جریمه گوگل و تاریخچه آن

جریمه گوگل و تاریخچه آن

جریمه گوگل

در چند سال گذشته عبارت جدیدی به نام جریمه گوگل یا همون Google penalty به فرهنگ لغات ایترنت و سئو اضافه شده. گوگل پایه رتبه بندی یافته های خود رو براساس تعداد و کیفیت لینکای ورودی به سایت قرار داده، البته عوامل دیگری مانند محتوای به درد بخور، سرعت بارگزاری سایت، اندازه فعالیت در شبکه های اجتماعی و بروزرسانی دائمی هم بر رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل موثر هستن، ولی لینک ورودی به سایت میتونه سایت شما رو به رتبه اول برسونه و یا اون رو به صفحات بعدی بفرستد.

بدیش اینه خیلی از وبمستران بدون ترس از جریمه گوگل بخش راحت سئو رو یاد گرفته و با ارائه مطالب سطحی، تکرار زیادتر از اندازه کلمات کلیدی در اون و دریافت بک لینکای بی ارزش و زیاد جایگاه مناسبی رو در نتایج جستجوی گوگل بدست آورده ان، موتورهای جستجو هم تا مدتها شرایط رو واسه این افراد محیا کرده بودن.

جریمه سایت بوسیله الگوریتمای رتبه بندی گوگل

جریمه سایت بوسیله الگوریتمای رتبه بندی گوگل

الگوریتم پاندا گوگل

با ورود الگوریتم پاندا و تغییر سیاستای گوگل روش های هدف دار سئو دچار تغییرات اساسی شد و خیلی از سایتها که تعداد زیادی صفحات کم ارزش یا بی ارزشی داشتن شدیدا با افت بازدید و کاهش رتبه مواجه شدن. جریمه گوگل به اینجا ختم نشده و جریمه گوگل واسه سایتهای کوچکتر که با ارائه مطالب کوتاه و تکرار کلمات کلیدی مورد نظرشون در هر ۲۰ تا ۵۰ کلمه به جایگاه مناسبی دسته پیدا کرده بودن اتفاق افتاد. کلا الگوریتم پاندا روی کیفیت محتوا سایتا تمرکز داشت و میخواس سایتای نشون داده شده در یافته های جستجو با کیفیت و به درد بخور باشن.

الگوریتم پنگوئن گوگل

کارشناسان مقابله با اسپم گوگل روی الگوریتم دیگری کار می کردن که به واسطه اون جریمه گوگل واسه سایتها سنگین تر شد. الگوریتم پنگوئن در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ رونمایی شد و سایتهای بسیاری رو با جریمه گوگل مواجه ساخت. این وسط سایتایی بودن که قربونی این بروزرسانی شده بودن و بی دلیل جریمه گوگل اونا رو از یافته های موتور جستجو حذف کرد. ولی گوگل اهمیتی به اونا نداد، چون به هدف اصلی خود یعنی پاک سازی هرچه بیشتر یافته های رسیده بود. هدف اصلی الگوریتم پنگوئن گوگل مقابله و جریمه سایت یا وبلاگایی بود که تلاش بر فریب موتورهای جستجو با شرکت در شبکه های رد و بدل کردن لینک و خرید بک لینک از سایتهای دیگه داشتن.

عواقب جریمه الگوریتمای گوگل

ممکنه شما کار اشتباهی انجام نداده باشین یا به شکل ناخودآگاه قوانین رو زیر پا گذاشته و اسیر جریمه گوگل شده باشین. اگه تا حد امکان کیفیت محتوای سایت رو حفظ کرده و از روش های سئو کلاه سیاه استفاده نکردین، ولی یهو با کم شدن ورودی و جریمه گوگل مواجه شدین، می تونین با مشاوره با کارشناسان و پیدا کردن دلیل این اتفاق سایت خود رو از شرایط الان رها کرده و به صفحه اول گوگل برگردین.

معمولا جریمه گوگل به دلیل انجام اشتباهات از طرف صاحب سایت و یا سپردن سئو به افراد غیر متخصص اتفاق میفته. مقالات بعدی وبسیما رو دنبال کنین و اگه الان حدس میزنین که سایت شما به دلیل جریمه گوگل با کم شدن بازدید مواجه شده، واسه دریافت مشاوره در همین مقاله و از راه بخش دیدگاه نظر خود رو با کارشناسان وبسیما در میان بذارین.

Share