به چه دلیل باید واسه بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر از یه متخصص سئو کمک بگیریم؟

سئو

شما به تنهایی نمی توایند سایت خود رو سئو کنین.به چه دلیل؟ دلایلی که مینویسم رو به طور کامل مطالعه فرمایید ..
سئو یا بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر یکی روش های هدف دار مهم واسه موفقیت یه وب سایته. در واقع میشه گفت به کار گیری سئو و یا نبود به کار گیری اون هستش که موفقیت یا نبود موفقیت یه تجارت آنلاین رو تعیین می کنه. مخصوصا با روی کار اومدن تلفنای همراه هوشمند که موجب شد خیلی از افراد همه کارای خود رو با به کار گیری اینترنت بکنن.
آمارها نشون داده که تعداد کاربران تلفنای همراه امروزه از تعداد کاربران دسکتاپ بیشتره، این بدون معنیه که تعداد کسائی که با تلفنای همراه خود در اینترنت جستجو می کنن بسیار بیشتر از کسانیه که با به کار گیری لپ تاپا و یا کامپیوترای خونگی در اینترنت جستجو می کنن. علاوه بر این آمارها نشون میده که اندازه تبدیل کاربران به مشتریان در میان کاربران تلفنای همراه ۱۵ برابر بیشتر از کاربران دسکتاپه. این آمارها می تونه نشون بده که نقش سئو در پیشبرد یه تجارت تا چه حد می تونه مهم و اثر داشته باشه. امروزه اهمیت سئو بر هیچ کسی پوشیده نیس اما هر کسی می تونه خودش به تنهایی سایت خود رو سئو کنه؟ جواب این سوال خیره. در زیر دلایل اثبات این جواب مطرح شده :

سئو کردن یه سایت کار ساده ای نیس

خیلی از افراد چند مقاله درباره آموزش سئو مطالعه می کنن و نکات سئوی درون صفحه و خارج صفحه رو تا حدودی می آموزند و بعد تصور می کنن که کار تموم شده و اونا به یه متخصص سئو مبدل شدن. این تصور به طور کامل اشتباهه چون تبدیل شدن به یه متخصص سئو ,کاریه که نیاز به صرف زمان بسیار واسه یاد گیری نکات، چگونگی اجرا اونا، به کار گیری وسیله ها، بروز کردن دائمی معلومات و کسب تجربه های فراوون در مورد سئو داره.

تجربه

علاوه بر این سئو تنها یه جنبه و یه شاخه نداره بلکه سئو واسه وب سایتای تجارت آنلاین، واسه وب سایتای تجارت محلی و … هریک کار متفاوتی می خواد که حتی یه متخصص سئو هم نمی تونه ادعا کنه در تموم زمینه های سئو تخصص داره. یادتون باشه که تنها یه متخصص سئو هستش که می تونه نیازای سئوی یه سایت رو بفهمه و اونا رو خوب عملی کنه و آدمایی که در این مورد تخصص کافی ندارن تنها می تونن جسته و فرار کرده کارایی در سایت بکنن که به درد بخور بون اونا تضمینی نیس.
قوانین و قوانین همیشه در حال تغییر هستن
اجرا سئو واسه یه سایت کاری نیس که شما یه روزه یا یه ماه س تصمیم به انجام اون بگیرین بلکه انجام اون نیاز به صرف وقت و تمرین و تکرار بسیار داره. حتی وقتی که یه متخصص سئو شروع به اجرا نکات سئو تو یه سایت می کنه، چند مرحله تکرار و بررسی انجام میده و هر بار پس از ایجاد هر تغییر یافته های اون رو با به کار گیری وسایل بررسی آماری مورد بررسی قرار میده. علاوه بر این هر بار که یه مطلب تازه به سایت اضافه می شه و یا صفحه جدیدی به صفحات سایت اضافه می شه، باید نکات سئو در این صفحات اجرا شه.
با در نظر گرفتن نکات بالا و تغییرات دائمی نکات و ترفندهای سئو میشه گفت که تنها یه متخصص سئو که همه وقت و انرژی خود رو صرف انجام پروژه های سئو می کنه و همیشه در حال یادگیری نکات جدیدیه می تونه از پس سئوی یه سایت بر بیاد. بقیه اگه در بهترین حالت تحقیقات کافی در مورد سئو داشته باشن بازم نمی تونن همیشه خود رو بروزرسانی کنن و با علم روز سئو آشنا شن و اونا رو دوباره در سایت اجرا کنن و بنابر این میشه گفت که بخش بزرگی از اطلاعات اونا کهنه و بی اعتبار شده.
اشتباهات می تونن واسه شما گران تموم شن

تموم نکات و ترفندهای سئویی که در مقالات مشاهده می کنین و اونا رو مطالعه میکنین نکات مثبت نمی باشن و بعضی از اونا نکاتی هستن که نه فقط نمی تونن موجب بهبود رتبه بندی شما در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر شن بلکه ممکنه موجب شن که رتبه شما در رتبه بندیا سقوط یابد و یا شما از طرف گوگل پنالتی دریافت کنین و گوگل شما رو به اعماق یافته های جستجوها پرتاب کنه. از جمله این ترفندهای سئو که می تونن به رتبه بندی شما در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر آسیب بزنن عبارتند از:

  • ایجاد لینکای برگشتی از راه روشای نادرست مثل کراس لینکینگ
  • انباشته کردن کلید واژه ها در متن
  • به کار گیری کلیدواژهای غیر در رابطه
  • به کار گیری محتوای کپی ورداری شده از دیگر وب سایتا یا داپلیکیت کانتنت
  • کلاکینگ

یادتون باشه که حتی نکات سئوی مثبت که به نام سئوی کلاه سفید شناخته می شن هم تنها وقتی می تونن واسه شما به درد بخور و کارامد باشن که به درستی اجرا شن و در واقع کسی مبادرت به اجرا اونا کنه که در این کار مهارت کافی داشته باشه.
افراد متخصص با وسایل قوی که واسه سئو سایت می تونن کمک کننده باشن آشنا هستن
وسایل بسیاری وجود دارن که می تونن در روند سئوی یه سایت به ما کمک کنن اما آشنایی با تموم اونا کار مشکلیه چون تعداد این وسیله ها کم نبوده و مقایسه اونا تنها وقتی ممکنه که یه نفر بتونه اونا رو در وب سایتای مختلفی مورد استفاده بذاره و کارکرد هر یک رو سبک سنگین کنه تا بتونه بهترین وسیله رو پیدا کنه. اما شما به عنوان صاحب یه تجارت زمان کافی واسه شناسایی این وسیله ها، یادگیری کار با اونا و مقایسه اونا واسه پیدا کردن بهترین وسیله دارین؟ شاید باور نکنین اما این کار نیاز به صرف چندین سال زمان داره و شما تنها وقتی می تونین با وسایل به درد بخور و چگونگی کارکرد اونا به طور کامل آشنا شید که همیشه در مورد سئو کار کنین.

مشکلی

یه فرد متخصص در مورد سئو به واسطه ادامه در کار سئو هر روز با این ابزارا سرو کار داره و حتی ورژن غیر رایگان بعضی از وسیله ها رو در اختیار داره که اگه شما بخواین واسه خرید اونا هزینه کنین چندین برابر استفاده یه متخصص سئو باید در این مورد هزینه صرف کنین. بنابر این کمک گرفتن از یه متخصص سئو در این مورد منطقی تر به نظر می رسه.

افراد متخصص توانایی بررسی درست و دقیق سایت شما رو دارن
هر ترفند سئویی که تو یه سایت استفاده میشن باید بررسی شه که تاثیر خوبی داره یا خیر، واسه انجام این بررسیا باید از بررسی آماری سایت استفاده شه. بررسی آماری سایت به شما میگه که کدوم کلید واژه ها واسه سایت شما مناسب هستن و می تونن ترافیک زیادی رو واسه سایت شما جذب کنن و کداما واسه سایت شما به درد بخور نیستن. بررسی آماری نه فقط درباره کلید واژه ها بلکه درباره همه ترفندهای بکار گرفته شده در سایت می تونه انجام شه و به درد بخور بودن یا نبودن اونا رو واسه شما معلوم کنه.
بررسی آماری سایت کار مشکل و پیچیده ایه، شاید شما فکر کنین که ابزارهایی واسه این کار هست. سئو ۱۰۰% رو بخونین , پس این بدون معنیه که هر کسی با به کار گیری این وسیله ها می تونه بررسی آماری انجام بده، اما اینطور نیس. این وسیله ها به شما آنالیزی از سایت میدن اما کدگشایی داده هایی که این وسیله ها به شما میدن کار مشکلیه و اینکه شما بدونین وقتی که با هر نوع داده ای مواجه میشین چیجوری مشکلات رو شناسایی کنین و اونا رو برطرف کنین. مثلا ممکنه وسیله بررسی به شما آماری بده که آمار نشون بدن اندازه دفع کاربران بالا در صفحه Home Page شما باشه، اینکه شما بدونین مشکل کجاس و چیجوری باید اون رو بر طرف کنین نیاز به تخصص داره.

مشکلات

افراد متخصص می تونه رقبای شما رو آزمایش کنن
یکی از حساس ترین و مهم ترین بخشای سئوی یه سایت، بررسی رقبا هستش. شما باید بتونین رقبای خود رو آزمایش کنین نقاط قوت و ضعف اونا رو شناسایی کنین و روش های هدف دار سئو اونا رو مورد بررسی قرار بدین تا بتونین واسه شکست دادن اونا کارکرد قوی تری داشته باشین و نقاط ضعف اونا رو هدف قرار داده و روی اونا تمرکز کنین و سایت خود رو در اون زمینه تقویت کنین. بررسی رقبا از دیدگاه های دیگری هم اهمیت دارن و اونم بررسی کلیدواژهای مورد استفاده اونا در صفحات و بررسی وب سایتایی که به اونا لینک دادن. بررسی همه این نکات نیاز به داشتن سطح بالایی از معلومات و اطلاعات در مورد سئو و هم اینکه آشنایی کافی با شکل های جور واجور وسایل سئوی موجود و چگونگی کارکرد اونا داره.
شما به تنها قادر به کسب همه این اطلاعات هستین؟

شما وقت کافی واسه این کار دارین؟

شما تجربه کافی در این مورد دارین؟

همه این سوالا و سوالایی مشابه به اینا تنها یه جواب دارن و اونم کمک گرفتن از یه متخصص سئو هستش. یه متخصص سئو می تونه با بررسی رقبای شما به شما بگه که اونا از کدوم ترفندها استفاده کردن و از کداما جواب گرفتن و این به شما کمک می کنه که بدونین کدوم ترفندهای سئو می تونه در سایت شما موثر واقع شه.
افراد متخصص توانایی برگشت سرمایه های صرف شده رو دارن
برخلاف بقیه روشای بازاریابی و تبلیغات، سئو توانایی برگردوندن سریع سرمایه ها در مدت زمان کوتاه رو داراه. برخلاف بقیه روشای آنلاین و آفلاین تبلیغات سئو تنها روشیه که فقط کسائی رو هدف قرار میده که به دنبال خدمات و سرویسای ارائه شده به وسیله شما هستن. به کار گیری روشای سئو می تونه در مدت زمان کوتاهی نتایجی حاصل کنه که همه هزینه های صرف شده برگردونده شن. اگه شما از افراد متخصص در مورد سئو واسه اجرا نکات و تکنیکای سئو در سایت خود کمک بگیرین می تونین این روند سود دهی رو تسریع کنین. استخدام یه متخصص سئو که می دونه چیجوری نکات سئو رو در سایت اجرا کنه و چیجوری یه سایت رو به سودهی برسونه می تونه از استفاده هر روش بازاریابی دیگری موثرتر باشه.پیشنهاد میکنم مقاله ای که درباره دروغای سئو نوشته ایم رو بخونین .