نکاتی که در هنگام خرید فرش باید در نظر بگیریم

مشخصات فرش خوب :
در زیر فرش ها آثاری از قلاب خوردگی وجود نداشته باشد، این عارضه بر اثر اشتباه تنظیم کردن ماشین آلات بافت به وجود می آید و به همین علت پشت فرش تراش مناسب نخورده و در بخش هایی از قالی سر نخ ها قابل رویت است.
ریشه های قالی ها باید در جای تعیین شده قرار بگیرند که در بعضی مواقع به دلیل تنظیمات دقیقی که روی دستگاه انجام نگرفته است باعث بروز این مشکل می شود. (این ریشه ها باید طول و فاصله مشخص و در یک راستا باشند)
شیرینگ یا پرداخت فرش های ماشینی باید به درستی انجام گیرد زیرا ممکن است قالی راه راه به نظر برسد و در محل های مختلف پرزها کوتاه بلند گرفته شود.
هیچ جای خالی نباید به روی فرش دیده شود، عموما این پیشامد زمانی رخ خواهد داد که نخ خاب منجر به پارگی شده باشد و مسئول دستگاه متوجه این موضوع نشود و دستگاه به کار خود ادامه دهد.
دو رنگی یا چند رنگی یکی از مواردی است که نباید ب وجود آید، این اختلاف رنگ احتمال دارد به دلیل بکارگیری شیدهای متفاوت 1 رنگ به وجود آید.
هنگامی که تعدادی هارنیش مانع حرکت شوند یا به اصطلاح گیر کند قسمت کوچکی از فرش فاقد خاب می شوند و معمولا به این اتفاق قفسه بافی گفته می شود که در فرش های با کیفیت دیده نمی شود.
سوختگی زمانی منجر می شود که در یک فرش از متریال های مختلف (مانند پشم،اکریلیک) بهره بگیرند و در نهایت برای تکمیل کار بدون اینکه این مسله را مد نظر بگیرند یکی از نخ ها آب می شود.

 

فروشگاه آنلاین فرش

مهم ترین نکات در هنگام خرید فرش

 

عدم پارگی در فرش

پارگی، سوراخی، وصله در فرش های باکیفیت و درجه یک مشاهده نمی شود و نقشه استفاده شده در فرش مناسب و اندازه می باشد.

 

برسی ابعاد فرش

به طور کلی ابعاد فرش ها نباید از حد استاندارد خارج شود و این اختلاف تا ±5% برای طول قالی مجاز می باشد.

 

عدم وجود سوختگی فرش

سوختگی فرش زمانی منجر می شود که در یک فرش از متریال های مختلف (مانند پشم،اکریلیک) بهره بگیرند و در نهایت برای تکمیل کار بدون اینکه این مسله را مد نظر بگیرند یکی از نخ ها آب می شود

 

استفاده استاندارد از چسب آهار

اندازه چسب آهاری که برای فرش های ماشینی استفاده می کنند باید مناسب با استاندارد تعیین شده باشد. بکارگیری بیش از حد ممکن است باعث معیوب و خراب شدن زیردست قالی شود.

 

ارتفاع نخ خاب

مقدار استفاده شده ی نخ های خاب کسری یا اضافی نداشته باشد . و همچنین توجه داشته باشید استاندارد ارتفاع نخ خاب در فرش 700 شانه 1±10 و در فرش 1000 شانه 1±8 و همچنین استاندارد ارتفاع نخ خاب در فرش 1200 شانه 1±7 می باشد.

 

عدم وجود عیب و نقص در طرح و نقش فرش

اثری از تکرار سیلندر در نقشه فرش ماشینی وجود نداشته باشد. (در بسیاری از فرش های معیوب و ناقص به دلیل استفاده از ماشین آلات قدیمی و بی کیفیت سیلندر ممکن است به ازای یکبار چندین مرتبه بچرخد و نقشه پیش نرود، در این مواقع معمولا همان طرح تکرار می شود)

یکی دیگر از نوشته های سایت :   ویژگی های کابینت دیواری

 

عدم وجود سرنخ هایی در پشت فرش ( قلاب خوردگی )

در زیر فرش ها آثاری از قلاب خوردگی وجود نداشته باشد، این عارضه بر اثر اشتباه تنظیم کردن ماشین آلات بافت به وجود می آید و به همین علت پشت فرش تراش مناسب نخورده و در بخش هایی از قالی سر نخ ها قابل رویت است.

 

قرارگیری دقیق ریشه های فرش

ریشه های فرش باید در جای تعیین شده قرار بگیرند که در بعضی مواقع به دلیل تنظیمات دقیقی که روی دستگاه انجام نگرفته است باعث بروز این مشکل می شود. (این ریشه ها باید طول و فاصله مشخص و در یک راستا باشند)

 

عدم وجود دو پودی در فرش

دو پودی یکی از نکته هایی است که در فرش های درجه S یا درجه 1 دیده نمی شود . این مورد هنگامی اتفاق می افتد که نخ حین بافت پاره میشود و ادامه کار با نخ اضافی از همان محل قبلی که نخ قبل تر پاره شده بود انجام نگیرد و این دو پود در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

 

مراحل شیرینگ و پرداخت به درستی انجام گرفته باشد

شیرینگ یا پرداخت فرش های ماشینی باید به درستی انجام گیرد زیرا ممکن است قالی راه راه به نظر برسد و در محل های مختلف پرزها کوتاه بلند گرفته شود.

 

عدم وجود جای خالی در سطوح فرش

هیچ جای خالی نباید به روی فرش دیده شود، عموما این پیشامد زمانی رخ خواهد داد که نخ خاب منجر به پارگی شده باشد و مسئول دستگاه متوجه این موضوع نشود و دستگاه به کار خود ادامه دهد.

 

استفاده از نخ های معمولی

عموما در تولید بهترین فرش های ماشینی از نخ های هیت ست شده بهره می گیرند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیار کمتر از نخ های معمولی پرز می دهد همچنین باعث می شود زیردست قالی ها یکسان و یکنواخت به نظر میرسد.

 

نقص در هارنیش

هنگامی که تعدادی هارنیش مانع حرکت شوند یا به اصطلاح گیر کند قسمت کوچکی از فرش فاقد خاب می شوند و معمولا به این اتفاق قفسه بافی گفته می شود که در فرش های با کیفیت دیده نمی شود.

 

مشکل در تعداد رنگ قالی

دو رنگی یا چند رنگی یکی از مواردی است که نباید ب وجود آید، این اختلاف رنگ احتمال دارد به دلیل بکارگیری شیدهای متفاوت 1 رنگ به وجود آید.

بزرگترین فروشگاه آنلاین فرش

Author: مازیار