در این مقاله ، من به انتخاب کانالهایی که می توانید مطالب خود را ارسال کنید ، و آماده سازی روند انتشار واقعی ، متمرکز می شوم. در طول راه ، من به بعضی از منابع آنلاین اشاره می کنم که به نظر من در اجرای استراتژی های پخش برای بازاریابی محتوا مفید است.

بازاریابی محتوا

مدیر پخش را پخش کنید

اعتراف میکنم من واقعاً عاشق این بازی هستم! چند سال پیش با سیستم های مدیریت پخش کار کردم و بسیاری از آنچه که از آن یاد گرفتم می توان در انتشار مطالب آنلاین با موفقیت استفاده کرد.

مدیر پخش چیست؟ خوب ، این شخصی است که بر همه مواردی که در لیست پخش است نظارت می کند و سپس در شبکه پخش می شود. این خیلی متفاوت از آنچه که یک استراتژیست محتوا قرار است انجام دهد 🙂 نیست.

استراتژی پخش در یک شبکه تلویزیونی شامل سه عنصر اصلی است:

کانالها
لیست پخش
دستگاه اتوماسیون

بیایید یکی یکی از آنها برویم و ببینیم که چگونه آنها در بازاریابی محتوا متناسب هستند:

کانالها

شبکه های پخش شامل کانال های مختلفی هستند: آنالوگ و دیجیتال ، فیزیکی و مجازی ، خطی و غیر خطی و غیره.

دیجیتال

همین موضوع در مورد بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. کانال های آنلاین از سیستم عامل های مختلفی تهیه شده اند و دارای ویژگی های مختلفی هستند که هر یک مزایای منحصر به فردی برای محتوای شما ارائه می دهند.

در اینجا انواع کانال هایی وجود دارد که شما باید در استراتژی پخش خود پیاده سازی کنید:

     

  1. وبلاگ ها

این نوع کانال به شما این امکان را می دهد که اطلاعات کاملی از “چگونگی” را منتشر کرده و بینش در مورد شغل خود را با روشی دقیق به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با ترکیبی از متن با کیفیت و تصاویر و فیلم ها ، علاقه مخاطبان خود را افزایش دهید.

این مزایا در روند رو به رشد استفاده از بلاگ ها به عنوان یک تاکتیک بازاریابی محتوا منعکس می شود. براساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا ، استفاده از وبلاگها در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است.

برای گنجاندن مطالبی که از طریق این مقاله ها فشار می دهید ، مطمئناً باید وبلاگ تجاری خود را داشته باشید. برای دید بیشتر و مخاطبان گسترده تر ، مهم است که در وبلاگ های دیگر در صنعت خود قرار دهید ، که مقالات مهمان را می پذیرند. هر یک از وبلاگهایی که در آن پست می کنید کانال مجزایی را نشان می دهد.

     

  1. سایت های اشتراک گذاری ویدیو

مهمترین مزیت اجرای این کانالها این است که محتوای ویدیویی برای افراد آنلاین “قابل هضم” است. این اتفاق می افتد زیرا تماشای ارائه ها ، وبینارها و فیلم های “چگونه به” از دیدگاه مخاطبان بسیار جذاب تر از خواندن متن ساده است.

همچنین ، این واقعیت که هرچه بیشتر دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی از محتوای فیلم را ادغام می کنند ، به اهمیت روز افزون سایت های اشتراک ویدیو در بازاریابی آنلاین کمک می کند.

در انتخاب مؤثرترین کانالهای ویدیویی ، باید سهم بازار بازدیدهای آنها را برای منطقه مورد نظر خود در نظر بگیرید.

در زیر ، من یک لیست کوتاه با محبوب ترین سایت های ویدیویی بین المللی تهیه کرده ام ، که می توانید مطالب خود را به اشتراک بگذارید:

     

  • YouTube (۷۶٪ ویدیو آنلاین از سهم بازار در ایالات متحده ، ۲۰۱۱ بازدید می کند)
  •  

  • Youku (39.1٪ از بازدید آنلاین ویدیو از سهم بازار در چین ، ۲۰۱۱)
  •  

  • RuTube (30٪ سهم بازار تبلیغات آنلاین فیلم در روسیه ، ۲۰۱۱)

سایر سایت های اشتراک گذاری ویدیو که سعی در راه یافتن در “لیگ بزرگ” دارند ، شامل Vimeo و Viddler هستند.

     

  1. شبکه های رسانه های اجتماعی

بدون شک ادغام کانال های رسانه های اجتماعی یک ضرورت است. این کانال ها مانند پیستون های موجود در یک موتور هستند و باعث می شوند کل استراتژی بازاریابی محتوا کار کند.

مقالات ، فیلم ها و رویدادهای دیگری که در رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید بهترین شانس را دارند که در سطح جهان پخش شوند و در ایجاد اقتدار آنلاین خود مشارکت کنند.

اما فقط به اشتراک گذاشتن پست هایی که قبلاً در کانال های دیگر ارسال شده اند ، کافی نیست. محتوای منحصر به فرد منتشر شده در پروفایل های اجتماعی می تواند بسیار پرطرفدار باشد و واکنش های زیادی را برانگیخت ، همانطور که با پست منحصر به فرد رند فیسکین در Google+ اتفاق افتاد.

در انتخاب کانالهای اجتماعی ، باید سکوهای دارای قویترین سهم بازار در مورد تعداد بازدیدها را در نظر بگیرید. در زیر شما یک لیست کوتاه با شبکه های اجتماعی با بیشترین سهم بازدید از بازار در ایالات متحده ، که برای دسامبر ۲۰۱۱ ۲۰۱۱ محاسبه شده است ، دارید:

     

  • فیس بوک (۶۳٫۲۶٪)
  •  

  • توییتر (۱٫۴۸٪)
  •  

  • لینکدین (۰٫۵۶٪)
  •  

  • Google+ (۰٫۴۱٪)
  •  

  • Pinterest (0.39٪)

     

  1. ایمیل

آنوراه دیگر برای ارسال محتوای با ارزش از طریق ایمیل است. مهمترین مزیت کانال های قبلی این است که در اینجا شما قادر به شناخت دقیق و فیلتر کردن مخاطبان خود هستید ، ارسال ایمیل فقط به افراد آینده نگر یا مشتریانی که معیارهای خاصی را برآورده می کنند.

یک واقعیت جالب آمار این است که در سال ۲۰۱۱ استفاده از ایمیل و پست الکترونیکی تلفن همراه به ترتیب به ۴۴٪ و ۲۳٪ رسیده است. همچنین ، ۴۴ درصد گیرندگان ایمیل به قرار دادن حداقل یک خرید تبدیل شده اند.

در تنظیم یک برنامه بازاریابی موثر ایمیل ، می توانید به چندین نوع ایمیل دسترسی داشته باشید:

     

  • خبرنامه
  •  

  • ایمیل های مطبوعاتی
  •  

  • ایمیل های نظرسنجی
  •  

  • ایمیل های بازاریابی تعطیلات

     

  1. مشارکت فعال در کنفرانس ها

اگرچه حضور در کنفرانس های بزرگ شامل هزینه های بالایی است ، اما فرصت های شغلی شما شگفت آور است. ارائه ایده های دستیابی به موفقیت در ارائه کیفیت ، این شانس عالی را برای شما فراهم می کند تا در کنفرانس ها بازاریابی محتوا انجام دهید و تخصص خود را در مورد موضوعاتی که بیشترین اهمیت را دارند به اشتراک بگذارید.

ایده

محتوایی که به همین مناسبت تولید می کنید ، قرار گرفتن در معرض بسیار گسترده ای را بصورت آنلاین و سریع در شبکه های اجتماعی پخش می کند.

برای هر صنعت هر سال چندین کنفرانس برگزار می شود. قبل از تصمیم گیری برای حضور در هر یک از آنها ، باید سه معیار ارزیابی را در نظر بگیرید:

     

  • اثربخشی هزینه – تخمین بزنید که چقدر در سفر و مشارکت واقعی سرمایه گذاری می کنید و از این رویداد چه عواید کسب خواهید کرد
  •  

  • قرار گرفتن در معرض – تحقیق کنید که معمولاً چند شرکت کننده در این رویداد شرکت می کنند و چند نفر بعد از آن در مورد آن صحبت می کنند
  •  

  • بلندگو بودن – این امکان تأثیر عمده ای بر مزایایی دارد که ممکن است بعداً از شرکت در این رویداد بدست آورید

همه این کانالها مانند کانالهای تلویزیونی در یک شبکه پخش با یکدیگر ارتباط دارند. محتوایی که شما در یک کانال ریخته اید می توانید به راحتی در سایر موارد تبلیغ کنید.

به عنوان مثال ، هنگامی که شما یک مقاله جدید در وبلاگ منتشر می کنید ، باید اطلاعات را نیز در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید ، یا وقتی سری جدیدی از آموزش های ویدیویی ایجاد می کنید ، می توانید یک پست کوتاه وبلاگ درباره این رویداد بنویسید.

لیست پخش

قبل از انتشار مطالب ، یک قدم دیگر که باید بردارید وجود دارد. و این یعنی برنامه ریزی مقالات ، فیلم ها ، ایمیل و پست های رسانه های اجتماعی است که شما آماده کرده اید.

برنامه ریزی

برنامه ریزی مطالب خود به موقع به شما کمک می کند تا نسبت به فراوانی روند انتشار خود دقت کنید. به این ترتیب ، شما می توانید به راحتی شکاف های طولانی بین پست ها را مشاهده کنید ، یا از مواردی که مقالات یا اشتراک ها خیلی سریع یکی پس از دیگری منتشر می شوند ، جلوگیری کنید ، و محتوای خوبی را که خیلی عمیق در کانال قرار دارند ، دفن کنید.

می توانید محتوای خود را با ایجاد لیست پخش با تمام مواردی که تهیه کرده اید ، برنامه ریزی کنید.

روش قدیمی راه اندازی یک برگه اکسل (این کاری است که من انجام دادم) با کانال هایی در ستون ها و انتشار تاریخ در ردیف ها.

هنگامی که برنامه ریزی و ارسال مطالب توسط همان شخص انجام نشده است ، باید اطمینان حاصل کنید که موارد اضافه شده به لیست پخش از قبل دارای محتوا و پشتیبانی رسانه ای آماده پخش هستند. در غیر این صورت ، این خطر وجود دارد که پیش نویس مقاله ناتمام پخش شود.

دستگاه اتوماسیون

در تلویزیون ، دستگاه اتوماسیون سیستمی است که مطالب موجود در لیست پخش را پخش می کند. گردش کار از نظر کاربر بسیار ساده به نظر می رسد: شما لیست پخش را با تمام برنامه ها و نقاطی که می خواهید پخش کنید ، تغذیه می کنید و سیستم “می داند” چه ماده ای را بازی کند و چه زمانی آن را پخش کند.

این بسیار مناسب برای کانال های تلویزیونی با پخش ۲۴/۷ است. اما وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود ، مسائل کمی پیچیده تر می شوند. با تکنولوژی امروزی (که من از آن اطلاع دارم) ، راه اندازی یک گردش کار اتوماتیک یکپارچه برای پخش محتوای برنامه ریزی شده در انواع کانال ها (وبلاگ ، ویدئو و سایت های اجتماعی) هنوز امکان پذیر نیست.

بنابراین ، برای کانالهایی که اکثر مخاطبان شما در یک منطقه زمانی متفاوت قرار دارند چه کاری انجام می شود؟

خوب ، اکنون می توانید از تنظیمات انتشار خودکار که هر کانال بازاریابی محتوا به تنهایی ارائه می دهد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر وبلاگ شما بر روی یک بستر وردپرس ساخته شده است ، پس از آماده سازی پیش نویس ، می توانید به راحتی از ویژگی های زمان بندی ارسال استفاده کنید تا مقاله جدید در تاریخ و ساعت مورد نظر شما منتشر شود. برای فیلمبرداری نیز همینطورnt در YouTube می توانید از ویژگی بارگذاری شده برنامه ریزی شده استفاده کنید. با این کار محتوای ویدیویی که بارگذاری کرده اید حتی در حالت آفلاین بودن نیز منتشر می شود.

می توانید مطالب را بطور خودکار در یک زمان مقرر و همچنین در برخی از کانالهای مدیوم اجتماعی منتشر کنید. به عنوان مثال ، در توییتر می توانید از TweetDeck برای برنامه ریزی توییت برای دنبال کنندگان مناطق مختلف زمانی استفاده کنید.

نتیجه گیری

اطلاعات تازه آنلاین هر روز منتشر می شود ، و این باعث می شود بازاریابی محتوا یک فرایند بسیار چالش برانگیز باشد. اما موفقیتی که در آن ایجاد می شود ، ایجاد روابط قدرتمند و مبتنی بر اقتدار و رو به رشد روزمرگی در اینترنت است که باعث می شود ارزش همه تلاش ها را داشته باشد.

و خبر خوب این است که با داشتن تعداد زیادی از معیارهای بهینه سازی موتور جستجو ، این موفقیت را می توان با جزئیات تعریف کرد.

امیدوارم از بازی مدیر پخش من لذت برده باشید :). جالب است بدانید که چه کانالهای دیگری را برای پخش محتوای خود تولید می کنید و چگونه موفقیت آن را پیگیری می کنید. من مشتاقانه منتظر خواندن پیشنهادات شما در جعبه نظرات در زیر هستم.