوری وب این است: HTML ساختار و محتوای هر صفحه وب است (به چیزهایی مانند متن، تصاویر، دکمه‌ها، فرم‌ها و غیره فکر کنید. .)؛ CSS چیزی است که باعث می شود صفحات وب زیبا به نظر برسند. و جاوا اسکریپت به شما امکان می دهد کارهای جالبی مانند افزودن تعامل به یک صفحه وب انجام دهید.

از نظر خود یادگیری، آموزش‌ها و مقاله‌های بی‌شماری در سراسر اینترنت وجود دارد، از جمله بسیاری از آموزش‌های جاوا اسکریپت در اینجا در SitePoint با این حال، اغلب متوجه می‌شوید که مقاله‌ها به جای ارائه یک مقدمه در سطح مبتدی، تمایل دارند حوزه‌های خاصی از این فناوری‌ها را پوشش دهند.

از سوی دیگر، کتاب‌ها راهی عالی برای به دست آوردن دیدگاهی جامع از زبان ارائه می‌دهند. آن‌ها بیشتر حوزه‌ها را پوشش می‌دهند، البته به سرعت و با جزئیات نه چندان زیاد، اما مرور کلی راهی عالی برای یافتن موضوعاتی است که می‌خواهید بعداً آنها را کاوش کرده و آزمایش کنید. قطعاً یادگیری اصول جاوا اسکریپت با خواندن کتاب امکان پذیر است.

با این حال، کاوش کد و آزمایش با آن مهمترین بخش یادگیری یک زبان برنامه نویسی است. خواندن میلیون‌ها کتاب درباره تئوری کد چیزی نیست مگر اینکه یک IDE یا ویرایشگر کد باز کنید و شروع به کدنویسی کنید!

اگر می‌خواهید درباره بهترین روش‌های یادگیری جاوا اسکریپت بیشتر بخوانید و فکر می‌کنید کدام روش بیشتر برای شما مناسب است، این پست وبلاگ دانشگاه تگزاس را بررسی کنید.

چه زمانی از جاوا اسکریپت استفاده می کنید؟

اگر می خواهید یک صفحه وب پویا ایجاد کنید، باید از جاوا اسکریپت استفاده کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از یک بازی، مانند Wordle، تا یک برنامه آموزشی، مانند Duolingo. قدرت جاوا اسکریپت بسیار نامحدود است!

هنگامی که شروع به یادگیری جاوا اسکریپت می کنید و شروع به تحقیق در مورد زبان می کنید، ممکن است با کتابخانه ها و چارچوب های مختلف جاوا اسکریپت مانند React، Vue و jQuery مواجه شوید. اینها می توانند برنامه نویسی برنامه های بزرگ مقیاس در جاوا اسکریپت را بسیار آسان تر کنند. هنگامی که یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت پیشرفته تر هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که از یک کتابخانه استفاده کنید. با این حال، توصیه می‌کنم در ابتدا این موارد را نادیده بگیرید و روی چیزی که وانیلی جاوا اسکریپت نامیده می‌شود (یعنی اصول زبان، بدون هیچ بیتی که قبلاً برای شما نوشته شده است – که کتاب‌های جاوا اسکریپت روی آن تمرکز می‌کنند) تمرکز کنید. شما با نحو جاوا اسکریپت و نحوه تعامل با HTML آشنا می شوید.

چه چیزی را در کتاب جاوا اسکریپت باید جستجو کرد

معیار موفقیت من برای هر کتاب “یاد بگیر” این است که:

  • پیگیری آسان است
  • مثالهایی با توضیح کافی دارد
  • در صورت نیاز نمودارها را ارائه می دهد
  • گستره وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد
  • آسان شروع می شود و دشواری فزاینده ای را ارائه می دهد
  • چالش هایی برای شما دارد تا درک خود را در پایان هر بخش آزمایش کنید

مفاهیم در کدنویسی ممکن است گاهی اوقات پیچیده باشد. اما با مثال‌های قابل فهم و تمرین زیاد، حتی مفاهیم پیچیده نیز می‌توانند به طبیعت دوم تبدیل شوند. این بهترین راه برای یادگیری کد نویسی است، و بنابراین باید یک ساختار استاندارد برای جستجو در یک کتاب باشد.

بهترین کتابهای جاوا اسکریپت برای مبتدیان

در اینجا فهرست کوتاه من از بهترین کتاب‌های جاوا اسکریپت برای مبتدیان است. با گذشت زمان، این کتاب‌ها محبوب‌ترین کتاب‌ها برای یادگیری جاوا اسکریپت هستند:

همه این کتاب ها برای یادگیری جاوا اسکریپت عالی هستند و اگر هر یک از آنها را بخوانید، درک بسیار خوبی از جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی به دست خواهید آورد. با این حال، این مقاله در مورد یافتن بهترین کتاب برای شما است – کتابی که بیشتر با سبک یادگیری شما مطابقت دارد و با سطح فعلی تجربه برنامه نویسی شما مطابقت دارد!

یک هشدار سریع: برخی از این کتاب ها اکنون از نظر توسعه وب بسیار قدیمی هستند. برخی از آنها جدیدترین ویژگی‌های زبان جاوا اسکریپت را پوشش نمی‌دهند، مانند let/const و async/wait کد>. این ویژگی ها به هیچ وجه برای یادگیری یک مبتدی مطلق ضروری نیستند، اما توجه به این نکته مهم است که با تبدیل شدن به یک توسعه دهنده باتجربه جاوا اسکریپت، باید با این ویژگی ها آشنا شوید. (سایت روشنگری جاوا اسکریپت راه خوبی برای پیگیری پیشرفت‌های جدید در جاوا اسکریپت ارائه می‌کند.)

سلب مسئولیت: بخش های زیر حاوی پیوندهای وابسته است.

یادگیری بصری جاوا اسکریپت

نوشته شده توسط ایولین دمیروف، یادگیری بصری جاوا اسکریپت کتاب عالی است اگر دارید بدون تجربه برنامه نویسی قبلی همانطور که از عنوان پیداست، بر یادگیری بصری تاکید دارد. این کتاب دارای یک “ربات JS” متحرک است که برای نشان دادن کد و هدف آن استفاده می شود.

علاوه بر این، محتوای بسیار مهم زیادی را پوشش می‌دهد، که از نحو واقعی جاوا اسکریپت شروع می‌شود و تا برنامه‌نویسی شی‌گرا ادامه می‌یابد.

تمرین‌های کد در پایان هر فصل وجود دارد که راهی عالی برای آزمایش دانش است.

اما، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این کتاب بسیار کوتاه است (حداقل در مقایسه با برخی از کتاب های دیگر در این فهرست) و بنابراین زبان را به طور کامل پوشش نمی دهد.

علاوه بر این، این کتاب هنگام ایجاد متغیرها از کلمه کلیدی var استفاده می کند که اکنون یک عمل قدیمی است. دلیل آن این است که در نسخه ES6 جاوا اسکریپت، let و const برای حذف مشکلاتی که برخی از توسعه دهندگان با var داشتند، گنجانده شده است. می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تفاوت اینجا بخوانید. این کتاب همچنین برخی از ویژگی‌های جدیدتر زبان را پوشش نمی‌دهد.

با این وجود، اگر در برنامه نویسی تازه کار هستید و قبلاً اصطلاحات برنامه نویسی زیادی را رعایت نکرده اید، و اگر می خواهید طعم سریع زندگی برنامه نویسی را بشناسید، این کتاب قطعا ارزش خواندن دارد. همچنین انیمیشن‌ها آن را برای مخاطبان جوان‌تر مناسب می‌کنند.

شروع جاوا اسکریپت

beginnning js book cover

شروع جاوا اسکریپت نوشته شده توسط پل ویلتون و جرمی مک پیک، کتابی فوق العاده برای شروع سفر جاوا اسکریپت شما است. این نیاز به دانش قبلی در مورد کدنویسی ندارد و همانطور که عنوان نشان می دهد شما را از همان ابتدا راهنمایی می کند. زبان به راحتی قابل پیگیری است، بدون اینکه در تمام طول مسیر محاوره ای باشد، و در پایان هر فصل خلاصه ای وجود دارد، و سپس چند تمرین وجود دارد.

این تمرین‌ها برخلاف راه‌حل‌های کدگذاری‌شده، به پاسخ‌های کتبی نیاز دارند، اما همچنان بسیار کاربردی هستند، بنابراین اجازه ندهید که شما را ناامید کند.

با افزایش پیچیدگی کد، این کتاب به استفاده از کتابخانه هایی مانند jQuery منشعب می شود. در حالی که توصیه می‌کنم از ابتدا به‌عنوان مبتدی از کتابخانه‌ها استفاده نکنید، وقتی با جاوا اسکریپت آشنا شدید و به یک توسعه‌دهنده وب مطمئن‌تر تبدیل شوید، قطعاً مفید است که آنها را در کتاب پوشش دهید.

این کتاب اکنون کمی قدیمی است، بنابراین هنگام ایجاد متغیرها از کلمه کلیدی var استفاده می‌کند و برخی از ویژگی‌های جدیدتر زبان را پوشش نمی‌دهد.

جاوا اسکریپت: راهنمای قطعی

جاوا اسکریپت: راهنمای قطعی بسیار بزرگ است با بیش از 1000 صفحه. این سریع و فنی است، بنابراین من آن را فقط برای برنامه نویسانی پیشنهاد می کنم که تجربه قبلی کدنویسی به زبان های دیگر را دارند و عمدتاً علاقه مند به افزودن جاوا اسکریپت به مجموعه زبان هایی هستند که می دانند.

این کتاب توسط دیوید فلانگان نوشته شده است، و ویرایش هفتم آن تقریباً اخیرا منتشر شده است، بنابراین با آخرین ویژگی های جاوا اسکریپت به روز است. با اصول اولیه شروع می‌شود، اما به سرعت به مسائل فنی‌تر افزایش می‌یابد – مانند جاوا اسکریپت سمت سرور با Node.js.

یکی دیگر از نوشته های سایت :   پلی کربنات سفید، ورق طلق سفید پلی کربنات

اگر به دنبال یادگیری جاوا اسکریپت برای کارهای توسعه نرم افزار در آینده هستید، این کتاب عالی است، اما اگر کاملاً مبتدی هستید، شاید چندان عالی نباشد. اگر مبتدی هستید، خواندن شروع جاوا اسکریپت یا آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت را توصیه می کنم قبل از اقدام به این کتاب غول پیکر. گفته می‌شود، این کتاب عالی است که می‌توان آن را به عنوان مرجعی برای کاوش عمیق‌تر در موضوعات داشت.

روشی هوشمندتر برای یادگیری جاوا اسکریپت

روشی هوشمندانه برای یادگیری جاوا اسکریپت تاکید زیادی بر “انجام” دارد سمت برنامه نویسی مارک مایرز از همان ابتدای کتاب به وضوح می گوید که می خواهد خوانندگانش برای خودشان کد بنویسند، زیرا معتقد است این بهترین راه برای یادگیری کدنویسی است.

این کتاب مطالب زیادی را با توضیحات و مثال‌هایی در سراسر ارائه می‌کند، که پیگیری آن را بسیار آسان می‌کند (چه یک کدنویس مبتدی یا یک مبتدی کامل). همچنین مملو از شوخ طبعی است که به فرآیند یادگیری لذت می بخشد. تمرین های کدگذاری تعاملی بسیار مفیدی برای هر فصل وجود دارد. با هشدار ساده شروع می‌شود، سپس در میان آرایه‌ها، حلقه‌های for و دستکاری رشته‌ها حرکت می‌کند، قبل از اینکه با مدیریت رویداد و مدل شیء سند به پایان برسد.

با این حال، باز هم، این کتاب سن خود را نشان می‌دهد و قطعاً ویژگی‌های جدیدتر نسخه ES6 جاوا اسکریپت را پوشش نمی‌دهد، و برخی از اطلاعات مرورگر نیز قدیمی هستند.

برنامه نویسی Head First JavaScript: راهنمای مناسب برای مغز

برای کسانی از شما که مدت زیادی از زندگی مدرسه خود را با آزار و اذیت از خسته کننده بودن کتاب های درسی گذرانده اید، Head First JavaScript Programming: A Brain-Friendly Guide قطعا برای شما مناسب است! زبان محاوره ای ویژگی اصلی این کتاب است. این اطمینان حاصل می کند که در هر صفحه یک جوک (هر چند بد!) وجود دارد، در حالی که هنوز همه موارد ضروری جاوا اسکریپت را پوشش می دهد.

از نمودارها و نمودارهای جریانی که مفاهیم پیچیده‌تر هستند، استفاده زیادی می‌کند و خواننده را در یک برنامه توسعه بازی در همان فصل 2 می‌برد! اگر بیشتر برای یادگیری بصری و عملی مناسب هستید و دوست دارید با یک نویسنده تعامل بیشتری داشته باشید، این کتاب مناسب شماست.

اما، به خاطر داشته باشید که این کتاب همچنین از var استفاده می‌کند، که نشانه‌ای است مبنی بر اینکه کد کاملاً به‌روز نیست.

اسرار جاوا اسکریپت نینجا

Secrets of the JavaScript Ninja توسط خالق کتابخانه jQuery، John Resig نوشته شده است، اما به هیچ وجه استفاده از آن کتابخانه را ذکر نکرده است. در عوض، به جزئیات در مورد اصول وانیل JS می پردازد. خیلی سریع به مفاهیم بسیار دشواری مانند بستن ها می پردازد، اما آنها را در یک روشی آسان برای درک این کتاب با سرعتی سریع پیش می‌رود و در پایان کتاب برخی از موضوعات پیشرفته را پوشش می‌دهد، و این کتاب را برای افرادی که قبلاً تجربه برنامه‌نویسی دارند، مناسب می‌سازد تا افرادی که کاملاً مبتدی هستند.

این در سال 2016 نوشته شده است، و حتی با وجود اینکه بسیاری از ویژگی‌های جدیدتر جاوا اسکریپت را پوشش می‌دهد که در آن زمان پیشرفته بودند – مانند وعده‌ها، نقشه‌ها و ژنراتورها – شروع به نشان دادن سن خود کرده است و احتمالاً کمی بیشتر تمرکز می‌کند. بیش از آنچه این روزها مورد نیاز است، پشتیبانی بین مرورگرها را تامین می کند.

Eloquent JavaScript ویرایش سوم: مقدمه ای مدرن بر برنامه نویسی

جاوا اسکریپت Eloquent، اثر Marijn Haverbeke، کتاب بسیار محبوبی است که اکنون به چاپ سوم رسیده است. این به صورت چاپی در دسترس است اما همچنین می‌توان آن را رایگان آنلاین خواند.

کتاب بسیار متنی است و در هر موضوعی عمیق می شود. به همین دلیل، برای افراد مبتدی می تواند کمی طاقت فرسا باشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند همه چیز را در مورد یک موضوع بدانند، و دلیل اینکه چرا همه چیز به همین شکل انجام می شود، ممکن است این کتاب برای شما باشد.

احتمالاً بهتر است که Eloquent JavaScript را هنگامی که اصول زبان را یاد گرفتید و کمی تجربه کدنویسی جاوا اسکریپت را داشتید، بخوانید. سپس به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید که چرا زبان به این شکل عمل می کند.

تمرینات در پایان هر فصل با نکاتی در انتهای کتاب ارائه شده است. اما هشدار دهید: این تمرینات حتی از ابتدا بسیار دشوار هستند، بنابراین برای یک چالش آماده باشید!

جاوا اسکریپت Eloquent به سه بخش مجزا تقسیم می‌شود. بخش اول به زبان جاوا اسکریپت می‌پردازد، بخش دوم به مرورگر می‌پردازد، و بخش سوم به استفاده از Node.js می‌پردازد – یک محیط اجرای جاوا اسکریپت با منبع باز و باطن باز. این بدان معناست که پوشش کاملی از هر جنبه ای از زبان وجود دارد. همچنین به این معنی است که قبل از انجام هر کاری در مرورگر، زبان کاملاً مسلط شده است. برخی از افراد ممکن است آن را به این روش ترجیح دهند، اما بخشی از لذت جاوا اسکریپت تعامل با مرورگر است، بنابراین قبل از اینکه به قسمت های سرگرم کننده این کتاب برسید به مقداری صبر نیاز دارید.

هنوز جاوا اسکریپت را نمی دانید

هنوز جاوا اسکریپت را نمی دانید، توسط کایل سیمپسون، مجموعه ای از کتاب‌هایی که عمیقاً در مکانیسم‌های اصلی زبان جاوا اسکریپت غواصی می‌کنند. (نسخه قبلی این مجموعه نام داشت جاوا اسکریپت را بشناسید.)

این مجموعه به صورت چاپی در دسترس است، اما همچنین رایگان در GitHub در دسترس است. کتاب‌ها واقعاً عمیقاً به عمق زبان می‌پردازند تا شما دقیقاً نحوه کار جاوا اسکریپت را درک کنید و درک محکمی از اصول اولیه پیدا کنید. تنها دو بخش در نسخه جدید موجود است، اگرچه شش قسمت در نهایت برنامه ریزی شده است (قسمت سوم و چهارم در حال حاضر به عنوان پیش نویس در دسترس هستند).

این کتاب از همان ابتدا به چند موضوع کاملاً دشوار می پردازد و به وعده ها در همان فصل اول اشاره می کند. . به همین دلیل، احتمالاً برای یک مبتدی کاملاً مناسب نیست، اما زمانی که کمی تجربه کدنویسی در جاوا اسکریپت به دست آوردید و می‌خواهید دقیقاً نحوه کارکرد آن را یاد بگیرید و در برخی از موضوعات سخت‌تر عمیق‌تر شوید، مطالعه آن مفید خواهد بود. – مانند محدوده، بسته ها و انواع. چالش‌هایی در پیوست وجود دارد که برای یک مبتدی کاملاً چالش برانگیز است، اگرچه راه‌حل‌های پیشنهادی ارائه شده است.

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت

آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت یکی از بهترین کتاب های جاوا اسکریپت برای مبتدیان است. این برنامه نویسان جدید را درست از اصول اولیه جاوا اسکریپت به برخی از موضوعات پیچیده تر – مانند بازگشت، برنامه نویسی کاربردی و زمان می برد. این کتاب حول محور توسعه وب عملی‌تر است و شما را در پایان هر فصل تشویق می‌کند تا یک چالش عملی را بر اساس یک برنامه کاربردی، مانند فهرست کارها، تکمیل کنید.

نمودارها و تصاویر پشتیبان برای کمک به توضیحات وجود دارد، و به طور کلی دنبال کردن کتاب بسیار آسان است، به ویژه در برخی از موضوعاتی که درک آنها دشوار است. به طور مشابه، پیشرفت تدریجی در سختی آن را برای مبتدیان کاملا ایده آل می کند.

Learn to Code with JavaScript برای خواندن رایگان است در SitePoint Premium و همین سال گذشته منتشر شد، به این معنی که همه کدها بسیار به روز و مطابق با شیوه های کدنویسی مدرن هستند. من به مدت پنج سال شاگرد نویسنده دارن جونز بودم، بنابراین می توانم به جرات بگویم این کتاب شروعی فوق العاده برای سفر جاوا اسکریپت شما و همچنین برنامه نویسی به طور کلی به شما می دهد.

مراحل بعدی در سفر جاوا اسکریپت شما

تاکنون باید ایده ای در مورد بهترین کتاب های جاوا اسکریپت برای مبتدیان داشته باشید و کدامیک به احتمال زیاد بیشتر به شما کمک می کنند. با این حال، در زیر کتاب‌ها را دسته‌بندی کرده‌ام تا مشخص کنم کدامیک ممکن است با نیازهای فردی شما مطابقت داشته باشد.

کتابهای جاوا اسکریپت برای مبتدیان کامل

  • آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت
  • شروع جاوا اسکریپت
  • روشی هوشمندانه برای یادگیری جاوا اسکریپت
  • Head First JavaScript Programming: a Brain-Friendly Guide
  • یادگیری جاوا اسکریپت بصری

کتابهای جاوا اسکریپت برای یادگیرندگان بصری

  • یادگیری جاوا اسکریپت بصری
  • Head First JavaScript Programming: a Brain-Friendly Guide

کتاب هایی برای کسانی که جاوا اسکریپت را به عنوان زبان اضافی یاد می گیرند

  • شروع جاوا اسکریپت
  • جاوا اسکریپت: راهنمای قطعی
  • رازهای جاوا اسکریپت نینجا
  • آموزش کدنویسی با جاوا اسکریپت

کتاب هایی برای کسانی که قبلاً جاوا اسکریپت می دانند

  • جاوا اسکریپت Eloquent، ویرایش سوم: مقدمه ای مدرن بر برنامه نویسی
  • شما هنوز JS را نمی شناسید

از این دسته بندی بالا، باید بتوانید سفر اولیه جاوا اسکریپت خود را برنامه ریزی کنید، دو یا سه کتاب را انتخاب کنید – اولی به عنوان کتاب اولیه، و بقیه برای خواندن بیشتر به عنوان یک کتاب بهتر و بیشتر. توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت مجرب است و می‌خواهید عملکرد داخلی و جنبه‌های فنی بیشتر جاوا اسکریپت را بررسی کنید.

اما البته، فراموش نکنید که برخی از پروژه‌های خود را در دست داشته باشید. (آموزش های زیادی اینجا در SitePoint وجود دارد.) همچنین، نگاهی به SitePoint Premium، که دارای هزاران منبع آموزشی و گستره ای از طرح ها است. /a> از کاملا رایگان شروع می شود!

اگر به دنبال یک زمین بازی عالی برای شروع کدنویسی هستید، من شخصا عاشق CodePen هستم. می‌توانید بدون نیاز به راه‌اندازی هر بار یک محیط کاری، به هر تعداد پروژه که دوست دارید سر و سامان دهید، و می‌توانید بلافاصله کار خود را با دنیا به اشتراک بگذارید.

و در نهایت، اگر مشکلی پیش آمد نگران نباشید. این لذت یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید است!

منیع: https://webmastertabriz.ir/11-روند-جذاب-طراحی-وب-برای-سال-2023/

Author: مازیار