برای شاد شدن چه کنیم؟

برای شاد شدن چه کنیم؟

روش خوشحال بودن

غمگین هستین؟ دلتون می خواد خوشحال باشین؟ اینجا ۵ روش که می تونه شادی شما رو زیاد کنه بیان شده.

تعدادی از محققان فکر می کنند قسمت بزرگ شادی آدم ها بوسیله عوامل ژنتیکی ، سلامتی و دیگه فاکتورهایی تعیین می شه که بیشتر از کنترل ما خارج هستن.اما تحقیقات گذشته محققان نشون می دهد آدم ها می تونن کنترل شادی خود رو بردوش بگیرن و با به کار گیری تمرین های خاصی اون رو بهتر کنن.

روانشناس سونجا لیوبومیرسکی از دانشگاه کالیفرنیا گفت: سوال یه میلیارد دلاری اینه که ممکنه خوشحال تر زندگی کرد؟بر خلاف یافته های گذشته که نشون می دهد یه تیکه از شادی ژنتیکیه و بر خلاف یافته هایی که نشون می دهد وضعیت زندگی ما تاثیر کمی رو اندازه شادی ما دارن، اما کارشناسان فکر می کنند شادی در قدرت ما در تغییر نهفتهه.

لیوبومیرسکی در کنفرانس هرساله پیشرفت علوم در کشور آمریکا سخنرانی کرد. اون و همکارانش ۵۱ مطالعه جور واجور رو بررسی کردن و فهمیدن تمرین های خاصی می تونه اندازه شادی ما رو به طور عجیبی زیاد کنه.یافته های این تحقیقات در نشریات روانشناسی پزشکی به چاپ رسیده.

اینجا ۵ روش که می تونه شادی شما رو زیاد کنه بیان شده.

  1. قدردان و سپاسگذار باشین:

از بعضی از آدمایی که در این تحقیقات شرکت داشتن خواسته شد نامه تشکرآمیزی به آدمایی بنویسن که به شکلی به اون ها کمک کردن.

این مطالعه نشون داد که این کار باعث شادی مضاعفی و پایداری در بین آدم ها می شه که تا هفته ها و ماه ها به قوت خود باقی می مانند.نکته عجیب اون است که اصلا شما لازم نیس این نامه رو به فرد مورد نظر بفرستید.تحقیقات نشون می دهد حتی نوشتن این نامه بدون فرستادن به صاحبش می تونه شما رو خوشحال تر کنه.

  1. خوش بین باشین:

تمرین دیگه که می تونه به شما کمک کنه داشتن تفکر خوش بینانه س.از شرکت کنندگان در این تحقیق خواسته شد که آینده ایده آل خود رو تصور کنن و به اون فکر کنن.

مثلا زندگی در کنار یه همسر با محبت یا پیدا کردن یه شغل خوب و بعد از اون توضیح دادن و نوشتن این تصوراته.این کار باعث می شه آدم ها تا چند هفته شادی زیادی داشته باشن.

  1. نعمت ها و الطاف خدا رو بشمارید:

آدمایی که تلاش می کنن چیزای خوبی که واسه اون ها اتفاق افتاده رو بنویسن به طور عجیبی اندازه شادیشون افزایش پیدا می کنه. به نظر می رسد این تمرین باعث می شه آدم ها به یاد بیارن که خوشحال باشن.

  1. از توانایی های خود استفاده کنین:

در این مرحله از شرکت کنندگان در تحقیق خواسته شد بهترین توانایی های خود رو بشناسن و تلاش کنن از اون تو یه جهت جدید استفاده کنن.مثلا شخصی که دارای حس شوخ طبعیه می تونه از یه لطیفه استفاده کنه تا حال و هوای یه ملاقات تجاری رو عوض کنه یا همکارانش رو خوشحال کنه.این عادات باعث می شه شما خوشحال تر باشین.

  1. مهربون باشین:

کمک کردن به بقیه واقعا کمک کردن به خوده.آدمایی که زمان یا پول خود رو صرف کارای خیریه می کنه، یا به طور داوطلبانه به افراد نیازمند کمک می کنن به طور زیادی خوشحال تر از بقیه هستن.

راه های افزایش هورمون شادی

چیجوری یه زندگی سالم داشته باشیم؟

خبرگزاری مهر خوشبختی خوشحال بودن

Share