معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶- قسمت دوم

معروف ترین شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۶- قسمت دوم

در  به معرفی ۱۰ شبکه اجتماعی پر طرفدار در بین کاربران اینترنتی پرداختیم. در این مقاله به معرفی ۱۰ شبکه اجتماعی که در رده دوم قرار داره می پردازیم. به خاطر داشته باشین واسه موفقیت در برنامه کامل دیجیتال مارکتینگ خود باید در بعضی از این شبکه های اجتماعی حضور داشته باشین.

دیجیتال

– اسنپ چت(Snappchat)

اسنپ چت اپلیکیشن پیام رسانی با عکس (MMS) است که به وسیله دانشجویان دانشگاه استنفورد به اسمای راگی برون (Reggie Brown) ، اوان اسپیگل (Evan Speigel) و بابی مورفی (Bobby Murphy) ساخته شد. اپلیکیشن در سپتامبر ۲۰۱۱ رسما به بازار عرضه شد و در زمان کوتاه، رشد زیادی کرد و در مه ۲۰۱۵، ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه داشت. بیشتر از ۱۸ درصد از کاربران رسانه های اجتماعی از اسنپ چت استفاده می کنن.

دانشجو

– واتس آپ(Whatsapp)

مسنجر واتس آپ واسه پیام رسانی در گوشیای هوشمند، کامپیوترای شخصی و تبلت استفاده می شه. با به کار گیری این اپلیکیشن می تونین عکس، متن، مدارک، پیامای صوتی و ویدیو رو واسه دیگه کاربران بفرستید. واتس آپ در ژانویه ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. این مسنجر در ۱۹ فوریه ۲۰۰۴ به وسیله شرکت فیسبوک با قیمت ۱۹٫۳ بیلیون دلار خریداری شد. امروزه بیشتر از ۱ بیلیون نفر از این سرویس واسه رابطه با دوستان و حتی مشتریانشان استفاده می کنن.

دلار

– کورا (Quora)

کورا در ژوئن ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. این سایت به وسیله دو کارمند قبلی فیسبوک به اسمای چارلی چیور (Charlie Cheever) و آدم دی آنجلو (Adam D’Angelo) تاسیس شد. کورا ادعا می کنه که در ماه بیشتر از ۸۰ میلیون بازدیدکننده خاص داره که نصف اونا آمریکایی هستن. این سایت ۱۴۱ دلار سرمایه داره ولی هنوز آماده عرضه به اجتماع نیس.

– واین(Vine)

واین بیشتر از ۴۰ میلیون کاربر داره و اپلیکیشنیه که در اون ویدئوی ۶ ثانیه ای به اشتراک گذاشته می شه. این زمان واسه اشتراک ویدیو بسیار کمه ولی عواقب خوبی به همراه داشته. واین در ژوئن ۲۰۱۲ تاسیس شد و قبل از عرضه رسمی اون به بازار، در اکتبر ۲۰۱۲ به وسیله شرکت توئیتر خریداری شد.

– پریسکوپ(PRiscope)

 پریسکوپ توانایی به اشتراک گذاشتن ویدئوی زنده رو داره. پریسکوپ به وسیله جو برنتسیتین (Joe Bernstein) و کیون بیکپور (Kayvon Beykpour) پیشرفت یافت. این دو نفر شرکت پریسکوپ رو در فوریه  ۲۰۱۴ تاسیس کردن و در مارچ ۲۰۱۵ اون رو به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به شرکت توئیتر فروختن. ۴ ماه بعد از عرضه دوباره پریسکوپ، بیشتر از ۱۰ میلیون حساب در پریسکوپ ساخته شد و در دسامبر همون سال شرکت اپل فهمید که پریسکوپ، اپلیکیشن ساله.

قیمت

– بیزشوگر(Bizsugar)

بیزشوگر رسانه اجتماعی مفیدی واسه صاحبان تجارت کوچیک، موسسان شرکت و مدیرانه. بیزشوگر در سال ۲۰۰۷ به وسیله شرکت DBH ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ به وسیله شرکتای کوچیک LLC خریداری شد. این پلت فرم به کاربران اجازه میده تا ویدئوها، مقالات، پستای وبلاگ، پادکست (صدا یا ویدئوی ضبط شده) محتواهای دیگه رو به اشتراک بذارن وهمچنین به کاربران اجازه دیدن و دادن رای به پستای کاربران دیگه رو میده.

– استامبل آپن (StumbleUpon)

استامبل آپن محتواهای متفاوتی رو به کاربران معرفی می کنه. بیشتر از ۲۵ میلیون نفر از استامبل آپن واسه سرگرمی و به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنن. علاوه بر اون، بیشتر از ۸۰۰۰۰ ناشر، برند و بازاریاب از استامبل آپن واسه ارتقای تجارتشان استفاده می کنن. استامبل آپن از مه ۲۰۰۷ تا آپریل ۲۰۰۹ به وسیله شرکت eBay خریداری شد و بعد گارت کمپ (Garret Camp) جیاف اسمیت (Geoff Smith) و چند سرمایه گذار دیگه اون رو دوباره خریدن. حالا استامبل آپن، کار و کاسبی مستقلیه.

– دلیشز (Delicious)

دلیشز یه سرویس بوکمارک (Bookmark) اجتماعیه که بوکمارکای وب رو کشف، ذخیره وبه اشتراک میذاره. این سایت به وسیله پیتر گارجوکو (Peter Gadjokov) و جوشوآ اسکاچتر (Joshua Schachter) در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و در سال ۲۰۰۸  به وسیله شرکت یاهو خریداری شد. در آخر سال ۲۰۰۸ دلیشس ادعا کرد که ۱۸۰ میلیون نشانی اینترنتی رو بوکمارک کرده و بیشتر از ۵٫۳ میلیون کاربر داره. این سرویس در آپریل ۲۰۱۱ به سیستمای AVOS فروخته شد و بعد از اون به شرکت علم (Science) فروخته شد.

– دیگ (Digg)

دیگ بیشتر از یه دهه پیش (در نوامبر ۲۰۰۴) تاسیس شد. دیگ رسانه اخبار اجتماعیه که مطالبی مخصوص مخاطبان اینترنت رو به اشتراک میذاره. تاپیکای دیگ خیلی فرق داره از مسائل سیاسی تا ویروسی شدن کامپیوتر. دیگ از اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه های اجتماعی دیگه مانند فیسبوک و توئیتر پشتیبانی می کنه. در سال ۲۰۱۵ این شرکت ادعا کرد که ماهانه حدود ۱۱ میلیون کاربر فعال داره.

– وایبر(Viber)

وایبر اپلیکیشن تماس و پیام رسانیه. وایبر در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. این اپلیکیشن امکان رد و بدل کردن صوتی، ویدیو و تصیری رو بین کاربران جفت و جور می کنه. وایبر در آپریل ۲۰۱۴ بالای  ۶۰۰ میلیون کاربر و ۲۳۰ کاربر فعال ماهانه داشت.

Share