برای داشتن موهایی زیبا چه بخوریم؟

برای داشتن موهایی زیبا چه بخوریم؟

hair

می خواید موهایی سالم و قشنگتر داشته باشین؟ از همین امروز باید مواد غذایی زیر رو به رژیم خود اضافه کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه ” تو همونی هستی که می خوری” . تلاش کنین تموم افکارتون رو محدود به بدن نکنین چون رژیم غذایی شما نه فقط به بدن بلکه روی مو و پوست هم تاثیر میذاره.

غذاهای به درد بخور واسه سلامت موها

اینجا لیست غذاهایی که واسه سلامت موها بسیار به درد بخور هستن و به ضخامت، درخشش و رشد موها کمک بزرگی می کنن.

هویج

هویج دربردارنده ویتامین A هستش. ویتامینی که هم واسه رشد موها و هم واسه چشما خوبه. بتا کاروتن موجود در هویج به تبدیل ویتامین A کمک می کنه. کمبود این ویتامین در بدن باعث حساسیت، خشکی و خارش پوست سر و نازک شدن موها می شه.

بادام

واسه مراقبت مو سراغ آجیلا برید و به عنوان میان وعده بادام بخورین. بادام دارای مقدار زیادی بیوتینه و به رشد و دووم موها کمک زیادی می کنه.

فلفل زرد

ویتامین C فلفل پنج برابر ویتامین نارنگیه. به خاطر همین از شما می خوام مقداری فلفل زرد به سالادتان اضافه کنین و به آنتی اکسیدانای موجود در اون اجازه بدید تا به بدن جریان پیدا کنن و به رشد و تقویت موها کمک کنن.

تخم مرغ

بدنتون به پروتئین، بیوتین و امگا۳ نیاز داره؟ پس پیشنهاد می کنم تخم مرغ استفاده کنین تا به تغذیه و تقویت موها کمک کنه. سفیده تخم مرغ رو میشه به عنوان ماسک مو هم مصرف کرد. مصرف روزانه یه عدد تخم مرغ کافیه.

نارگیل

یا غذاهایتان رو در روغن نارگیل بپزید و یا نارگیل بجوید انتخاب با خودتونه. نارگیل شامل ویتامین E، چربیای سالم، ویتامین K و مواد مغذی دیگه ایه که رشد موها رو تقویت می کنه.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با مقدار زیادی مواد معدنی، ویتامینا و آنتی اکسیدانا ابرقهرمان سبزی هاست. می تونین اون رو به تنهایی یا در سالاد استفاده کنین. آنتی اکسیدانای موجود در اون فولیکولای مو رو مواظبت می کنه و تارهای مو رو واسه یه مدت طولانی بلند و محکم می کنه. گوجه فرنگی موها رو از اشعه های مضر ماوراء بنفش خورشید مواظبت می کنه.

آناناس

نمیشه طعم دلپذیر آناناس رو دوست نداشت. با خوردن آناناس بدنمون آنزیم بروملین و ویتامین C اون رو جذب می کنه. آب آناناس تموم ویتامین C و آمینو اسیدهای موردنیاز بدن رو تامین می کنه. این میوه به تولید کلاژن هم کمک می کنه.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع ویتامین A و بتاکاروتنه. این دو ماده معدنی هم به رشد موها و هم به سلامت پوست سر کمک می کنن.

چیجوری شوره سر رو از بین ببریم؟ روش درمان شوره سر

خواص عسل واسه تقویت موی سر

بازنشر بدونیم زیبایی مو

Share