برای درمان میگرن چه بخوریم؟

برای درمان میگرن چه بخوریم؟

migraine

بهترین راه حل واسه مقابله با میگرن اینه که اون رو تحریک نکنیم و این مسئله میتونه در رژیم غذایی شما اثر داشته باشه چراکه بعضی از خوراکیا شدید شدن کننده میگرن هستن و باید از خوردن اونا دوری کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت؛ وقتی که شروع می شه، به نظر هیچ ماده ای نمی تونه اون رو آرامش دهد. در حالیکه بیشتر مواد غذایی و نوشیدنی ها مثل قهوه، چیپس و لبنیات می تونه سردرد رو بیشتر کنه اما مواد غذایی مختلفی هم هست که دارای قدرت آرامش دهندگی سردردهای میگرنی هستن.

در این مقاله با چند ماده غذایی آشنا می شید که می تونه سردرد حاصل از میگرن رو بهتر کنه و شرایط موجود رو کنترل کنه.

  1. سبزیجاتی با برگ سبز:

یکی از نصیحت هایی که همیشه در مورد سلامتی و رژیم غذایی سالم تکرار می شه، مصرف سبزیجاتی با برگ سبز تیره س. اسفناج، کلم پیچ ، منداب، برگ چغندر و کاهو تنها چند نمونه از سبزی هاییه که با کم شدن بروز طیف گسترده ای از مریضی های طولانی مثل میگرن ربط داره. اسفناج پر از ویتامین B2 و B6 و هم اسیدهای چرب امگا ۳ه و می تونه میگرن رو کمتر کنه. ویتامین B2 (که به ریبوفلاوین مشهوره) در کاهش سردردهای تکراری، شدت و طول اون بسیار به درد بخور و موثره. وقتی که به دنبال سبزیجات عالی هستین یادتون باشه که سبز و تیره بودن اون نشون دهنده ارزش تغذیه ایی بالاست.

  1. آجیل ها و دانه ها:

دفعه بعد که دچار سردردهای میگرنی شدید، کمی آجیل بخورین. دلایل نشون می دهد آدمایی که از سردردهای میگرنی رنج می برند منیزیم پایینی نسبت به بقیه افراد دارن. مطالعه انجام شده نشون می دهد حملات میگرنی معمولا تا ۴۱ درصد با مصرف مکمل های منیزیمی کاهش پیدا می کنه. شما می تونید از بادام، دانه کنجد، تخم آفتابگردان،کاشو، بادام زمینی و گردو استفاده کنین که پر از منیزم هستن.

  1. گوشت قرمز:

کارشناسان پیشنهاد می کنن از مصرف بعضی از گوشت ها مثل گوشت فرآوری شده و پرنمک دوری شه. اما مصرف گوشت قرمز سالم و طبیعی می تونه راه حل مناسبی واسه درمان سردردهای میگرنی باشه. گوشت قرمز پر از CoQ10 و ویتامین B2ه. هر دوی این مواد می تونن جلوی شروع میگرن رو بگیرن.

  1. گیاه سایبان:

سایبان گیاهی از خونواده آفتابگردان هاست.تحقیقات جور واجور انجام شده نشون می دهد که این گیاه در درمان سردردهای میگرنی بسیار به درد بخور و موثره. تو یه مطالعه، محققان آمریکایی و آلمانی، به آدمایی که از سردردهای میگرنی رنج می بردن ۷۵ میلی گرم از این گیاه رو دادن. بعد از ۴ ماه، محققان به این نتیجه رسیدن که گیاه سایبان تا ۴۸ درصد باعث کاهش سردردهای میگرنی شده. این گیاه باید با احتیاط مصرف شه چون ممکنه به کبد اسیب وارد کنه.

  1. تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از مواد مورد علاقه خیلی از افراد واسه صبحانه س. این ماده می تونه سردرد رو کم کنه. ویتامین B موجود در اون نقش بسیار مهمی در کاهش سردرد و پیشگیری از سردردهای میگرنی داره. مصرف ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلی گرم از ریبوفلاوین (ویتامین B2 ) می تونه در کاهش سردردهای تکراری به درد بخور باشه. دو عدد تخم مرغ بزرگ شامل ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدن به ریبوفلاوینه.

  1. غلات کامل:

یکی از ساده ترین درمان ها واسه سردردهای میگرنی به کار گیری غلات کامله. کاهش قند خون می تونه یکی از محرک های اصلی سردرد باشه. واسه جلوگیری از ایجاد سردردهای میگرنی به وجود اومده بوسیله کاهش قند خون،کربوهیدرات های پیچیده و فیبر ( مثل گندم مشکی، جو، بلغور، جوی دوسر، نون سبوس دار، کینوا و فارو) بخورین. به دنبال کالاهایی باشین که شامل غلات کامل هستن.

  1. ماهی آب سرد:

مطالعه ای که روی افراد گرفتار به سردردهای طولانی انجام شده نشون میده که افزایش مصرف امگا ۳ به همراه کاهش در مصرف امگا۶ می تونه سردرد کمتری بسازه. واسه افزایش مصرف امگا ۳ می تونید از ماهی آب های سرد مثل سالمون، ساردین و شاه ماهی استفاده کنین.

منبع: واسه میگرن چه بخوریم

علائم مریضی میگرن چیه؟

میگرن و لبنیات

رژیم غذایی مجله سلامت میگرن

Share