طراحی و آب بندی (عایق بندی) استخر

درست است که با آب بندی استخرها در وهله اول به عایق بندی آن کمک می‌کنیم، اما به جز این مورد، آب بندی دارای مزیت‌های دیگری هم می‌باشد. با استفاده از آب بند کننده‌های مناسب شما متوجه می‌شوید که برای مدتی طولانی استخرها از نمای بیرونی بسیار خوبی برخوردار هستند. بعلاوه، آب بندی کردن، موجب محافظت از سازه استخر در برابر یخ زدگی و سرما خواهید شد. آب بندی کف استخر نیز از موارد دیگری است که توجه به آن حائز اهمیت است و بدون آن بعد از مدتی کف استخر تخریب شده یا آسیب می‌بیند.

تاثیر عایق بندی استخر در حفظ گرمای آب

اگر فضای استخرها به درستی عایق و آب بندی نشود، گرما از طریق دیواره‌ها به سمت بیرون هدر می‌رود و دمای آب استخر به شدت کاهش پیدا می‌کند. آب بندی، روش‌های متعددی را در بر دارد که در ادامه می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم. اما پیش از آن باید توجه داشته باشید که نخسیتین موردی که در آب بندی، باید حتما مورد توجه قرار گیرد آب بندی سازه بتنی استخر در هنگام بتن ریزی است.

طراحی کردن استخرها و جکوزی ها نیز دارای استانداردهای خاص خود می باشند. شما باید به خوبی بدانید که عدم به کارگیری این استانداردها در ساخت استخرهای شنا موجب هدر رفتن هزینه های شما خواهد شد. هر یک از طراحان و معمارانی که ساخت استخر را بر عهده دارند به خوبی قادر می باشند استخرها را طراحی کنند.

منبع :

 

https://berke.ir/%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA

یکی دیگر از نوشته های سایت :   مزایای وال مش

Author: مازیار