روند تغییرات سئو در آینده

اگه بخوایم روند تغییرات صنعت سئو رو تو یه کلمه خلاصه کنیم فقط می تونیم بگیم غیر قابل پیش بینی

هیچکی نمی دونه که به  روز رسانیای الگوریتم گوگل دقیقا چه وقت انجام می شه. اما وقتیآپدیت الگوریتما  انجام قبول می کنه صاحبان خیلی از وب سایتا میفهمن که  سایت شون از صفحه اصلی نمایش  نتایج جستجوی گوگل به صفحات بعدی  سقوط پیدا کرده. یه تغییر جدی در روند رتبه دهی گوگل می تونه باعث افت شدید تجارت شما شه ولی واقعا به چه دلیل این اتفاق میفته؟

بعضی گوگل رو به خاطر مشکلات پیش اومده واسه سایت خود سرزنش می کنن، اما واقعیت اینه که اگه شما افتی رو در یافته های رتبه ای که بدست آورده بودین ،تجربه کردین به این دلیله که از راه هدف دار ناپایدار در سئو استفاده کردین.

هیچ راه قطعی واسه در امانماندن از جرایم گوگل وجود نداره اما اگه از استراتژیی پایدار استفاده کنین با مشکلی روبرو نمی شید. واسه این کار اول لازمه بدونین که روش هدف دار ناپایدار شامل چه مواردیه. در تصویر زیر چگونگی تاثیرگذاری یهویی یا بروزرسانی جدید از الگوریتم پاندا بر اندازه بازدید سایت رو می بینین.

تاثیر بروزرسانی پاندا بر بازدید

روش هدف دار ناپایدار واسه سئو، روندیه که در اون به صورت جزئی یا آشکارا دست به نقض دستورالعملای گوگل با هدف دستکاری رتبه بندی گوگل میزنن که به اون روش هدف دار کلاه سیاه ها هم میگن. به کار گیری این تکنیکا بسیار خطرناک بوده و رتبه کسب شده از اونا بسیار ناپایداره. معمولا جایگاه شما تنها تا بروزرسانی بعدی دووم داره.

نکته مثبت اون هستش که همه این مشکلات از طرف کاربران و در واقع خود شما اتفاق میفته در نتیجه می تونین مانع از جریمه های گوگل واسه سایت خودشوید. اگه می خواین که از این جور مشکلات در امان باشین باید از راه هدف دار پایدار استفاده کنین. این بدین معناست که راه میانبری وجود نداره! ولی با برداشتن قدمای مطمئن هیچوقت با روزی مواجه نمی شید  که سایت تون به صفحه دهم  نمایش نتایج جستجوی گوگل سقوط کرده باشه.

در این مقاله از وبسیما می خوایم راه و چاه هایی از سئو سایت رو به شما معرفی کنیم تا علاوه بر کسب جایگاه مناسب از الگوریتمای آینده و جرایم احتمالی گوگل در امان باشین. این پیشنهاد ها براساس دستورالعملای اعلام شده بوسیله خود گوگله.

اصول سئو در سال ۲۰۱۵

بعضی وقتا خیلی از مسائلی که کسی به اونا توجه نداره بیشترین تاثیر رو دارن. فاکتورهای فنی مشخصی هست که گوگل هنگام بررسی سایت شما  به اونا توجه می کنه و اگه این فاکتورا رعایت نشده باشن به معنی امتیاز منفی واسه سایت شما هستش. اینجا  به لیستی از موارد فنی که گوگل به اونا توجه داره اشاره شده:

در مقالات گذشته از وبسیما، هر کدوم از موارد مهم در اصول سئو ۲۰۱۵ به شکل جداگونه مورد بحث و بررسی قرار گرفتن که لینک هرکدوم هم اینجا قرار داده شده.

  • به کار گیری فایل Robots.txt
  • داشتن نقشه سایت XML
  • نداشتن صفحه ۴۰۴
  • نداشتن لینکای خراب
  • نقشه سایت واسه کاربر
  • سرعت بالای سایت

تاثیر طراحی رسپانسیو بر سئو

وقتی گوگل فاکتورای فنی رو بررسی می کنه داشتن نسخه موبایل واسه سایت نقشی کلیدی داره. اگه سایت شما به درستی روی گوشی موبایل بارگذاری شه رتبه ای که به سایت شما میده تا مدتا افت خاصی نخواد یافت. الان گوگل طراحی رسپانسیو رو بسیار دوست داره و اون رو به همه وبمستران پیشنهاد کرده اما داشتن یه سایت جدا واسه موبایل هم از نظر الگوریتمای گوگل قبول کردنیه. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد استانداردهای مورد نظر گوگل جهت طراحی نسخه موبایل سایت می تونین به مقاله بهینه سازی سایت واسه موبایل در وبسیما مراجعه کنین.

در تصویر زیر نمایی از صفحه نمایشا استاندارد الان و مورد نظر گوگل جهت بهینه سازی سایت و چگونگی نمایش اون رو می بینین. برابر با اصول طراحی رسپانسیو که الان به یکی از فاکتورهای موثر بر سئو هم تبدیل گشته، باید چگونگی نمایش اطلاعات در سایت خود رو براساس اندازه صفحه  نمایش کاربران طراحی و اجرا کنین.

تاصیر طراحی رسپانسیو بر سئو

 

 اهمیت به کار گیری کدنویسی schema

اگه واقعا به فکر آینده سئو سایت خود و پیشرفت سریعتر نسبت به رقبا هستین باید از کلیه وسیله ها و استانداردها بهره بگیرین که یکی از مهمترین اونا فاکتورهای تعریف شده بوسیله schema.orgه. schema در عمل کدنویسی هدف دار جهت ارائه اطلاعاته و به موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ کمک کنین تا نوع محتوای موجود در سایت شما رو شناسایی کنن. یکی از کاربرده های schema که شاید با اون آشنایی دارین نمایش تصویر نویسنده و اطلاعات گوگل پلاس در یافته های جستجوئه که تازگیا بوسیله گوگل از یافته های جستجو حذف شد.

مثلا شما می تونین با رعایت اصولی مشخص به گوگل و روباتای خزنده حالی کنین که صفحه مشخصی از سایت شما در جهت معرفی و فروش یه محصول طراحی شده و با این کار گوگل اطلاعات تکمیلی اون محصول مانند قیمت، اندازه تخفیف، نظر کاربران، وزن و … رو هم در یافته های جستجوی خود نمایش می ده.

تاثیر schema بر سئو

آموزش چگونگی کار با کدنویسی schema و کاربرده های اون نیازمند یه مقاله تخصصی و مستقله و اینجا فقط به معرفی اون و تاثیرش بر آینده سئو در سال ۲۰۱۵ پرداختیم.

کیفیت و اختصاصی بودن محتوا

هیچ شکی نیس که وب سایتا میخوان در  رتبه بندی یافته های  گوگل جایگاه خوبی کسب کرده و اون رو حفظ کنن. واسه این منظور شما باید از منتشر کردن مطالب کم ارزش در سایت دوری کنین درغیر اینصورت بزودی در صف جریمه گوگل قرار میگیرین.

وقتی به آینده  نگاه می کنیم میفهمیم که هیچ راهی بهتر از ایجاد یه محتوای با کیفیت چاره ساز نخواد بود. گوگل تمایل داره سایتایی رو ببینه که دارای  محتوایی  با ارزش و به درد بخور هستن. استفاده مناسب از تصاویر و ویدیو میتونه موجب افزایش ارزش و اعتبار مطالب شما شه. سایت شما باید به شکلی باشه که کاربران با مشاهده اون هیجان زده شن، دسترسی مناسب، مطالب به درد بخور و موثر و دوری از نمایش تبلیغات گسترده و آزاردهنده روشای مناسبی واسه جلب رضایت کاربران هستن.

نقش بک لینک در آینده سئو

همه چیز با  ایجاد محتوایی مناسب تموم نمی شه بلکه  لینکا هم نقش زیادی در رتبه بندی گوگل دارن. از اونجا که تا به امروز لینکا مورد سوء استفاده سئو کاران متقلب قرار گرفته گوگل سخت گیری زیادی در چگونگی لینک سازی شما میکنه. به خاطر جلو گیری از نقض قوانین  لینک سازی گوگل اینجا به چند پیشنهاد کوتاه ولی مهم می پردازیم:

  • لینکا رو فقط با هدف رتبه بالاتر گرفتن در رتبه دهی گوگل نسازید
  • لینکا رو خریداری نکنین
  • به تجارت لینک نپردازید
  • واسه متن لینک شده تون تنها  به کلید واژه  تکیه نکنین
  • اگه سایتای  اسپم به شما لینک دادن از اونا بخواین که لینکشان رو بردارن.

بهترین راه واسه کسب لینک چیه؟

با وجود اینکه می دونم این جواب کلیشه ایه اما باور کنین بهترین راه واسه کسب لینک داشتن یه محتوای مناسبه. بهترین لینکایی که وبسیما کسب کرده از وبلاگ نویسان موفقی بوده که مقالات ما رو خونده بودن و مورد قبول شون قرار گرفته بود و در نتیجه به اون لینک دادن. تعامل داشتن با وبلاگ نویسان موثر راهی غیر مستقیم واسه لینک گرفتن از اونا هستش. اسمتون رو در بالای نوشته هاتون جلوی چشم اونا بذارین، اگه محتوای خوبی به وجود بیارید و مورد شناخت و اطمینان افراد قرار بگیرین  آنوقته که شانس بیشتری واسه لینک گرفتن دارید.

خلاص شدن از جرایمی که واسه لینک های داغون کننده دریافت می کنین بسیار سخته؛ پس بهتره از اول به روش طبیعی لینک دریافت کنین و از لینکای  بی فایده دوری کنین.

این مقاله به نوشته بهاره سادات حسینی از همکاران بخش پشتیبانی و سئوی وبسیما جفت و جور شده. تجربیات خود رو در مورد سئو هم از نظر محتوا و هم از نظر لینک سازی با ما در میان بذارین، عوامل شکست یا موفقیت شما در کار خود میتونه راهگشای دیگه دوستان در رسیدن به اهداف خود باشه. بخش نظرات این مقاله راه ارتباطی وبسیما با شما دوستانه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *