برای یادگیری سریع چه کنیم؟

برای یادگیری سریع چه کنیم؟

 light bulb crumpled paperراههای یادگیری سریع

یادگیری سریع رو میشه به عنوان یه مهارت معرفی کرد که اگه بر اون مسلط شید می تونین بقیه مهارتها رو در سریع ترین زمان ممکن یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو و به نقل از دونفره؛ بیشتر مردم بدون توجه به اینکه چه مهارت جدیدی رو می خوان یاد بگیرن، یادگیری رو کار سختی می دونند که ساعتا در طول روز بطور همیشگی تکرار می شه تا وقتی که به اون مهارت مسلط بشند.

همین اصل مثلا واسه یادگیری پیانو یا یه زبون جدید استفاده میشه. کار سخت و همیشگی نقش مهمی در تسلط پیدا کردن بر مهارت ها داره با این حال موفقیت ما در یادگیری می تونه بسیار سریعتر بشه اگه ما کمی تمریناتمون رو تغییر بدیم.

روش متفاوت واسه تمرین

دکتر پابلو سلنیک ” مدیر بخش توانبخشی دانشگاه پزشکی جانز هاپکینز” اثرات تمرینات اصلاحی رو وقتی که یادگیری مهارتای حرکتی براساس کامپیوتربود رو روی ۶۸ نفر بررسی کرد. نتیجه این تحقیقات نشون داده که سطح کارکرد این گروه که از راه اصلاحی استفاده کردن تقریبا دو برابر سطح کارکرد گروهیه که روشای یادگیری عادی رو استفاده می کنن.

دکتر سلنیک در مورد روند به نام دوباره توضیح می ده، که در اون اطلاعات و علم جدیدی که به یادآوری یادگیریای موجود کمک می کنه، می تونه الان به پیشرفت مهارتای حرکتی کمک کنه. اون بر اهمیت یافته ها واسه کمک به بیماران گرفتار به بیماریای عصبی واسه بهبود عملکردهای از دست رفته تاکید کرد.

” هدف پیشرفت مداخلات رفتاری جدید و برنامه های آموزشیه که موجب میشه مردم در همون اندازه زمان تمرین بیشترین پیشرفت رو داشته باشن.”

مراحل اجرای این روش

ما در جهان مدرن و سریع زندگی می کنیم که به نظر می رسه زمان می تونه جزو با ارزشترین منابع قرار بگیره و خیلی از ما به نظر می رسه دچار کمبود زمان هستیم. با پیشرفتای تکنولوژی که به سرعت در حال اتفاق هست، خیلی از ما مجبوریم مهارتای جدیدی رو دائم و به سرعت یاد بگیریم.

روشای تمرین متفاوت بسیار موثره، فقط به دلیل اینکه در واقع موجب صرفه جویی در زمان با ارزش ما میشه و به ما در مقابله با کارای سخت از راه های سازنده تر کمک می کنه.

براساس روند دوباره، این روش که یادگیری سریعتر رو جفت و جور می کنه لازمه اینه که:

  1. فعالیت مورد نظر رو تمرین کنین
  2. یه استراحت ۶ ساعته داشته باشین ( واسه اثبات یادگیریا)
  3. تکرار فعالیت همراه با تغییرات جزیی

این مهمه که تمرینات رو بطور کامل تغییر ندید، این کار تاثیر چندانی بر عملکردها تون نداره. دکتر سلینک به این موضوع اشاره می کنه: ” اگه شما تغییر زیادی در چگونگی تمرینتون بدین، فایده ایی براتون نداره، ما این مسائل رو در طول تحقیقات مشاهده کردیم.تغییرات بین تمرینات باید بسیار ظریف و دقیق باشه.”

براساس توانایی ما در اثبات یادگیریا، روش ها طوری عمل می کنه که در یادآوری و بروزرسانی سریع مهارتایی که یاد گرفتیم، به ما کمک کنه.

وقتی که تغییر کمی در تمرین فعالیتا انجام می دیم، باعث میشه چیزایی که قبلا یاد گرفتیم راحتتر بیاد بیاریم و مانند محرکی واسه یادگیریای قبلی عمل می کنه و هم اینکه موجب میشه مسائل جدید رو سریع تر از روشای عادی ( که شامل تکرار همون فعالیت هاست) یاد بگیریم.

علاوه بر اینا، ایجاد تغییرات در بین یادگیری مهارت جدید می تونه موجب بالا رفتن خلاقیت ما بشه. تحقیقات گذشته نشون داده که اگه ما بارها روند یادگیری مشابهی رو تکرار کنیم باعث می شه سطح خلاقیتمون ثابت و بلااستفاده بمونه. عوضش با ایجاد کوچیکترین تغییر در روند انجام هر روزه تمرینات می تونیم تماشاگر امتیازات اون باشیم.

روشای متفاوت رو چیجوری اجرا کنیم؟

از اونجا که بیشتر ما وقتی که می خوایم مهارت جدیدی رو یاد بگیریم، همیشه با مدیریت زمان مشکل داریم، به کار گیری روشای متفاوت یادگیری می تونه برامون به درد بخور باشه.

در اصل اجرای این روش بسیار ساده س! و در واقع مشابه روشای تمرین عادیه و به همون اندازه به تلاش و همت نیاز داره، فرقش اینه که زودتر به نتیجه می رسیم.

مثلا اگه میخوایم بازی تنیس رو یاد بگیریم، تمریناتمون باید از الگوی گفته شده که شامل دو جلسه تمرین همراه با یه استراحت ۶ ساعته س، دنبال کنیم. تغییرات جزیی در این مورد می تونه شامل تغییر اندازه و وزن راکت تنیس در بین جلسات تمرین باشه. با این تغییر دقیق و ظریف تاثیر جلسات تمرین دو برابرمی شه.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

دونفره چیجوری

Share