خداحافظی با ابزار Keyword Tool

خداحافظی با ابزار Keyword Tool

جایگزینی واسه Keyword Tool گوگل

در وسیله جدید گوگل به نام Keyword Planner که در آینده ای نزدیک قراره به جای وسیله شناخته شده و موثر Keyword Tool استفاده بشه، شما با ترکیبی از Keyword Tool و Traffic Estimator مواجه میشین که تفاوتای زیادی هم با گذشته داره.

فرق Keyword Planner و Keyword Tool

با به کار گیری وسیله Keyword Tool که در مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب به چگونگی به کار گیری اون اشاره شده شما به شکل پیش فرض تعداد جستجوی یه کلید واژه در ماه رو واسه حالت Broad یا کامل مشاهده میکردین و هم اینکه این امکان وجود داشت که واسه دو حالت Exact (تعداد جستجو واسه عین کلید واژه) و Phrase (تعداد جستجوی عباراتی شامل کلید واژه) یافته ها رو ببینین. ولی در این وسیله جدید که به نام Keyword Planner معرفی شده شما تنها اطلاعاتی در مورد Exact بدست میارید، یعنی فقط تعداد جستجوی خود کلید واژه نشون داده می شه.

مثلا اگه شما بدنبال تعداد جستجوی کلید واژه “نقشه سایت” در ماه باشین اعدادی که وسیله Keyword Tool به شما می ده به شکل زیر هستش.

وسیله keyword tool

یافته های وسیله keyword tool گوگل واسه عبارت “نقشه سایت”

  • بخش Exact تعداد جستجوهایی رو نشون می ده که عبارت “نقشه سایت” دقیقا بوسیله کاربر وارد شده باشه .
  • بخش Phrase همه عبارات تکمیلی مانند “ساخت نقشه سایت”، “نقشه سایت وردپرس” و چندین حالت دیگه رو شامل میشه.
  • بخش Broad که کمتر باید به اون توجه کنین علاوه بر یافته های Exact و Phrase هر ترکیبی از این دو کلمه رو شامل میشه مانند “سایت نقشه” یا “نقشه XML سایت”.

با این حال عددی که واسه تعداد ماهانه جستجوی یه کلید واژه در Keyword Planner دریافت میکنین بیشتر از تعدادی هستش که بخش Exact در وسیله Keyword Tool به شما نمایش می ده. چون در این وسیله جدید تعداد جستجو بوسیله گوشیای همراه و تبلت هم اضافه شده در حالیکه Keyword Tool در حالت عمومی فقط تعداد جستجوی کلمات کلیدی بوسیله کامپیوترای شخصی و لپ تاپ رو به شما نشون میداد.

keyword tool گوگل

آمار تعداد جستجوی ماهانه در وسیله Keyword Planner واسه عبارت “نقشه سایت”

تغییرات دیگری هم در بخش اطلاعات وسیله Keyword Planner مانند نبود نمایش تعداد جستجوی محلی ایجاد شده که در مقاله ای جداگونه به تشریح امکانات و چگونگی درست به کار گیری اون می پردازیم.

بخش Phrase در keyword Tool چه اهمیتی داره؟

خیلی از افراد ممکنه استفاده خیلی از بخش Phrase در وسیله Keyword Tool نکرده باشن و حالا با حذف اون از امکانات گوگل با مشکلی مواجه نشن. ولی در عمل مقایسه تعداد جستجوی این بخش و یافته های Exact راهنمای مناسبی واسه هدف گذاری و انتخاب کلمه کلیدیه. فرض میکنیم که قصد فروش قاب آیفون داریم و قراره صفحه سایت رو متناسب با اون سئو کنیم. در حالت ساده با دو گزینه اصلی روبرو هستیم “iphone case” و “iphone cases”.

اگه به تصویر زیر که آمار مربوط به این دو کلمه در وسیله keyword toolه توجه کنین. تعداد جستجوی Exact واسه عبارت “iphone cases” بیشتر از دو برابره ودر صورت به کار گیری وسیله Keyword planner شما بطور حتم اون رو انتخاب می کنین. ولی با کمی دقت به بخش Phrase میبینیم که تعداد جستجو واسه “iphone case” بسیار بالا بوده، یعنی کاربران معمولا از ترکیب این عبارت با کلمات دیگه در جستجوهای خود استفاده میکنن، چیزی مانند “buy iphone case” یا“cheap iphone case”. اگه کمی تجربه و سابقه در کار با وسیله keyword tool گوگل داشته باشین بطور حتم “iphone case” رو هدف خود قرار داده و تا حد امکان ترکیبات جور واجور اون رو در متن پوشش میدین.

Phrase exact  keyword tool

مقایسه دو عبارت نزدیک به هم در وسیله Keyword Tool گوگل

وسیله جدید گوگل به نام Keyword Planner ممکنه در آینده امکانات خاص و مناسبی رو ارائه دهد ولی حذف این گزینه که سالها در Keyword Tool مورد استفاده کاربران بوده میتونه موجب پریشونی و گیجی و ناراحتی خیلی از وبمسترها شه. در عمل شما باید از این پس خودتون زحمت حدس زدن ترکیبات احتمالی و بررسی تعداد جستجوی اونا رو بکشین و کلمه مورد نظر رو از چندیدن جهت بررسی کنین که لازمه صرف وقت زیادی هستش.

Share