برای کاهش وزن چه کارهایی نباید انجام داد؟

برای کاهش وزن چه کارهایی نباید انجام داد؟

کاهش وزن

نابود کردن چند کیلو اضافه وزنی که بعد از تعطیلات، بعد از بارداری یا بعد از دوران افسردگی تون بدست آورده اید، کار خیلی سختیه. حتی بعضیا به چاق شدن بیشتر تمایل دارن، چون که سوخت و ساز بدنشون کندتر از بقیه س.

واسه اینکه بتونین وزنتون رو کم کنین، بدون اینکه نا امید شید باید کارای زیادی رو انجام بدین. چیزی که باید درباره کاهش وزن بدونین، اینه که کاهش وزن یه روند تدریجیه و زمان بره.

واقعا کاهش وزن با سرعت زیاد، فقط باعث می شه ضعیف و مریض شید! اگه تصمیم دارین که وزن کم کنین، در این راهنما کارایی رو که نباید انجام بدین، می خونید.

۱. رژیمای دیوونه وار نگیرید

برنامه های غذایی خیلی زیادی وجود دارن که ادعا می کنن با رعایت اونا سریع وزنتون کم می شه. در این رژیما غرق نشید! رژیم غذایی رو انتخاب کنین که هم جهت و برابر بدن و سبک زندگی تونه.

رژیمای غذایی در مورد همه برابر جواب نمی ده، پس اگه مشاهده کردین که رژیمی روی دوستتون بخوبی کار کرده، می تونین از اون رژیم بهره ببرین، اما باید با در نظر گرفتن نیازای خودتون، اصلاحش کنین.

۲. مثل یو یو رژیم نگیرید

خیلیا مثل یو یو رژیم می گیرن. این کار می تونه فوق العاده خطرناک باشه و به سلامت بدنتون آسیب برسونه. به یه رژیم غذایی بچسبید و همین که به هدفتون رسیدید، حواستون رو جمع کنین تا دوباره به پرخوری نیفتید!

۳. بیشتر از اندازه ورزش نکنین

شاید پیش خودتون فکر کنین که اگه چند ساعتی به هر جلسه تمرینی تون در روز یا هفته اضافه کنین، شک نداشته باشینً سریع تر وزنتون کم می شه. اما بدن شمام به کالُری احتیاج داره و وقتی که شما هرچه انرژی داشتین رو صرف ورزشتان کردین، احساس خستگی و کوفتگی به شما دست میده.

حتی ممکنه با ورزش بیشتر از اندازه، به عضلات و بدنتون آسیب هم بزنین!

۴. قرصای کاهش وزن نخورین

قرصای لاغری یا چربی سوز کلی مواد شیمیایی به بدن شما وارد می کنن. بدن شما ممکنه از راه این مواد، آسیبایی جبران ناپذیر ببینه. جدای از اینکه مصرف اینجور قرصایی در شرایط بد می تونه کشنده باشه، شک نداشته باشینً پی میبرین که پوستتون خراب شده، سیستم گوارشتان بهم ریخته و دیگه اتفاقات این چنینی.

۵. به سراغ عملای جراحی نرید

جراحیایی مثل لیپوساکشن و کوچیک کردن معده، اهدافی پزشکی دارن، و اصلا نباید به اونا به چشم عملای زیبایی نگاه کنین. پس از عمل جراحی باید خیلی خیلی مراقبت چیزایی که می خورید باشین، چون که غذاهای زیادی براتون مشکل ایجاد می کنن.

این دیگه به انتخاب شما بستگی داره که سلامتی رو به ظاهر خوب می فروشید و عمل می کنین؟ حتماً در این رابطه با پزشکتون مشورت کنین و از پیشنهادای اون بهره ببرین.

۶. هیچ وقت تعادل بین تغذیه و ورزش رو بهم نزنین

کاهش وزن درست فقط از راه حفظ تعادلی سالم بین تغذیه و ورزش بوجو میاد. پس متعادل باشین و به خودتون گشنگی ندین و بدنتون رو از مواد مغذی محروم نسازید. خوب بخورین و ورزش کنین.

۷. در غذاهای سالم هم  پر خوری نکنین

مواد غذایی سالم و زیادی هست که واسه کاهش وزن پیشنهاد می کنن. اما این معنیش این نیس که می تونین بدون هیچ نگرانی به وسط سفره شیرجه بزنین! واسه اینکه وزنتون کم شه، هر چیزی رو باید به اندازه درست استفاده کنین.

اگه می خواین وزن کم کنین و خوش اندام شید، باید خیلی صبور باشین. سریع وزن کم کردن باعث می شه تا پوستتون شل و آویزون شه و نسبت به سنی که دارین پیرتر بنظر برسین. آبرومندانه وزن کم کنین!

کاهش وزن
Share