Happy_Couple_In_The_Kitchen

اگه می خواید از عمر خود لذت ببرین باید بدنی سالم داشته باشین و یکی از اصلی ترین قوانین سلامتی رعایت رژیم غذایی سالمه.

کارشناسان تغذیه می می گن اگه به دنبال راه حلی موثر واسه افزاش طول عمر خود هستین، مطمئنا روش های سالم و طبیعی بیشترین تاثیر رو با کمترین مشکلات جانبی دارن.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا؛ تغذیه سالم و انتخاب مناسب مواد غذایی توانایی اون رو داره که روند پیری بیولوژیک رو کندتر کنه و نتیجه های سالمندی رو به تاخیر بندازه.

روزنامه کلوب ان میل چاپ کانادا تو یه مقاله جدید فهرستی از ۲۵ ماده غذایی به درد بخور رو ارائه کرده که همه در افزایش طول عمر نقش زیادی دارن.

این ۲۵ ماده غذایی شامل آنتی اکسیدان ها و ریز مغذی هایی هستن که تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنن، با مولکول های داغون کننده رادیکال آزاد می جنگند و اندازه قند خون و انسولین رو در حد طبیعی و سالم نگه می دارن که در آخر این عوامل به دور نگه داشتن التهاب از بدن منجر می شن.

در این مقاله آمده: بادام به عنوان منبعی پر از ویتامین E و چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی داره.

آووکادو هم یه منبع غذایی از چربی های اشباع نشده تک زنجیره ای و فولیته که به بازسازی مولکول DNA در سلولها کمک می کنه.

خوردنی بعدی چغندره که پر از «آنتی اکسیدان ها» و «بتایین» بوده و از سلولها در برابر پیری مواظبت می کنه.

گزینه بعدی توت ها هستن که به دلیل دارا بودن سطح بالایی از فیتو مواد شیمیایی به عنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل می کنه.

لوبیای مشکی هم یه ماده غذایی با ارزش شامل مقادیر زیادی پروتئین گیاهی و آنتی اکسیدانهاه که نسبت به بقیه دیگه گونه های لوبیای خوراکی خاصیت ضد سرطانی فوق العاده ای داره.

بقیه مواد غذایی که در این فهرست گذاشته شده ان شامل کلم، کلم بروکلی، شکلات تلخ، دانه کتون، سیر، چای سبز، کلم پیچ، عدس، جوی دو سر، روغن زیتون، پرتقال، انار، فلفل قرمز، انگور قرمز، ماهی آزاد (سالمون)، دانه های مشکی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و گردو هستن.

این خوردنی ها هر کدوم به نوبه خود شامل شکل های جور واجور مختلفی از آنتی اکسیدانهای ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری، فیبرهای خوراکی به درد بخور، منابع طبیعی شکل های جور واجور ویتامین های به درد بخور و لازم و چربی های به درد بخور هستن که به حفظ سلامت بدن کمک می کنه و در نتیجه مصرف اونا در افزایش طول عمر موثر و مهمه.

افزایش طول عمر با خوراکیای سبوس دار

خوراکی های سبوس دار مثل آرد سبوس دار، جو، برنج قهوه ای از مواد غذایی سالم در نظر گرفته می شن چون شامل فیبر خوراکی هستن که می تونه احتمال دچار شدن به دیابت و مریضی قلبی رو کم کنه.

هم اینکه این نوع از خوراکی ها باعث می شه پاکسازی سیستم گوارشی راحت تر انجام شه و هم اینکه مواد غذایی مدت زمان بیشتری در معده بمونه و پس فرد بدون مصرف کالری مازاد احساس سیری داشته باشه.

خوراکی های شامل فیبر به بهتر شدن سطح کلسترول خون و کاهش خطر سکته مغزی و چاقی هم کمک می کنن.

محققان آمریکایی با بررسی روی بیشتر از ۷۸۶ هزار نفر به این نتیجه رسیدن به ازای مصرف هر ۱۶ گرم خوراکی های سبوس دار احتمال مرگ زودتر از موعد متعارف ۷ درصد کاهش پیدا کرده و هم اینکه مرگ و میر به وجود اومده بوسیله مریضی های قلبی و عروقی ۹ درصد کمتر می شه.

کارشناسان هم اینکه به این نتیجه رسیدن مصرف سه وعده خوراکی های سبوس دار در روز با کم شدن ۲۰ درصدی خطر مرگ و ۲۵ درصدی مرگ و میر به وجود اومده بوسیله مریضی های قلبی عروقی ربط داره.

به گزارش مدیکال دیلی، در سراسر جهان به افراد پیشنهاد می شه خوراکی های سبوس دار بخش اصلی رژیم غذایی شون در نظر گرفته شه اما اونا بازم به اندازه کافی از این خوراکی مصرف نمی کنن.

دیدن نیمه پر لیوان و نگاه مثبت در زندگی

مواد غذایی به درد بخور واسه افزایش طول عمر

افزایش طول عمر ایسنا رژیم غذایی