برای لاغر شدن چه بخوریم؟

برای لاغر شدن چه بخوریم؟

مواد غذایی خیلی خوبی هستن که استخوا ن سازی می کنن، از دچار شدن به مریضیای طولانی جلوگیری می کنه، بینایی شما رو تقویت می کنن و حتی ذهنتون رو هم تیز و فعال نگه می داره. اما می دونستین تحقیقات جدید نشون میده این مواد غذایی می تونن به لاغر شدن شمام کمک کنن؟

  1. جو دوسر

جو پر از فیبره و به خاطر همین خوردن اون کمک می کنه در تموم طول روز احساس سیری کنین. تنها نصف فنجون از اون، ۶.۴ گرم نشاسته مقاوم که یه منبع کربوهیدرات عالی واسه بالا بردن سوخت وساز بدن و چربی سوزیه، در خود داره.

  1. آوکادو

هیچ دلیلی نداره از خوردن چربی بترسید—به شرط اینکه نوع درستی از چربی باشه.

اسید اولئیک، ترکیبی که در آوکادو پیدا میشه، بدن شما رو به ساکت کردن گرسنگی تحریک می کنه. با خوردن یه چهارم آوکادو می بینین که کم کم چربیای شکمتون آب می شه. این میوه هم اینکه پر از فیبر و پروتئینه.

  1. ماهی سالمون

منابع خالص از پروتئین به شما کمک می کنه بدون اضافه کردن چربی به غذاتون احساس سیری کنین. اما ۵۰ درصد از خانوما بین ۱۸ تا ۵۰ سال به اندازه کافی از این ماده غذایی به بدنشون نمی رسونن.

مصرف ماهی سالمون رو در برنامه غذاییتان بالا ببرین. سالمون خالص تر از گوشت قرمزه.

  1. تمشک آبی

این میوه که بیشتر با خاصیت ضدپیری خود شناخته شده، ماده غذایی خوبی واسه لاغریه: یه فنجون از اون فقط ۸۰ کالری در خود داره و با ۴ گرم فیبر به شما کمک می کنه سیر بمونین.

کلم بروکلی broccoli

خواص کلم بروکلی واسه لاغری و کاهش وزن

  1. کلم بروکلی

کلم بروکلی چه پخته و چه خام واسه خواص ضدسرطان خود شناخته شده اما پر از فیبر هستش که کمتر از ۳۰ کالری در هر وعده اون به بدن میرسونه و به حل مشکلات اضافه وزن کمک می کنه.

  1. برنج قهوه ای

برنج قهوه ای بسیار سالم تر از برنج سفید بوده و پر از فیبره. نصف فنجون از اون ۷.۱ گرم نشاسته مقاوم در خود داره که کربوهیدراتی بسیار سالمه، سوخت وساز بدن رو بالا برده و چربی سوزی می کنه.

گلابی و کاهش وزن pears

خواص گلابی واسه لاغری سریع

  1. گلابی

یه عدد گلابی به تنهایی ۱۵ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر رو تامین می کنه. تو یه تحقیق مشخص شد، زنائی که در روز ۳ عدد گلابی مصرف می کنن، کالری کمتری در طول روز مصرف کرده و وزن بیشتری نسبت به بقیه می سوزونن. دقت کنین که نباید گلابی رو پوست بکنین چون همه شامل فیبر اون در پوست نهفتهه.

  1. گریپ فروت

حتی اگه هیچی دیگه رو در رژیم غذاییتان تغییر ندین، اما خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده غذایی به شما کمک می کنه نیم کیلو در هفته وزن کم کنین!

ترکیبی در این میوه به پایین آوردن انسولین، هورمون ذخیره چربی کمک کرده و می تونه منتهی به کاهش وزن شه. گریپ فروت هم اینکه منبع بسیار خوبی از پروتئینه و از اونجا که ۹۰ درصد اون از آب تشکیل شده، شما رو سیر نگه می داره و باعث می شه کمتر بخورین.

  1. لوبیا قرمز

این نوع لوبیا شامل مقدار زیادی پروتئین و فیبره (بیشتر از ۵ گرم در هر وعده). لوبیا قرمز هم اینکه شامل نشاسته مقاومه: نصف فنجون از اون چیزی در حدود ۲ گرم از این کربوهیدرات لاغرکننده در خود داره.

امتیازات بادام واسه کاهش وزن

امتیازات بادام واسه کاهش وزن

  1. بادام

آجیل یکی دیگه از موادغذایی عالی پر از چربیای خوبه که به لاغر شدن شما کمک می کنه.

بادام به تنهایی می تونه به شما کمک کنه وزنتون رو پایین بیارین: تو یه تحقیق مشخص شد، کسائیکه بادام رو به برنامه غذایی کم کالری روزانه خود اضافه کردن، بیشتر از اونایی که به جای بادام از یه تنقلات پرکالری تر مصرف می کردن، وزن کم کردن.

  1. عدس

عدس منبعی عالی از پروتئین و فیبره. نصف فنجون از اون ۴.۳ گرم نشاسته مقاوم در خود داره که سوخت وساز بدن رو بالا برده و چربی سوزی می کنه.

کاهش وزن با چای سبز

کاهش وزن با چای سبز

  1. چای سبز

این نوشیدنی مثل آب، به بدن آبرسانی کرده، به سیر نگه داشتن شما و درنتیجه کاهش وزن کمک می کنه. علاوه براین، آنتی اکسیدانای موجود در اون چربی و کالری سوزی می کنه. تو یه تحقیق مشخص شد، اونایی که روزانه ۵ فنجون چای سبز می خورن، دو برابر بیشتر از بقیه، وزن کم می کنن (مخصوصاً از قسمت میان تنه).

  1. تخم مرغ

تخم مرغ می تونه شروع خوبی واسه روز شما باشه. این ماده غذایی عالی، پر از پروتئینه که اشتهایتان رو سرکوب می کنه. تو یه تحقیق مشخص شد، زنائی که روز خود رو با تخم مرغ شروع می کنن دوبرابر بیشتر از اونایی که در وعده صبحونه از نون شیرینی استفاده می کنن، وزن کم می کنن.

و نگران شامل کلسترول اون نباشین: در همون تحقیق مشخص شد که اندازه کلسترول بد در افرادیکه تخم مرغ می خورن بیشتر از بقیه نیس.

  1. موز

موز میوه ای لاغرکننده س. یه نصف موز سبز متوسط سیرتان می کنه و با ۵/۱۲ گرم نشاسته مقاوم که در خود داره سوخت وساز بدنتون رو بالا می بره.

Dark Chocolate

فواید شکلات تلخ واسه لاغری آسون

  1. شکلات تلخ

دوستان شکلات دوست نگران نباشن! یه تیکه شکلات تلخ در روز، گوارش شما رو کندتر کرده و درنتیجه احساس سیری رو در شما طولانی تر می سازه.

شکلات تلخ شامل چربی مفیدیه که تحقیقات نشون داده می تونه باعث بالا رفتن متابولیسم و چربی سوزی شه. هم اینکه میل شما به خوردن تنقلات شور و شیرینی دیگه رو کم می کنه.

  1. پرتقال

شاید نتونین انتظار خیلی از پرتقال با فقط ۵۹ کالری داشته باشین اما به خاطر اندازه بالای فیبر در اون، جزء یکی از بهترین میوه ها شناخته شده. احساس سیری به شما کمک می کنه در طول روز کمتر بخورین.

  1. تخم کاج

لازم نیس آجیل دوستان فقط بادام بخورند. تخم کاج هم شامل همون اسید چرب به درد بخور و سالمه که می تونه هورمونای گرسنگی رو در شما سرکوب کرده و در قسمت شکم براتون چربی سوزی کنه. تو یه تحقیق مشخص شد، اونایی که جربیای به درد بخور غیراشباع موجود در آجیل رو با چربی اشباع جانشین می کنن، می تونن بدون کم کردن کالری مصرفی روزانه خود یا بیشتر کردن فعالیت بدنی، وزن کم کنن.

  1. شیر کم چرب

همون اسید چرب سالم در شیر هم پیدا میشه و پروتئینای موجود در شیر شما رو سیر نگه می دارن. کلسیم اونم بسیار به درد بخور و موثره: یه تحقیق نشون داد زنان با مصرف ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی گرم کلسیم در روز، چربی و کالری سوزی به مراتب بیشتری دارن.

  1. لوبیا سفید

نصف فنجون از این لوبیای پُرفیبر حدود ۴ گرم نشاسته چربی سوز در خود داره که سوخت و ساز بدن شما رو هم بالا می بره.

potato

خاصیتای لاغر کننده سیب زمینی

  1. سیب زمینی

درسته که سیب زمینی مقدار بالایی کربوهیدرات در خود داره اما بسیار سیرکننده تر از یه برش نون سفیده و به اندازه پرتقال شما رو سیر نگه می داره. علاوه بر این، سیب زمینی شامل مقدار زیادی نشاسته مقاومه که کمک می کنه چربی بیشتری بسوزونین.

  1. پنیر

پنیر تازه بُز و پنیر فَتا شامل اسید چربی هصتند که شما رو سیر نگه داشته و چربی بیشتری می سوزوند.

  1. نخود

هر نصف فنجون نخود بیشتر از ۲ گرم نشاسته مقاوم در خود داره و منبع بسیار خوبی از فیبر، پروتئین و چربیای سالم هستش.

  1. کوینولا

اینم یه نمونه دیگه از غلات کامله که پر از پروتئین هستش. با صرف اون به مدت بیشتری احساس سیری می کنین و از پُرخوریمیان وعده های غذایی شما جلوگیری می کنه.

  1. جو پوست کنده

این ماده پرنشاسته می تونه ماده مکمل خوبی واسه لاغری در رژیمای کم کالری به حساب آید و در فقط نصف فنجون از اون، تقریباً ۲ گرم نشاسته مقاوم هست.

  1. لوبیا مشکی

یه فنجون لوبیا مشکی حدود ۱۵ گرم پروتئین سیرکننده تامین می کنه و هیچ چربی اشباع مضر که در بقیه منابع پروتئینی مثل گوشت قرمز هست رو در خود نداره.

Share