سئوی داخلی سایت بخش دوم

سئوی داخلی سایت بخش دوم

سئو داخلی سایت در ۲۰ نکته

در مقاله قبلی وبسیما ۴ نکته اول از ۲۰ نکته طلایی سئوی داخلی سایت رو بررسی کردیم و در این مقاله به ادامه بحث قبلی می پردازیم. مطالعه دقیق و اجرای درست این بیست نکته میتونه راهنمای مناسبی در جهت سئوی داخلی سایت شما باشه.

۵- تاثیر نشانی url بر سئوی داخلی

در آدرسای url از کلمات کلیدی و کلمات درستی که محتوا رو توصیف می کنن استفاده کنین. نشانی url تا حد زیادی ساختار سایت شما رو میگه و یه المان تقریبا مهم در سئو سایت حساب می شه.

چک لیست نشانی صفحات:

  • شما یه نشانی url کوتاه و ساده دارین؟
  • کلید واژه در شروع نشانی url شما قرار داره؟
  • شما در آدرسای url و در بین کلمات از خط فاصله استفاده کردین؟
  • عبارتای عمومی مانند با، از، و، در و … رو از نشانی صفحه حذف کردین؟

توضیحات سئوی نشانی صفحات:

گوگل اعلام کرده و نشون داده که نام دامنه و حضور کلمات کلیدی در اون تاثیری بر رتبه بندی یافته های نخواد داشت. ولی چیزی که در ادامه اون میاد و نشانی صفحات داخلی شما رو می سازه بر سئوی صفحه موثر هستش.

تاثیر نشانی سایت بر سئوی داخلی

یه نشانی url کوتاه و ساده بدون وجود موارد غیر لازم در اون، مورد پسند روباتای خزنده موتورهای جستجو قرار میگیره. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر مطالعه مقاله نشانی سایت و تاثیر اون بر سئو رو به شما پیشنهاد میکنیم.

۶- سئوی تصاویر

موتورهای جستجو نمی تونن فهم درستی از متنا و موضوع موجود در تصاویر داشته باشن اما مطمئنا می تونن متنی که درباره تصاویر در بخش alt نوشته می شه رو بفهمن. متن جانشین علاوه بر تاثیر بالا در جایگاه تصویر در نتایج جستجوی گوگل مکان مناسبی واسه قرار گرفتن کلید واژه هدفه.

چک لیست سئوی تصاویر

  • شما واسه همه تصاویر خود متن جانشین دارین؟
  • متن جانشین تصاویر شما شامل کلمات کلیدی هستن؟
  • نام فایل تصاویر شما شامل کلید واژه و یا یه متن ربط داره؟
  • متن جانشین تصاویر تو یه صفحه با هم متفاوت ولی مربوط به یه موضوع مشخص هستن؟

توضیحات سئوی تصاویر

صفت alt یا همون متن جانشین تصاویر فقط به هدف سئوی سایت استفاده نمیشه بلکه کارایی سایت شما رو هم بالا می بره. مثلا اگه کاربر سایت شما نابینا باشه، اون وقت screen reader، متن جانشین تصویر رو واسه اون می خواند و معنی تصویر رسونده می شه. هم اینکه بازدیدکننده ای که بارگذاری تصاویر رو غیر فعال کرده و یا به دلیل سرعت پایین اینترنت امکان لود تصاویر رو نداره، می تونه از همین متن جانشین واسه درک بهتر محتوا استفاده کنه.

وجود کلید واژه در متن جانشین نه فقط در رتبه دهی موتورهای جستجو به سایت شما موثره بلکه باعث می شه تصاویر شما هم در بخش جستجوی تصاویر گوگل رتبه خوبی به دست بیارن.

تصاویر سایت رو در حجم پایین و متناسب با ارائه در فضای وب ذخیره کنین، این کار موجب میشه سرعت لود شدن صفحات سایت و تصاویر درون اونا بالا بره که در جلب رضایت کاربران بسیار موثره.

استفاده درست از متن جانشین در سئو تصاویر

بعضی آدما به اشتباه یه متن جانشین رو واسه همه تصاویر مقاله خود بکار می بره که چیزی اشتباهه. هر تصویر باید دارای متن جانشین منحصر بفرد و مربوط به موضوع اصلی مقاله باشه. اگه تصاویر نقش مهمی در طراحی سایت یا محتوای شما دارن، پیشنهاد میکنیم مقاله ۴ نکته اساسی در بهینه سازی تصاویر رو هم بخونین.

۷- رابطه معنایی بین بخشای جور واجور صفحه

روباتای خزنده گوگل معیارهای زیادی واسه تعیین کلید واژه یه صفحه در اینترنت دارن که بخشی از اونا رو گفتیم ولی نکته مهم رابطه بین همه این بخش هاست. اگه کلید واژه هدف گذاری شده در عنوان صفحه موجود باشه ولی در محتوای اون بکارگرفته نشه شما شانس کمی واسه کسب جایگاه مناسب در یافته های جستجو دارید.

چک لیست

  • کلمات کلیدی هدف گذاری شده شما در بخش عنوان، توضیحات، هدینگ، محتوا، نشانی url و متن جانشین تصاویر وجود دارن؟
  • از کلمات هم معنی و ترکیبات جور واجور از کلید واژه هدف خود در قسمتای جورواجور استفاده کردین؟

توضیحات

هرچند که به کار گیری یه کلمه خاص در بخشای جور واجور سایت چیزی اجباری نیس اما بهترین روش واسه دریافت رتبه بندی بهتر از موتورهای جستجوئه. بعضی وقتا با تغییرات کوچیک در جمله بندی و ساختار متن میشه چگالی کلید واژه در اون رو بالا برد ولی باید توجه داشته باشیم که محتوای شما واسه کاربران آزاردهنده نباشه.

رابطه معنایی میان بخشای مهم صفحه و استفاده کلمه هدف در اونا موجب میشه که روباتای گوگل عبارت دیگری رو به اشتباه به عنوان کلید واژه این صفحه شناسایی نکنن.

۸- لینکای داخلی سایت

لینک بیلدینگ تنها شامل کسب بک لینک از سایتای دیگه نمیشه، بلکه لینکای داخلی سایت میتونن باعث افزایش اعتبار صفحه ای که به اون لینک شده شن.

چک لیست لینک سازی داخلی

  • رابطه مناسبی میان صفحات داخلی سایت ایجاد کردین؟
  • صفحات مهم و اصلی سایت رو در منو قرار دادین؟
  • بخشایی مانند مقالات در رابطه یا دسته بندی و برچسب گذاری رو در سایت خود بکار گرفتین؟
  • شما از کلید واژه در متن لینک شده خود استفاده کردین؟

توضیحات لینک سازی داخلی

هرچند که از راه لینکای معتبر خارجی هم میشه واسه یه سایت اعتبار بدست آورد. اما لینکای داخلی باعث دسترسی و ایندکس شدن راحت تر صفحات سایت شما از راه موتورای جستجو شده و موجب بهبود جایگاه همدیگه می شن.

گوگل پیشنهاد میکنه که هر صفحه از سایت بیشترین حد با ۳ کلیک از صفحه اصلی قابل دسترسی باشه، اینم واسه کاربران سایت مورد پسند هستش و هم ارزش لینک سازی داخلی رو نمایان می سازه.

لینکایی که در منوی سایت قرار می گیرن چون در تموم صفحات تکرار می شن ارزش و اعتبار بیشتری دریافت می کنن، ولی بدون معنی نیس که شما موارد زیادی رو در منوی خود بذارین تا همه پیشرفت کنن! هرچه تعداد لینکا تو یه صفحه زیاد شه، ارزش و اعتباری که به هرکدوم میرسه کاهش پیدا می کنه.

متن لینک شده یا Anchor Text مثل متن جانشین در تصاویر عمل میکنه و توضیحاتی کوتاه دور و بر صفحه مقصد به روباتای گوگل ارائه می ده. صفحه مورد نظر در عبارتی پیشرفت می کنه که با اون لینک شده.

 

Share