برای سم زدایی بدن بهترین نوشیدنی چیست؟

برای سم زدایی بدن بهترین نوشیدنی چیست؟

نوشیدنی سم زدایی بدن

این روزا حتی غذاهای سالم هم شامل مقادیری از مواد سمی هستن که واقعاً نمیشه جلوی اونا رو گرفت اما اگر قصد سم زدایی بدن رو داشته باشین راهکارهای خوشمزه خوبی در دسترسه.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ این روزا، نوشیدنیای سم زدا بسیار رایج شده ان، اما چه تعداد از اونا واقعا امتیازات سلامتی دارن؟ یه متخصص تغذیه بررسی می کنه که باید به کداما «بله» بگید و به کداما «نه».

آب هندوانه

آب هندوانه، محبوب تر از همیشه س، چون مشخص شده این میوه دارای محتوای پتاسیم بالا، لیکوپن، ویتامین C و البته آبه (۹۳% هندوانه از آب تشکیل شده). تموم این ویژگیا، هندوانه رو به یه انتخاب سالم تبدیل می کنه.

اگه خود هندوانه در دسترس تون نیس، آب اون هم تقریبا به اندازه خود هندوانه خوبه. یادتون باشه که ۲۸ گرم از اون، ۶۰ کالری داره که اگه توجه نکنین و در مصرفش زیاده روی کنین، کالریای اضافه اش به سرعت روی هم انباشته می شه.

آب لیمو و فلفل هندی

این نوشیدنی از رژیم master cleanse (رژیم غذایی لیموناد)، به نظر من تقریبا مثل یه لیموناد تنده. با وجود آب لیمو، شربت افرا و کمی فلفل هندی، به نظر می رسه این نوشیدنی به جز مقدار کمی ویتامین C، امتیازات سلامتی دیگری نداره.

آب کاکتوس

آب کاکتوس از میوه کاکتوس گلابی خاردار جفت و جور می شه، نه مستقیما از خود کاکتوس.

آب کاکتوس دارای آنتی اکسیدانه اما یه نگاه سریع به برچسب حقایق تغذیه ای نشون میده که قسمت بزرگ این نوشیدنی، کربوهیدراته. در حالی که امتحان کردن یه چیز جدید، ایرادی نداره اما انگار تقریبا دارین آب طعم دار می خورین.

آب نارگیل

این نوشیدنی به دلیل محتوای پتاسیم بالایی که داره، یه جانشین محبوب دیرینه واسه نوشیدنیای ورزشیه و در بالای لیست نوشیدنیای سالم قرار داره. آب نارگیل در وسط نارگیل سبز و جوون هست و این روزا با همه چیز از انبه گرفته تا شکلات طعم دار می شه. (مراقب کالریای اضافی از طعم دهنده های اضافه باشین).

آب نارگیل می تونه با جفت و جور کردن هیدراتاسیون کافی و پتاسیم، به جلوگیری از گرفتگیای عضلانی کمک کنه اما تقریبا کم سدیمه (سدیم، یه الکترولیت مهمه که بعد از یه تمرین سخت، حتما باید جانشین شه.)

بهترین کاری که می تونین انجام بدین، اون هستش که واسه کمک به جایگزینی الکترولیتها پس از یه تمرین سخت، آب نارگیل رو همراه با مواد غذایی که شامل پتاسیم و سدیم هستن، استفاده کنین. مانند موز و کره بادام زمینی (نه یه نوع بدون نمک) یا ماست.

آب آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به خاطر خاصیتش در آرامش دادن پوست سوخته، معروفه اما به سختی میشه گفت که آب آلوئه ورا به همون اندازه واسه بدن شما به درد بخور هستش.

ادعاهایی هست که میگه آب آلوئه ورا شامل اسیدهای آمینه، ویتامینا، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهاست که واسه سلامت شما مفیدن اما برچسب روی این نوشیدنی، پشتیبانی چندانی از این ادعا نمی کنه.

آب آلوئه ورا در مقایسه با بقیه نوشیدنی، بدون الکترولیتهایی مانند سدیم و پتاسیمه اما با این حال می تونه یه جانشین نشاط بخش واسه اون چیزی که معمولا می خورین، باشه.

آب افرا

آب افرا، تموم مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی که این آب شامل اون هستش رو تبلیغ می کنن، اما روی برچسب حقایق تغذیه اون، به جز قند و ۳۰ تا ۵۰ درصد از مقدار پیشنهاد شده روزانه منگنز، چیزی بیشتری دیده نمیشه.

منگنز در تولید کلاژن، کنترل قند خون و سلامت استخون خوبه. با این حال تقریبا همون مقدار منگنز رو میشه تو یه فنجون توت فرنگی یا برگ چغندر یافت. کلا به نظر می رسه آب افرا (عصاره درخت افرا که معمولا شربت افرا از اون ساخته می شه) چیزی بیشتر از قند و مقداری طعم دهنده نباشه.

در حالی که ممکنه بخواین در اون چیزی که هر روز می خورید، تغییر بسازین اما پشتیبانی علمی کمی در مورد تموم امتیازات سلامتی روی این برچسبا هست.

رژیم غذایی واسه سم زدایی بدن

راه های سم زدایی ذهن و جسم

سم زدایی مجله تناسب اندام نوشیدنی چیه

Share