سوالات متداول سئو -مفاهیم اولیه

سوالات متداول سئو -مفاهیم اولیه

سوالات رایج سئو

معمولا پیچیدگی معنی سئو و تغییرات زیاد در فوت وفن های اون، سوالات زیادی رو تو ذهن صاحبان سایت ها بوجود میاره، بعضی از سوالات در مورد سئو مربوط به مفاهیم اولیه اون بوده و در طول زمان ثابت مونده و یه سری های دیگه مربوط به برهه وقتی خاصی می شن و به کار گیری اونا در زمان ناجور تاثیر منفی بر سئو سایت شما داره. سوالات رایج سئو که بوسیله مشتریان وبسیما درباره سئو پرسیده می شن و یا در انجمن های گفتگو مورد بحث قرار می گیرن رو در ادامه جواب میدیم:

سوالات رایج سئو، موتورهای جستجو چیجوری کار می کنن؟

هدف پایانی از سئو سایتها کسب رتبه بالاتر در یافته های گوگله. موتورهای جستجو از رباتای جستجو یا “خزنده های (crawlers)” خود واسه شناسایی و ایندکس صفحات یه سایت استفاده میکنن. این خزنده ها با در نظر گرفتن محتویات صفحات و توسط نشونه گذاری مناسب اونا رو ذخیره میکنن. زمانیکه شما یه عبارت رو واسه جستجو در موتورهای جستجو وارد میکنین، اونا با به کار گیری این اطلاعات جمع آوری شده و با در نظر گرفتن سئو صفحات، مناسب ترین و در رابطه ترین یافته ها با جستجوی شما رو نشون میدن.

اینجاش خیلی مهمه که موتورهای جستجو مشخصات سایت ها رو براساس داده های موجود در سرورهای خود که قبلا اون رو ایندکس و ذخیره کرده ان نمایش میدن. یعنی وقتی کاربر عبارتی رو در گوگل جستجو می کنه، گوگل در همون لحظه کل اینترنت رو بررسی و یافته ها رو نمایش نمی ده، بلکه هر سایتی که قبلا محتوای اون رو ایندکس کرده باشه با در نظر گرفتن معیارهای رتبه بندی خود در صفحه یافته های جستجو نمایش میده. پس باید حتما از ایندکس شدن صفحات سایت خود در موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل مطمئن شین تا وقتی فردی کلید واژه مربوط به سایت شما رو جستجو می کنه، بتونه اون رو در صفحه یافته های جستجو ببینه.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیه؟

کلاه سفید شامل تکنیکهای استانداردیه که خود موتورهای جستجو تایید کرده و واسه بهبود سئو پیشنهاد میدن. این روشها در درازمدت موثر بوده و پایداری بالایی دارن. تکنیکهایی که موتورهای جستجو شما رو از اونا منع کردن و درصورت مشاهده سایت شما رو جریمه کرده و از یافته های خود حذف میکنن رو سئو کلاه سیاه میگن.

فوت وفن های سئو کلاه سیاه کدوما هستن؟

روش های زیادی هستن که به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شن و با در نظر گرفتن خلاقیت بالای وبمستران در این مورد! هر روز برتعداد اونا اضافه میشه.

کلمات کلیدی: استفاده زیادتر از اندازه کلمات کلیدی مورد نظرتون در محتوای سایت به هدف بهتر شدن وضعیت سئو، موجب جریمه شدن صفحه از طرف گوگل می شه، معمولا براساس اصول سئو اندازه حضور کلید واژه شما تو یه نوشته نباید بیشتر از ۴٫۵ درصد از کل متن باشه.

cloaking: ارائه محتوای متفاوت به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو با به کار گیری روش های کدنویسی. این کار یکی از تکنیکهای عادی واسه کسب پیج رنک گوگل تقلبی هستش.

محتوای مخفی: مخفی کردن بخشی از محتویات سایت از دید بازدیدکنندگان که شامل کلید واژه مورد نظر باشه، این کار معمولا واسه افزایش درصد حضور کلمات کلیدی و به امید بهبود سئو انجام میشه که الان گوگل بشدت با اون برخورد می کنه.

رد و بدل کردن لینک: صفحاتی که فقط واسه رد و بدل کردن لینک با دیگه سایتها ساخته می شن و هدف از اونا کسب بک لینک بیشتر واسه سایته. در نظر داشته باشین که بک لینک ضعیف و نامربوط با سایت شما میتونه بر سئو شما تاثیر منفی بزاره. امروزه گوگل خیلی راحت رد و بدل کردن لینک دو طرفه رو تشخیص داده و دیگه تاثیر خاصی در رتبه سایت ها نداره. واسه رد و بدل کردن لینک می تونید از فوت وفن های رد و بدل کردن لینک چند طرفه مانند رد و بدل کردن لینک سه طرفه استفاده کنین. در رد و بدل کردن لینک سه طرفه کار بگونه ایه که سایت A اول به سایت B لینک میده و سایت B به سایت C لینک می دهد و در آخر سایت C به سایت A لینک میده. در واقع در این روش سایت ها به طور غیر مستقیم به هم لینک میدن.

شبکه بلاگ اختصاصی (پی بی ان PBN): این فوت وفن یکی از عادی ترین روش های سئو و لینک سازی حساب می شه. در این روش افراد با خرید سایت های اکسپایر شده با رنک تقریبا خوب، وآپدیت جزیی اون ها شروع به لینک سازی انبوه می کنن. مثلا ۱۰ یا ۲۰ سایت قلابی درست کرده و شروع به رد و بدل کردن لینک چند طرفه در اون می کنن و در عرض زمان کوتاهی تعداد بک لینک های سایت خود رو به چندین هزار لینک می رسونن. گوگل از سال ۲۰۱۴ سایت هایی که از این روش استفاده می کردن رو بشدت مورد جریمه قرار داد.

سوالات رایج سئو، چه عواملی بر رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیرگذارند؟

بیشتر از ۲۰۰ عامل اصلی واسه تعیین رتبه صفحات در نتایج جستجوی گوگل وجود دارن که الان همه اونا رو نمی دونیم، ولی موتورهای جستجو بعضی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل بر سئو رو معرفی کردن:

بک لینک: لینک ورودی به سایت به عنوان یه رای مثبت واسه اون درنظر گرفته میشه و بک لینک از سایتهایی با اعتبار صفحه بالاتر تاثیر بیشتری بر سئو شما دارن. (اطلاعات تکمیلی: بک لینک رایگان واسه صفحات داخلی )

فاکتورهای سئو داخلی و محتوا: رعایت قوانین و اصول در تموم بخش های یه نوشته شامل عنوان صفحه، سئو توضیحات متا، بهینه سازی تصاویر، درصد حضور کلمات کلیدی، لینکهای خروجی، تگای HTML و …

سن دامنه: دامنه های قدیمی تر از نظر موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دارن.

بروزرسانی مرتب: ارسال مطالب جدید به شکل دائمی و با کیفیت مناسب تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت شما داره. حتی اگه محتوای قدیمی سایت خود رو هم ویرایش و تکمیل کنین هم از دیدگاه گوگل سایتی بروز و پویا حساب میشین.

بروزرسانی های پاندا و پنگوئن گوگل چیه؟

تغییر اصول سئو بروزرسانی الگوریتم گوگل

تغییر اصول سئو با بروزرسانی الگوریتم گوگل

گوگل هر چند وقت یه بار الگوریتم مورد استفاده در رتبه بندی سایت ها واسه موتور جستجوی خود رو متناسب با معیارهای جدید بروزرسانی میکنه. در سال ۲۰۱۱ واسه معرفی بیشتر سایتهای با کیفیت تر الگوریتم پاندا معرفی شد و در آوریل ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن به هدف جریمه سایتهایی که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کردن استفاده شد.

Share