دانلود پایان نامه

ج از کشور فعال ترین شرکت بیمه درایران به شمار می رود. تعداد پرسنل این شرکت ۴۵۹۸ می باشد و کلیه سهام آن متعلق به دولت است.
آسیا :شرکت سهامی بیمه آسیا در تیر ماه سال ۱۳۳۸ به منظور انجام انواع معاملات بیمه ای و عملیات بازرگانی تآسیس شد. پرسنل آن۲۵۶۰ نفر می باشد که سهام آن متعلق به دولت جمهوری اسلامی، شرکت سرمایه گذاری ای اف جی اچ (کیش)،شرکت گروه مالی ملت(سهامی عام)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شرکت پویا فراز کیش(سهامی خاص)می باشد.
البرز:شرکت بیمه البرز در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۳۸ توسط بخش خصوصی تاسیس گردید. پرسنل آن ۱۲۲۳ بوده که دولت جمهوری اسلامی ایران، شرکت گروه مالی ملت، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین سهامداران شرکت می باشند.
 دانا :بیمه دانا در سال ۱۳۶۸ بصورت شرکت سهامی عام با سرمایه بخش خصوصی و با امکان فعالیت در کلیه رشته های بیمه ای تاسیس شد. پرسنل آن ۱۶۲۲ نفر بوده که شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت، سازمان تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کشوری سهامداران آن می باشند.
سینا: شرکت بیمه سینا (سهامی عام) در ۱۰ آبان ۱۳۸۲ گردید.پرسنل آن۳۵۰ بوده و سهام آن متعلق به بنیاد علوی، شرکت مادرتخصصی مالی وسرمایه گذاری سینا، شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان، صادرات نیرو خلیج فارس-کیش می باشد.
میهن: شرکت بیمه میهن (سهامی عام) در تاریخ ۱۸/۰۶/۱۳۸۷ به ثبت رسیده و پروانه فعالیت آن توسط بیمه مرکزی ایران مورخ ۱۶/۱۱/۱۳۸۷صادر گردیده است.پرسنل فعلی آن ۱۶۳ نفر بوده که موسسه سازمان اقتصادی رضوی، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شرکت سامان محیط، شرکت لیزینگ امید، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهامداران آن می باشند.
توسعه: شرکت بیمه توسعه (سهامی عام)، در تاریخ ۱۰/۱/۱۳۸۲ به ثبت رسید.پرسنل آن ۵۹۶ نفر است که شرکت اعتباری توسعه، شرکت گسترش انفورماتیک ایرانیان، شرکت بازرگانی تجارت نوین عالی، شرکت سرمایه گذاری توسعه و ساختمانی برج آوران ابنیه، شرکت پتروشیمیایی دلفین سهامداران آن می باشند.
رازی:این شرکت از اوایل سال ۱۳۸۲ آغاز به کار نموده است.پرسنل آن ۴۶۸ نفر است که کلیه سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی می باشد.
سامان:بیمه سامان ششمین عضو گروه مالی سامان است که اسفند سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز نمود. پرسنل آن ۴۱۸ نفر بوده که بانک سامان، شرکت خدماتی و بازرگانی هزار کرمان، شرکت توسعه سرمایه گذاری بانک سامان و محمد ضرابیه سهامداران آن هستند.
پارسیان: شرکت بیمه پارسیان(سهامی عام) در تاریخ  ۲۸/۲/۱۳۸۲ جهت انجام کلیه  امور بیمه های بازرگانی اعم از بیمه های  اموال ، مسئولیت و اشخاص به ثبت رسید. پرسنل آن ۶۷۰ نفر بوده که بانک پارسیان، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (سهامی خاص)، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (سهامی خاص )، شرکت سرمایه گذاری پارسیان، بانک سینا، بانک سرمایه از سهامداران آن می باشند.
کار آفرین:این شرکت در سال ۱۳۸۲ تاسیس گردید که پرسنل آن در حال حاضر ۶۱۰ نفربوده و بانک کار آفرین ، و چند شخص حقیقی دیگر سهامداران آن می باشند.
نوین: شرکت بیمه نوین به عنوان هجدهمین شرکت بیمه در کشور جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۸۴ به ثبت رسیده است.پرسنل آن ۳۵۵ نفر بوده که بانک اقتصاد نوین ، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، شرکت سرمایه گذاری سامانه استراتوس،شرکت توسعه صنایع بهشهر و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران سهامداران آن می باشند.
پاسارگاد: شرکــت در تـاریخ ۸۵/۱۱/۱۸ و با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال به ثبت رسید. پرسنل آن ۴۱۸ نفربوده و بانک پاسارگاد، شرکت سرمایه گذاری پارس حافظ و شرکت مدبران تجارت ایرانیان سهامداران آن می باشند.
معلم: این شرکت در سال ۱۳۸۶ تاسیس گردیده که پرسنل آن ۶۳۱ نفر بوده و شرکت ساختمانی معلم، شرکت بازرسی و مهندسی صنعتی ایران، شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی ج.ا.ایران، بانک سرمایه و شرکت گروه راهبران اقتصادی آرمان سهامداران آن می باشند.
دی: تاریخ تاسیس این شرکت سال ۱۳۸۳ بوده که دارای ۴۰۲ نفر پرسنل بوده و شرکت شاهد، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن کوثر، موسسه قرض الحسنه بسیجیان، بانک دی، سرمایه گذاری دانایان پارس، شرکت توسعه سرمایه گذاری خوارزمی و سازمان اقتصادی کوثرسهامداران آن میباشند.

 
 
ما: شرکت بیمه ما با سهامداری بانک ملت و گروه مالی ملت در سال ۱۳۹۰ تاسیس گردید که پرسنل آن ۱۰۴نفر می باشد.
آرمان: در تاریخ ۱۵/۵/۹۱تاسیس گردید که پرسنل آن ۵۵ نفر بوده و سهامداران آن تعاونی اعتباری مولی الموحدین، شرکت کیسون، شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری، هواپیمایی ماهان و بانک تات می باشند.
کوثر: شرکت بیمه کوثردر سال ۱۳۸۹ آغاز به‌کار نموده است. پرسنل آن ۱۶۹نفر بوده صندوق بیمه عمر پرسنل آجا، صندوق بیمه عمر پرسنل سپاه، صندوق بیمه عمر پرسنل ناجا، شرکت تامین نیلوفری نیکروزو سهامداران حقیقی دیگری آن را تشکیل داده اند.
ملت: شرکت بیمه ملت (سهامی عام) در مورخ ۴/۹/۱۳۸۲ بر اساس قانون ت بیمه گری تــاسیس گردید. پرسنل آن ۳۱۳ نفر بوده که شرکت گروه بهمن، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، شرکت رایان سایپا، شرکت مدبر کشت توس،شرکت امداد خودرو سایپا، شرکت مدبر بازرگان و شرکت ایران و شرق سهامداران آن می باشند.

فصل دوم:
ادبیات تحقیق

مطلب مشابه :  نمونه پایان نامه :بازاریابی محیطی

بخش اول: مبانی نظری
۱-۲- مقدمه
شاید کسی تصور نمی‌کرد که روزی بازاریابی علاوه بر سودآوری و فروش، نگران سلامت مصرف کننده نیز باشد. اما پویایی و رقابت شدید و افزایش نگرانی نسبت به محیط زیست و همچنین مقررات دولتی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان، شرکتها را بر آن داشت که در سلامت جسمانی و روانی و پاکیزگی محیط مصرف کنندگان نیز تأمل کنند. به هر حال به مرور زمان مفاهیمی نظیر بازاریابی سبز، بازاریابی محیطی و اجتماعی برای عمل به مسئولیت اجتماعی بنگاهها وارد ادبیات بازاریابی شد. این روزها چنین به نظر می‌رسد که هر محصولی علت اجتماعی خاصی دارد. در حال حاضر بازاریابی براساس ملاحظات اجتماعی و محیطی یکی از مهمترین ‌ فعالیتهای شرکتها شده است. از نخستین سالهای دهه ۸۰ بازاریابی بر اساس ملاحظات اجتماعی و محیطی شهرت زیادی یافته است (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۹۹۹،ص۱۲۷). یکی از حیطه‌های بازرگانی که در مسائل محیطی بحث زیادی را در مطبوعات به خود اختصاص داده بازاریابی سبز است. به نظر می‌رسد تمامی مصرف کنندگان چه فردی و چه صنعتی در مورد محیط زیست آگاهتر و علاقمندتر شده‌اند.
در مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۲ در ۱۶ کشور توسط اتمن انجام گرفت بیش از ۵۰درصد مصرف کنندگان در هر کشور بیان کردند که نسبت به محیط زیست علاقه مند و دلواپس شده‌اند. همچنین در مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۴ در استرالیا انجام شد، نتایج نشان داد که ۸۴درصد افراد معتقد بودند که در برابر محیط مسئولند. این افراد بیان کردند که رفتارشان را که شامل رفتار خرید است به خاطر مسائل محیطی اصلاح کرده‌اند.(گرنت،۲۰۰۵، ص ۹۷)
بازاریابی سبز که آن را بازاریابی پایدار نیز نامیده‌اند یک روند جالب است که امروزه در کشورهای در حال توسعه خرده فروشان نیز آن را شروع کرده‌اند. کاتب و هلسن بیان می‌کنند که بازاریابی سبز برنامه‌های دولت را تقویت می‌کند (کاتب و هلسن، ۲۰۰۴). «باوی» و «سیل» بر این باورند که ارزشهای اجتماعی همانند دیگر عناصر محیط بازاریابی طی زمان تغییر می‌کنند. پس به منظور حصول اطمینان از موفقیت، بازاریابان و محصولاتشان باید همراه و هماهنگ با جامعه تغییر یابند.
در سال ۱۹۸۹ در مطالعه‌ای که در آمریکا انجام گرفته است نتایج حاکی از آن است که ۴۹درصد پاسخ دهندگان به خاطر مسائل محیطی خریدشان را تغییر داده‌اند (باوی و سیل، ۱۹۹۲،ص۳۵). همچنین مطالعات اداره آمار استرالیا روی ۱۶ هزار نفر نشان می‌دهد که ۷۵درصد از افراد نسبت به مسائل محیطی دلواپسند (باکر، ۱۹۹۶،ص۸۸). مسئله حفظ محیط زیست باعث شده است که مصرف کنندگان درباره محصولاتی که می‌خرند بازاندیشی کنند. امروزه بسیاری از مصرف کنندگان این آمادگی را دارند که برای حمایت واقعی از محیط زیست برای محصولاتی که استانداردهای محیطی را رعایت می‌کنند مبلغ بیشتری پرداخت کنند (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۹۹۹،ص۱۰۳) .
آمار و ارقام و مطالب فوق حاکی از آن است که مسائل محیطی و حفظ محیط زیست یکی از مهمترین معیارهایی است که مصرف کنندگان هنگام خرید کالا و یا خدمات آن را مدنظر قرار می‌دهند. در نتیجه این مسائل باعث شده است که مسائل محیطی وارد مفاهیم بازاریابی ‌گردند و رویکردی به نام بازاریابی سبز پدیدار شود. به خاطر اینکه بازاریابی سبز زیر مجموعه‌ای از مسئولیت اجتماعی است، ابتدا مسائلی در ارتباط با مسئولیت اجتماعی بیان می شود و سپس مفهوم بازاریابی سبز و مسائل مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
۲-۲- مسئولیت اجتماعی
زمانی تصور بر این بود که سازمانها و تولید کنندگان صرفاً در مقابل سهامداران و کارکنان مسئولند و یا اینکه می‌بایست بهترین محصول مصرفی را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بالاتر به دست مشتری برسانند غافل از اینکه محصول چه آثار و عواقب ثانوی داشته باشد. رقابت شدید، افزایش جمعیت و کمیابی منابع، آلودگی محیط باعث به وجود آمدن رویکرد های نوین به سازمان و مدیریت شد که تعهد و مسئولیت اجتماعی نیز نتیجه آن تحولات بود. در واقع شاید بتوان گفت که مطرح شدن این مسئولیت پاسخی بود به نیازها و چالشهای محیطی.
گراهام و کترا معتقدند حمایت از محیط خارجی اختیاری نبوده بلکه یک بخش مهم از فرایند کسب و کار به حساب می‌آید(گراهام و کترا، ۲۰۰۲،ص۶۷). مسئولیت اجتماعی، شرکت به طور همه جانبه به مشتری نگریسته و حتی مشکلات زیست محیطی یا رفاه بلند مدت او را نیز در نظر می‌گیرد.
استوارت و سالمون، مسئولیت اجتماعی ر
ا چنین تعریف می‌کنند : شیوه‌ای از مدیریت که طبق آن سازمانها فعالیتهایی را انجام می‌دهند که اثر مثبتی بر جامعه و ترفیع کالاهای عمومی داشته باشد (استوارت و سالمون، ۱۹۹۷،ص ۷۸(.
در واقع نگرش استوارت و سالمون بر این مبنا بود که خواهان حذف آثار منفی سازمان بر جامعه هستند و سعی بر آن داشتند بتوانند تغییر نگرش و رفتار مصرف کنندگان را در پی داشته باشند. برخی صاحبنظران پا را فراتر گذاشته و سازمانها را متعهد به ارتقای رفاه جامعه دانسته‌اند سرتو و گریف، از این دسته‌اند. کنت هاتن و ماری هاتن معتقدند بی‌توجهی بنگاه به ذینفعهای خارجی سبب بروز مشکلاتی برای مصرف کننده کالای آن بنگاه می‌شود(امینی، ۱۳۷۹)
در ضمن اصول اخلاقی در کسب و کار نیز حکم می‌کند که شرکتها مطلع باشند که فعالیتهایشان چگونه منافع دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد (زیگموند و دامیکو، ۲۰۰۱،ص۹۶). اینکه مسئولیت اجتماعی صرفاً مسایل محیطی را در بر می‌گیرد ساده انگاری است چرا که این تعهد تاثیر بسزایی روی آمیخته‌های بازاریابی داشته و موجب جرح و تعدیل آنها می‌شود. باوی و سیل ابزارهای لازم قابل استفاده در مسئولیت اجتماعی را بسته‌بندی، تبلیغات، فروش شخصی و خدمات می‌داند که بازاریاب باید با توجه به عامل بالقوه سود و رفاه جامعه آمیخته را تعیین کند (باوی و سیل ،۱۹۹۲،ص۴۶).
مسئولیت اجتماعی روشی است که شرکتها در برابر خواسته‌های مشتریان محصولات مناسبی عرضه کرده و حتی قیمتها را طوری تعیین کنند که هم از نظر خریدار ارزشمند بوده و هم تولید کننده سود معقولی ببرد. مسئولیت اجتماعی فراتر از نگرش مثبت به محیط زیست است چرا که تمامی جوانب مصرف محصول‌ توسط مشتریان را در نظر می‌گیرد. در این رویکرد نه تنها محیط و اکو سیستم بلکه سلامت روانی و جسمانی مصرف کننده و حتی معضلاتی مثل رشد جمعیت را در نظر می‌گیرد. مسئولیت اجتماعی بازاریابی جهت ‌دهی صحیح به سلیقه مصرفی جامعه است که این خود دورنمایی بلند مدت را می‌طلبد.
در مسئولیت اجتماعی به چهار دسته عوامل اصلی پرداخته می‌شود که عبارتند از:
نهضت مصرف کننده، روابط جامعه، بازاریابی سبز و تنوع (پراید و فیرل، ۱۹۹۵،ص۸۶).در این نوشتار سعی بر این است که بازاریابی سبز به عنوان یکی از ابعاد مسئولیت اجتماعی مورد بحث قرار گیرد.
به نظر می‌رسد تمامی مصرف کنندگان چه فردی و چه صنعتی در مورد محیط زیست آگاهتر و علاقمندتر شده‌اند. در مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۲ در ۱۶ کشور توسط «اتمن» انجام گرفت بیش از ۵۰درصد مصرف کنندگان در هر کشور بیان کردند که نسبت به محیط زیست علاقه مند و دلواپس شده‌اند. همچنین در مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۴ در استرالیا انجام شد، نتایج نشان داد که ۸۴درصد افراد معتقد بودند که در برابر محیط مسئولند. این افراد بیان کردند که رفتارشان را که شامل رفتار خرید است به خاطر مسائل محیطی اصلاح کرده‌اند (پلونسکی،۲۰۰۱،ص۱۵۶).
۳-۲- مفهوم و تعاریف بازاریابی و بازاریابی سبز
تعاریف متعدد بسیاری از بازاریابی موجود می‌باشند اما همه‌ی آنها مشتری را مورد توجه قرار می‌دهند: «بازاریابی انتقال رضایت مصرف‌کننده به عنوان سود می‌باشد»؛ «بازاریابی، کل کسب و کار مشاهده شده از نتیجه نهایی آن می‌باشد که از دیدگاه مشتری می‌باشد». با این حال مفهوم بازاریابی حول سال‌ها تغییر کرده است و ارجاع کلی اندکی به چشم‌اندازهای محیطی، اجتماعی و اخلاقی در تعاریف قدیمی وجود دارد.
«روش‌های قدیمی» بر مفاهیم مصرف انبوه و بخش‌بخش‌سازی شرکت به عنوان فروش‌های انبوه، بازاریابی انبوه، محصولات استاندارد تمرکز می‌کنند. روش‌های جدید تا حدی مفهوم جهانی‌سازی را اتخاذ می‌کنند و چشم‌انداز عمومی و سفارشی کمتری نشان می‌دهند و بر مفاهیمی نظیر رضایت مصرف‌کنندگان، بخش‌های بازاریابی انتخاب شده، محصولات یا خدمات سفارشی تمرکز می‌کنند. هیچ نشانه‌ای از بررسی‌های سبز در تمام این تعاریف وجود ندارد. تنها در شرح بازاریابی سبز است که ما می‌توانیم برخی چشم‌اندازهای سبز را بیابیم.
مفهوم بازاریابی سبز ریشه در مفهوم خود بازاریابی قدیمی دارد. برطبق نظرپارکاش، رابطه میان رشته بازاریابی، فرایند سیاست عمومی و محیط طبیعی مهم است. این رابطه به وسیله معیارهای زیادی شرح داده می‌شود: بازاریابی زیست‌محیطی، بازاریابی اکولوژیکی، بازاریابی سبز، بازاریابی پایدار و بازاریابی تازه‌وارد.
تعریف چارتر و پالانسکی از «بازاریابی تازه‌کار یا تازه وارد»، بازاریابی یا ارتقاء یک محصول بر مبنای کارایی زیست‌محیطی آن یا بهبود وابسته به آن می‌باشد.
«بازاریابی پایدار» توسط فولر به عنوان «فرایند برنامه‌ریزی، اجراسازی و کنترل توسعه، قیمت‌گذاری، ارتقاء و توزیع محصولات به شیوه‌ای که سه معیار زیر را برآورده سازد» تعریف کرده است:


برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  ۷۷u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

۱) نیازهای مشتری برآورده می‌شوند ۲) اهداف سازمانی بدست می‌آیند و ۳) فرایند با اکوسیستم‌ها سازگار می‌باشد.
پولونسکی اشاره کرد که متاسفانه اکثریت افراد بر این باورند که بازاریابی سبز صرفاً به ارتقاء یا تبلیغات محصولات با مشخصات زیست‌محیطی اشاره می‌کند. شکست برخی استراتژی‌های بازاریابی مکرراً رخ می‌دهد زیرا که شرکت‌ها از محیط‌زیست به عنوان بعد ارتقائی دیگری بدون تلاش برای تحلیل یا اصلاح خود اثر متضمن و اثر محیطی آن استفاده کرده‌اند. پولونسکی نیز ادعا می‌کند که بازاریابی سبز گستره وسیعی از فعالیت‌ها شامل اصلاح محصول، تغییرات تولید، تغییرات بسته‌بندی و همچنین اصلاح تبلیغات را ترکیب می‌کند. با این حال تعریف بازاریابی سبز یک وظیفه ساده نیست. اولین کتاب در مورد بازاریابی به نام «بازاریابی اکولوژیکی» توسط هنیون و کینر در سال ۱۹۷۶ منتشر شده بود. از آن زمان یک سری کتاب‌های دیگر در مورد این موضوع منتشر شده است.
بازاریابی اکولوژیکی اولین بار توسط هنیون و


پاسخی بگذارید