تاریخچه تلفن همراه

 

 

تلفن همراه که امروزه به عنوان وسیله‌ای ضروری به حساب می‌آید ابتدا سال 1973 مارتین کوپر به کمک شرکت موتورولا که وزن آن حدود 2 کیلوگرم بود و ابعادی در حدود 24 سانتی‌متر طول و 4.45 سانتی‌متر عرض داشت، معرفی شد.

 

اولین تلفن همراهی که ساخته شد اجازه ۳۰ دقیقه مکالمه به شخص را می‌داد که در آن زمان یک وسیله بی نظیر به حساب می‌آمد. این وسیله که ابتدا امکانات زیادی نداشت اما آغازگر تحولی نوین در تکنولوژی و ارتباطات شد.

 

۶ سال پس از آنکه تلفن همراه ساخته شد در سال ۱۹۸۱ ، شبکه‌ی تلفن آنالوگ وارد عرصه‌ی ارتباطات شد. ابتدا G1 به عنوان شبکه تلفن همراه معرفی شد و پس از آن در سال ۱۹۸۳ دیانا تاک اولین تلفن همراه که با شبکه‌ی G1 کار می کرد، معرفی کرد.

 

همان سال‌های ابتدایی با آنکه این وسیله امکانات زیادی نداشت اما افراد زیادی تمایل داشتند که آن را خریداری کنند و برای دریافت آن در صف انتظار می‌ایستادند. پس از آن در سال ۱۹۹۰ شبکه‌ی تلفن به G2 و G3 ارتقا پیدا کرد و تلفن همراهی که در این سال‌ها ساخته می‌شد، امکانات بیشتری نسبت به نمونه قبلی خود داشتند.

 

تلفن‌های همراه از زمانی که به بازار معرفی شدند تا به امروز بسیار پیشرفت کرده‌اند و مسیر متفاوتی را طی نموده اند.امروزه این وسایل به عنوان جزء جدایی ناپذیر از زندگی ما شناخته می شوند و روز به روز در حال توسعه و گسترش می باشند.

 

جالب است بدانید که در سال ۱۹۹۲ اولین اس‌ام‌اس جهان در کشور انگلستان ارسال شد. شخصی به نام نیل پپورث که ۲۲ سال سن داشت و توسعه دهنده مخابرات بود در واقع این سرویس پیام رسانی را برای شرکت Vodafone  ایجاد کرد. این پیام حاوی محتوای Merry Christmas بود و برای یکی از مدیران شرکت Vodafone  بنام ریچارد جارویس ارسال شد.

همچنین برای تلفن همراه آهنگ زنگ موبایل ساخته شد تا کاربران بتوانند هر آهنگ که تمایل دارن رو تلفن همراه خود قرار بدند

یکی دیگر از نوشته های سایت :   Significant tips for oral health

شما میتوانید با سرچ دانلود اهنگ از گوگل با مراجعه به سایت های مختلف آهنگ های که دوست دارید رو گوش کنید و دانلود کنید و همچنین با سرچ کد پیشواز در گوگل پیشواز آهنگ مورد نظر رو انتخاب و فعال کنید

ورود موبایل به ایران

تلفن همراه در سال ۱۳۷۲ و پس از ۲۰ سال وارد ایران شد. اولین پیامک نیز در سال ۱۳۸۱ ارسال شد. گوشی های نوکیا اولین دستگاه هایی بودند که وارد ایران شدند و مورد استفاده قرار گرفتند. گوشی های تلفن در آن زمان بسیار بزرگ و سنگین بودند و قیمت آنها به مبلغ ۱ میلیون تومان می رسید که با توجه به نرخ تورم، هزینه زیادی محسوب می شد. در آن زمان موبایل یک وسیله لوکس به شمار می آمد.اما به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی های موبایلی و گسترش آن ها، امروزه تبدیل به یک نیاز اساسی برای برقراری ارتباط شده است. از جمله اپوراتور های توسعه دهنده شرکت صایران بود که بعدها به ایرانسل تلفیق شد. امروزه اپراتورهای  همراه اول و ایرانسل با ارایه خدمات و سرویس های آنلاین و  خدمات اینترنتی مانند پرداخت اینترنتی قبض  همراه اول و ایرانسل، منجر به افزایش بیش از حد کابران تلفن همراه در ایران شده اند.

روش های دیگری برای گوش دادن و با نرم افزار های مختلف آهنگ مورد نظر رو کات کنید و برای زنگ موبالی خود استفاده کنید شما با مراجعه به موزیک وب میتوانید آهنگ های مورد نظر خود رو گوش کنید و دانلود کنید

Author: مازیار