فروش چیزی آسان است. الهام بخشیدن به وفاداری به برند؟ نه زیاد

امروزه ، خرید و فروش برند شما فقط کافی نیست. مشاغل دیگر کالا نمی فروشند – آنها با تجربیات کاربران جایگزین می شوند ، و مشتریان درمورد اینکه محصول (یا خدمات) شما چقدر خوب است ، بلکه در مورد چگونگی تحویل کامل بسته های شما قضاوت می کنند ، قضاوت نمی کنند.

رضایت مشتری در هر مرحله از چرخه عمر مشتری ، اکنون کلید الهام بخشیدن به وفاداری مشتری است.

و با ۷۷٪ از مصرف کنندگان که ترجیح می دهند از سایر ایمیلها سایر ایمیلها را دریافت کنند ، ایمیل هنوز هم یکی از مؤثرترین راههای رشد یک تجارت است. برای اینکه کسب و کار شما بتواند تجربه یکپارچه ای را ارائه دهد ، دانستن پنج مرحله از چرخه زندگی مشتری می تواند به شما در تراز کردن فعالیتهای بازاریابی کمک کند و به شما امکان می دهد تا در زمان مناسب محتوای مناسب را برای مشتریان ارسال کنید.

به عنوان مثال ، ایمیلی که دارای کد تخفیف برای یک اسبابک جدید باشد ، ممکن است شخصی را که قبلاً علاقه مند به خرید این ابزار برای خرید از شما باشد متقاعد کند. اما برای کسی که اصلاً به فکر خرید وسایل و تجهیزات نیست ، اثر مشابهی نخواهد داشت. این مشتریان در مراحل مختلف چرخه زندگی قرار دارند و برای دریافت هرکدام در مرحله بعدی باید پیامهای سفارشی ارسال کنید و در نهایت آن خرید را انجام دهید.

دانستن اینکه مشتریان شما در چه مرحله ای قرار دارند مانع از دریافت کنندگان بر روی دکمه “علامت گذاری به عنوان هرزنامه” ، که بدترین کابوس بازاریاب ایمیل است ، می شوند. در اینجا به نمونه های ایمیل که می توانید برای هر مرحله از چرخه عمر مشتری ارسال کنید ، نگاهی می اندازیم:

مرحله ۱: آگاهی

آگاهی ، اولین مرحله در چرخه عمر مشتری است. در این مرحله ، مشتریان بالقوه به تازگی مشکلی را که متوجه شده اند تشخیص می دهند ، و این وظیفه شماست که به آنها برسید و به آنها آموزش دهید که چگونه می توانند مشکل خود را حل کنند. بازاریابی ایمیل یکی از بهترین راه های انجام این کار است.

مشکلی

در مرحله آگاهی ، شما نمی خواهید بلافاصله محصول خود را بفروشید ، دقیقاً مثل اینکه نمی خواهید کسی را که ملاقات کرده اید بخواهید محصولات خود را بخرد بدون اینکه مطمئن شود که واقعاً به آن احتیاج دارد. با آموزش مشتریان بالقوه خود و تنظیم آنها برای مرحله بعدی چرخه ، بر ارزش گذاری متمرکز شوید.

در مثال زیر ، Strava ، یک شبکه اجتماعی برای ورزشکاران ، اهمیت داشتن جامعه برای پیوند با آنها را در طول تمرینات برجسته می کند. آنها خوانندگان را از همراهی آگاه ساختند ، یک ماده اساسی که در سفر به یک سبک زندگی سالم گم می شوند.

ورزش

     

  • مقالات چگونه – برای ارائه راه حل و ایجاد اختیار خود در یک موضوع
  • راه حل

     

  • پیوند به محتوای مرتبط – برای آموزش بیشتر مشتریان بالقوه در مشکل خود

مرحله ۲: ملاحظه

هنگامی که مشتریان بالقوه شما از مشکل خاصی که با آنها مواجه هستند آگاهی پیدا می کنند ، آنها به مرحله در نظر گرفتن حرکت می کنند. در این مرحله ، آنها به دنبال یافتن راه حل ها و مقایسه یکدیگر در کنار هم هستند تا ببینند کدام یک برای آنها بهترین است.

به یاد داشته باشید: شما یک تجربه را می فروشید ، نه محصولی ، بنابراین ارسال نامه ای که نشان می دهد چرا مارک شما بهتر از رقابت است ، یک امتیاز عالی است.

Trouva ، یک بازار آنلاین که در کشفیات منحصر به فرد از بوتیک های مستقل در سراسر انگلستان تخصص دارد ، مایل اضافی را در ایمیل مورد نظر خود طی می کند و حتی نقشه بوتیک هایی را که مردم می توانند برای رسیدن به بوتیک های مورد علاقه خود استفاده کنند ، تشریح می کند.

     

  • بررسی و توصیفات از مشتریان موجود
  •  

  • وبینارهای رایگان برای آموزش نحوه کارکرد محصول شما به کاربران

مرحله ۳: تصمیم

این جایی است که مشتریان بالقوه شما گزینه های او را تقریباً آماده کرده اند و تقریباً آماده تصمیم گیری هستند. آنها فقط نیاز به فشار کمی دارند تا بتوانند آنها را در مسیر درست راهنمایی کنند – مانند ارسال یک اعلان نامه الکترونیکی برای حمل و نقل رایگان محدود شما برای روز پدر. این همان کاری است که شرکت خرده فروشی تجهیزات اصلاح در هری در یکی از برنامه های ایمیل خود انجام داد تا کلیک بر روی دکمه پرداخت آن برای آقایان راحت تر باشد.

     

  • دعوت نامه آزمایشی حق بیمه – برخی از کاربران تردید دارند و مهمترین دلیل پیروزی در آنها این است که به آنها اجازه دهید “سلیقه رایگان” از آنچه شما می توانید برای مدت زمان محدود ارائه دهید ، داشته باشند.
  •  

  • ارائه ضمانت برگشت پول به سفارشات آنلاین

مرحله ۴: حفظ

در این مرحله از چرخه حیات مشتری ، ایمیلهایی که برای آنها ارسال می کنید تمرکز کمتری روی فروش چیزی و بیشتر بر پرورش رابطه ای دارند که قبلاً با مشتری خود ایجاد کرده اید. ایمیل های ارسالی در این مرحله معمولاً پرمخاطب تر و از دید شخصی نوشته می شوند ، مانند کاری که فرانک شیمرو برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی پاپ آپ آنلاین خود AOK انجام داد.

     

  • کارتهای تعطیل با کدهای تبلیغی منحصر به فرد
  •  

  • بازخورد را در مورد سرویس خود از طریق نظرسنجی ها جمع آوری کنید

مرحله ۵: وفاداری / دفاع

داشتن مشتری های معمولی بسیار عالی است ، اما داشتن مشتری های وفادار – افرادی که آنقدر نسبت به برند شما علاقه مند هستند که به سفیر نام تجاری غیر رسمی تبدیل شوند – این حتی بسیار جذاب تر است. استفاده از اتوماسیون بازاریابی برای ارتقاء دلایلی که از آن حمایت می کنید ، راهی مؤثر در بهبود وفاداری به برند و تبدیل مشتریان مکرر شما به سفیران برند است.

فرانک بدنه ، یک شرکت پوست سازی استرالیایی مستقر در استرالیا که به دلیل اسکراب قهوه بدن امضا شده شناخته شده است ، از یک ایمیل ساده برای ترغیب مشتریان خود برای دفاع از مبارزه با سرطان سینه استفاده کرد – و همزمان برند را تبلیغ کرد.

سرطان

     

  • تخفیف ویژه عضو به عنوان پاداش وفاداری به برند
  •  

  • پیامهای شخصی از افراد VIP در شرکت (مثلاً نامه های تشکر از مدیرعامل)

نتیجه گیری

برای اینکه بازاریابی نامه الکترونیکی ROI بالایی را به مشاغل شما وارد کند ، باید مبانی خود را تحت پوشش خود نگه دارید و ایمیل ها را بر اساس مکانی که مشتریان در چرخه عمر مشتری قرار دارند سفارشی کنید. هر مشاغل برای موفقیت موفقیت های مختلفی دارند ، اما مخلوط کردن مقدار مناسب خلاقیت و اتوماسیون قدرتمند بازاریابی می تواند رضایت شما و مشتریانتان را تضمین کند.

خلاقیت