جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی

اهمیت جلب اعتماد مشتریان

موفقیت هر تجارتی وابسته به جلب رضایت مشتریان و کسب اعتماد اونا هستش. این واسه فروشگاه های اینترنتی اهمیت دو چندانی پیدا میکنه. بازدیدکنندگان یه فروشگاه اینترنتی بدنبال دلایلی مبنی بر صداقت شما و کیفیت اجناس ارائه شده هستن. یکی از روشای موثر واسه جلب اعتماد مشتریان ایجاد یه شبکه پشتیبانی و یا کلوب هوادارانه. این روش تقریبا هیچ وقت از دید افراد مصنوعی و ساختگی نبوده و دلیلی واسه نبود پذیرش اون ندارن، چون کاری نیس که بشه بدون هیچ سختی ای و با استخدام یک یا چند نفر انجام گیرد.

راه اندازی کلوب هواداران و جلب اعتماد مشتریان علاوه بر مشتری مداری، نیازمند صرف هزینه و کار زیاده. بیشتر آدما به سرعت بدنبال شبکه های اجتماعی میرن در حالیکه این روش تنها یکی از چند گزینه در پیش روی شماس.

۵ روش جلب اعتماد مشتریان

روشای زیادی واسه رابطه دو طرفه و با مشتریان و جلب اعتماد اونا هست که در ادامه به اونا می پردازیم.

۱. راه اندازی انجمن یا فروم

راه اندازی اولیه یه فروم کار سختی بوده و جذب افراد واسه فعالیت در اون چیزی زمانبره، ولی اگه به حد مشخصی از پیشرفت برسه میتونه خود رو به تنهایی و با کمک مردم اداره کرده و تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتریان شما داشته باشه. یه فروم فعال و پویا نشون دهنده اهمیت دادن شما به مشتریان و رضایت اونا هستش. هم اینکه موجب ایجاد مشتریائی وفادار و فعال در مورد کاری شما می شه.

۲. سیستم امتیاز دهی

سیستم رای گیری یا امتیاز دهی واسه اجناس شما این امکان رو به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی می ده تا از نظرات بقیه در اراده کردن خود بهره ببرن. نمایش اجناس براساس اندازه فروش یا تعداد بازدید صفحه میتونه راه مناسب دیگری جهت جلب اعتماد مشتریان و تشویق اونا به خرید باشه.

۳. امکان ثبت دیدگاه کاربران

ایجاد فضایی مناسب و آزاد واسه ارائه نظرات و دیدگاه مشتریان در مورد یه محصول این تصور رو به بازدیدکنندگان سایت شما می ده که نسبت به کیفیت اجناس و خدمات خود مطمئنین که این تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتری داره. هم اینکه در صورت ارسال دیدگاه مثبت از طرف مشتریان قبلی شانس شما واسه جذب افراد جدید بیشتر می شه.

۴. شبکه های اجتماعی

بهترین روش واسه ایجاد یه شبکه از مشتریان یا کلوب هواداران به کار گیری شبکه های اجتماعیه. امکانات گسترده و کاربران بیشمار این شبکه ها سرعت گسترش محبوبیت شما رو زیاد می کنه. معرفی شما از طرف یکی از مشتریان به دوستان و آشنایان موثرترین راه جلب اعتماد مشتریان هستش. واسه فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی احتیاجی به استفاده همه اونا دارید بلکه باید یه یا دو شبکه رو متناسب با نیاز و مشتریان خود انتخاب کنین. مطالعه مقاله شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید سایت میتونه منبع مناسبی واسه انتخاب شبکه لازم شما باشه.

جلب اعتماد مشتریان

یه نمونه معرفی اجناس از طرف مشتری در شبکه اجتماعی

۵. وبلاگ

به کار گیری وبلاگ و ارائه مطالب در رابطه و به درد بخور هم راه مناسبی واسه جلب اعتماد مشتریاس. احساس اینکه یه تیم قوی و فعال در پشت این فروشگاه یا سایت فعالیت میکنن بر مشتریان شما خیلی موثره. داشتن وبلاگ تخصصی واسه شرکتای صنعتی و فنی، جهت ارائه و نشون دادن علم مجموعه چیزی موثر بر جلب اعتماد مشتریان هستش.

تموم موارد بالا در صورتی اهمیت دارن که شما به کیفیت اجناس خود ایمان داشته و شرایط لازم واسه پشتیبانی مناسب از کاربران سایت رو جفت و جور کرده باشین. وگرنه قبل از توجه به جلب اعتماد مشتریان به فکر ایجاد بستری مناسب و بهبود کیفیت اجناس خود باشین.

هدف ما از جلب اعتماد مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت افزایش اندازه فروش به نسبت بازدیدکننده س. واسه اینکار روشای زیادی هست، مشاوره با کارشناسان وبسیما میتونه راه گشای شما در این باشه.

Share